خرده فروشی مثبت به طور موقت پوند را بالا می برد


GBP/USD قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

اکنون پیش بینی رایگان GBP Q3 خود را دانلود کنید

بیشتر بخوانید: بازیابی عمیق تر شاخص دلار (DXY) با USD/CHF در پایین ترین سطح 12 ساله

Cable شاهد افت چهارشنبه ها بود که به دلیل افزایش ارزش دلار تا روز پنجشنبه ادامه یافت زیرا فعالان بازار در آستانه نشست هفته های آینده FOMC قرار گرفتند. دلار آمریکا با مقاومت شدیدی روبرو شده است در حالی که داده های مثبت خرده فروشی بریتانیا در صبح امروز می تواند باعث افزایش رشد کابل در کوتاه مدت شود.

داده های خرده فروشی بریتانیا و بازارهای کار ایالات متحده

خرده‌فروشی بریتانیا صبح امروز با افزایش شگفت‌انگیز مواجه شد که احتمالاً به عنوان یک شاخص مثبت برای بانک مرکزی انگلیس (BoE) عمل می‌کند، زیرا به نظر می‌رسد در نشست سپتامبر نرخ‌ها را افزایش دهد. چاپ مثبت خرده فروشی این ایده را تقویت می کند که مصرف کنندگان بریتانیا می توانند با ادامه مبارزه با تورم، نرخ های بالاتری را تحمل کنند. این هفته علائم مثبتی در رابطه با تورم بریتانیا وجود داشت، اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود، صدراعظم بریتانیا که هانت اظهار داشت که اگر بریتانیا به برنامه خود برای کاهش تورم به نصف پایبند بماند، نتایج را مشاهده خواهد کرد. کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا هزینه‌های خرده‌فروشی را در ماه ژوئن 4.9 درصد بالاتر از سال قبل اندازه‌گیری کرد، زیرا غذای باربیکیو و مبلمان باغی که تقاضای بالایی داشتند، زیرا بریتانیا مانند اروپا با یکی از گرم‌ترین ماه‌های تاریخ دست و پنجه نرم می‌کرد.

image1.png

*شکل 1 ادامه واگرایی بین مقدار خریداری شده (حجم) و مقدار صرف شده (ارزش) در خرده فروشی در طول زمان به دلیل افزایش قیمت را نشان می دهد.

منبع: بررسی ماهانه کسب و کار، استعلام خرده فروشی از دفتر آمار ملی

دیروز داده های نیروی کار ایالات متحده قوی ماند و مهر تاییدی بر افزایش 25 واحدی در ثانیه در هفته آینده توسط فدرال رزرو ایالات متحده اضافه کرد. با این حال، سوالی که بر لبان همه وجود دارد، این است که نرخ بهره فدرال رزرو از کجا بالاتر خواهد رفت؟ در حال حاضر به نظر می رسد اجماع برای افزایش 25bps در هفته آینده قبل از توقفی دیگر باشد. من امیدوار بودم که فدرال رزرو ممکن است شگفتی بزرگی را ایجاد کند و کاری را انجام دهد که قبلا انجام نداده است و افزایش نرخ کمتری بین 10-15bps را انتخاب کند. با این حال، فدرال رزرو از لحاظ تاریخی تصمیم گرفته است که نرخ بهره را با افزایش 25 تا 50 واحد در ثانیه افزایش دهد که چنین حرکتی را حتی بحث برانگیزتر می کند.

یک لفاظی غیرممکن و افزایش 25 واحدی در ثانیه در هفته آینده می تواند دلار آمریکا را در برابر ضررهای بیشتر آسیب پذیر کند و می تواند به نفع افزایش بیشتر کابل باشد.

image2.pngimage3.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

چشم انداز فنی و افکار نهایی

GBPUSD از زمانی که بالاترین سطح YTD خود را در 13 ژوئیه به روز رسانی کرد، کاهش یافته است. جهش امروز صبح خوشایند خواهد بود زیرا کابل به نظر می رسد یک رگه باخت 5 روزه را پشت سر بگذارد. Cable در نوسان 16 ژوئن حول دسته 1.2850 با خط روند صعودی در زیر حمایت پیدا کرده است و در صورت مشاهده نزول بیشتر، می تواند پشتیبانی پویا را ارائه دهد.

با نگاهی به تصویر کلان کلان، ما می‌توانیم در نشست بعدی FOMC و پیش از بانک انگلستان (BoE) در اوایل آگوست، با وضعیت نزولی بیشتری روبرو شویم. از آنجایی که فعالان بازار در یک وقفه نسبت به فدرال رزرو پس از نشست هفته های آینده قیمت گذاری می کنند و BoE به دنبال 2 افزایش دیگر است، حداقل چشم انداز میان مدت کابل امیدوار کننده به نظر می رسد. هر تلاشی برای عقب نشینی به سمت خط روند صعودی باید با توجه به ترکیب تلاقی های مختلف، پتانسیل را تحریک کند. MA 50 روزه حمایت بیشتری را ارائه می کند که در حال حاضر حول علامت 1.2658 با بسته شدن شمع روزانه زیر علامت 1.26000 که روند صعودی را باطل می کند، ارائه می دهد.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

  • 1.2850
  • 1.2700
  • 1.2658 (MA 50 روزه)

سطوح مقاومت:

  • 1.2900
  • 1.3000 (سطح روانی)
  • 1.3150 (YTD High)

GBP/USD نمودار روزانه

image4.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Zain Vawda

داده های احساسات مشتری IG

معامله گران خرده فروشی IGCSshows در حال حاضر در GBPUSD کوتاه هستند و 54٪ از معامله گران در حال حاضر موقعیت های SHORT را دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که GBPUSD ممکن است قبل از ادامه صعود به سمت سطح روان‌شناختی 1.3000 از یک عقب‌نشینی کوتاه لذت ببرند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع