داده های تورم ایالات متحده ممکن است نوسانات و سهام چکش را افزایش دهد


چشم انداز سهام ایالات متحده:

  • S&P 500، Nasdaq 100 نمی توانند بلوز را از بین ببرند، پس از یک جلسه نوسان، روز را به شدت پایین تر به پایان برسانند.
  • همه نگاه ها به گزارش تورم ژوئن ایالات متحده در روز چهارشنبه خواهد بود. شاخص قیمت مصرف کننده در مادران 1.1 درصد و سالانه 8.8 درصد افزایش یافته است
  • یکی دیگر از گزارش‌های داغ CPI می‌تواند مورد انقباض فدرال رزرو را تقویت کند، سناریویی که ممکن است بر سهام و سایر دارایی‌های ریسک تاثیر بگذارد.

بیشترین خوانده شده: سرمایه گذاری فعال در مقابل سرمایه گذاری غیرفعال: نکات برتر سرمایه گذاری سهام

سهام ایالات متحده در بیشتر روز شاهد حرکت بودند و در تلاش برای جهت گیری بودند، اما در اواخر معاملات به شدت کاهش یافتند، در حالی که بخش انرژی و فناوری منجر به فروش در میان ترس های فزاینده مبنی بر اینکه اقتصاد ممکن است بدتر شود و در برخی موارد وارد رکود شود. نقطه امسال وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، S&P 500 با 0.92% سقوط به 3819 رسید، برای سومین جلسه متوالی سقوط کرد و دوباره وارد بازار نزولی شد. نزدک 100 به نوبه خود با وجود عقب نشینی در نرخ های بلندمدت خزانه داری، با 0.97 درصد کاهش به 11745 واحد رسید.

احساسات تدافعی و روحیه در وال استریت به دلیل بادهای معکوس اقتصادی فزاینده، از جمله شرایط مالی سخت تر، تورم بالا، و رشد سریع در حال کاهش، تدافعی باقی می ماند. در حالی که بازار کار همچنان قوی است، همانطور که در گزارش اشتغال ژوئن نشان داده شده است، سایر شاخص ها حاکی از مشکلات پیش رو هستند. به عنوان مثال، کاهش شدید رشد در بخش تولید و مسکن، دو دلیل برای نگرانی است.

سیگنال های مشتق شده از بازار نیز شروع به چشمک زدن به رنگ قرمز می کنند. یک مثال قابل توجه، وارونگی منحنی بازده در کشش 2 ساله تا 10 ساله (2s10s) است. وارونگی در این بخش از ساختار مدت نرخ بهره بارها در طول تاریخ رکود اقتصادی را پیش‌بینی کرده است، فقط چند مورد استثنا. در هر صورت، تحولات در فضای درآمد ثابت، همراه با ضعف اخیر در کالاهای مرتبط با رشد، نشانه آشکاری از نگرانی سرمایه گذاران در مورد چشم انداز است.

با نگاهی به آینده، همه نگاه ها به داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ژوئن در روز چهارشنبه خواهد بود. انتظار می‌رود که CPI سرفصل مادر 1.1 درصد افزایش یابد، که با افزایش هزینه‌های بنزین افزایش می‌یابد و نرخ سالانه را از 8.6 درصد به 8.8 درصد می‌رساند که بالاترین سطح از نوامبر 1981 است. فدرال رزرو را بر آن داشت تا موضع جنگ طلبانه خود را حفظ کند و علیرغم تأثیر منفی که ممکن است بر نمایه تولید ناخالص داخلی داشته باشد، در جلسات آتی FOMC، افزایش های پیش رو را تقویت کند.

تشدید سیاست های پولی تهاجمی، در پاسخ به فشارهای تورمی بی امان، محیطی خصمانه برای دارایی های ریسک ایجاد می کند و از بهبود معنی دار و پایدار سهام در کوتاه مدت جلوگیری می کند. در این پس‌زمینه، چشم‌انداز مالی ممکن است قبل از اینکه برای S&P 500 و Nasdaq 100 بهتر شود بدتر شود.

S&P 500 TECHNICAL Analysis

S&P 500 روز سه شنبه به زیر سطح فنی نزدیک به 3820 رسید و دوباره به محدوده بازار نزولی سقوط کرد. اگر فروشندگان کنترل بازار را حفظ کنند، می‌توانیم شاهد حرکت به سمت 3735 و به دنبال آن پایین‌ترین سطح سال 2022 باشیم. روی ضعف بیشتر، تمرکز روی کانال حمایتی در حدود سطح روانی 3600 تغییر می کند. از سوی دیگر، اگر خریداران کاهش قیمت وارد عمل شوند تا از عقب نشینی اخیر استفاده کنند و جرقه بازگشت صعودی را ایجاد کنند، اولین مقاومت معنی دار برای تماشا در 3950 و پس از آن 4065 ظاهر می شود.

نمودار فنی S&P 500

نمودار فنی S&P 500

نمودار S&P 500 با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع