داده های مهم CPI ممکن است اقدام RBA را تحریک کند


  • دلار استرالیا هفته گذشته به دلیل کاهش ارزش دلار افزایش یافت
  • آخرین CPI دوباره شتاب گرفت و برای RBA سردرد ایجاد کرد
  • اگر RBA در مبارزه با تورم جدی باشد، آیا AUD/USD را بیشتر خواهد کرد؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

دلار استرالیا در طول هفته با ترکیبی از دلار آمریکا ضعیف تر و شاخص CPI محلی قوی تر از حد انتظار افزایش یافت.

دلار آمریکا به دلیل بازاری که به دنبال پایان دادن به فدرال رزرو همیشه شاهین است، دچار ضعف شده است.

پس از اینکه بانک کانادا (BoC) نرخ وام دهی یک شبه خود را 50 واحد پایه (bps) افزایش داد، بازدهی خزانه داری کاهش یافت که کمتر از پیش بینی 75 bp بود. در اوایل ماه، RBA نیز زمانی که نرخ نقدی را به جای 50 بیت در ثانیه پیش‌بینی شده، 25 واحد در ثانیه افزایش داد، شیب بسیار خوبی داشت.

این تغییر سرعت از سوی دیگر بانک‌های مرکزی، بازار را امیدوار به پایان دادن به مواضع نابخردانه فدرال رزرو کرد. این تصور از چرخش احتمالی در رژیم تشدید سیاست پولی آنها باعث شده است که بازدهی خزانه داری اندکی کاهش یابد و دلار آمریکا را تضعیف کند.

در بخش داخلی، CPI استرالیا در چهارشنبه گذشته گرمتر از حد انتظار شد. نگرانی ویژه افزایش معیار ترجیحی RBA – به اصطلاح “میانگین بریده شده” است. بازده اوراق قرضه دولت مشترک المنافع استرالیا (ACGB) بر اساس اعداد شوک افزایش یافت اما در آخر هفته همزمان با بازدهی خزانه داری کاهش یافت.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

CPI سرفصل در پایان سه ماهه سوم به جای 7.0 درصد پیش بینی، 7.3 درصد سال به سال بود. میانگین اندازه گیری کاهش یافته 6.1٪ در مدت مشابه، به جای 5.5٪ پیش بینی شده بود.

RBA گفته است که انتظار دارند تورم در پایان سال جاری قبل از کاهش در سال 2023 به 8 درصد برسد.

تمرکز در اینجا، میانگین سه ماهه کاهش یافته است که در سه ماهه سوم به 1.8 درصد در سه ماهه سوم رسیده است، در مقابل 1.5 درصد نسبت به سه ماهه قبل.

تغییری در گزارش‌دهی نقطه داده‌های CPI در آینده ایجاد خواهد شد که به موجب آن اداره آمار استرالیا (ABS) به‌روزرسانی ماهانه بین گزارش‌های رقم سه ماهه را ارائه می‌کند، که همچنان شاخص اصلی تورم است.

این قرائت های ماهانه شامل 62 تا 73 درصد از سبدی است که برای اندازه گیری رقم سه ماهه استفاده می شود. اطلاعات بیشتر را می توانید در وب سایت ABS در اینجا پیدا کنید.

در منطقه، چین همچنان مسائلی را برای استرالیا مطرح می‌کند، زیرا رشد در آنجا پس از کنگره هفته گذشته حزب کمونیست چین تا حدودی کم‌کم به نظر می‌رسد.

رئیس جمهور شی جین پینگ چندین عضو ارشد را از گروه رهبری برکنار کرد و وفاداران خود را جایگزین آنها کرد. نگرانی برای بازارها این است که به نظر می رسد ادامه قرنطینه ها و سرکوب های مرتبط با کووید در چندین صنعت ادامه داشته باشد.

شاخص Hang Seng هنگ کنگ (HSI) در پایین ترین سطح خود از سال 2009 قرار دارد که منعکس کننده سناریوی نگران کننده است.

در حالی که جام ملبورن برگزار می شود و این سه شنبه برنده می شود، تمرکز بازارهای مالی استرالیا در آن روز تصمیم گیری نرخ RBA خواهد بود. یک سوال کلیدی در مورد تعهد آنها برای کاهش نرخ تورم شتاب‌دهنده برای جلوگیری از اشتباه سیاستی که سایر بانک‌های مرکزی مرتکب شده‌اند و در حال حاضر به افزایش ناگهانی نرخ‌های نقدی چشم دوخته‌اند، باقی می‌ماند.

دانش تجارت پایه

چرا تجارت فارکس؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع