جدیدترین یورو – بازگشت احساسات اقتصادی آلمان، EUR/USD تاکنون تغییر نکرده است


EUR/USD قیمت، نمودار، و تجزیه و تحلیل

  • یورو از انتشار ZEW آلمانی که بهتر از حد انتظار بود، دوری می کند.
  • یورو/دلار آمریکا در تلاش برای افزایش قیمت است زیرا دلار آمریکا یک پیشنهاد کوچک را می گیرد.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

آخرین شاخص احساسات اقتصادی ZEW آلمان در ژانویه جهش کرد و از پیش‌بینی‌های ماه گذشته و بازار پیشی گرفت. قرائت مثبت، اولین مورد از فوریه 2022، به “بهبود قابل توجه وضعیت اقتصادی طی شش ماه آینده” اشاره می کند، در حالی که چشم انداز کاهش تورم همچنان “انتظارات را برای بخش های مرتبط با مصرف کننده روشن کرده است”. به رئیس ZEW پروفسور آخیم وامباخ. شاخص قابل مقایسه منطقه یورو نیز به شدت افزایش یافت.

image1.png

ZEW – شروع خوش بینانه سال

انتشار امروز ZEW تأثیر کمی بر یورو که تا کنون در برابر دلار آمریکا در حال حرکت است، نداشته است. دلار آمریکا در تلاش است تا در آستانه بازگشایی ایالات متحده به سمت بالاتر حرکت کند، اما با کاهش انتظارات نرخ بهره، تحت فشار طولانی مدت باقی می ماند. در حالی که گزارش اقتصادی امروز ایالات متحده خالی است، فردا شاهد انتشار آخرین اطلاعات قیمت تولیدکننده در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ هستیم. انتظار می‌رود داده‌های ماهانه اصلی PPI پس از افزایش ماه گذشته کاهش یابد، در حالی که با کاهش بیشتر قیمت‌های گیت کارخانه، رقم سالانه نیز کاهش می‌یابد. انتظار می رود این رقم ماهانه 0.1% در مقایسه با 0.4% در ماه نوامبر باشد در حالی که پیش بینی می شود رقم سالانه از 6.2% قبلی به 5.7% کاهش یابد. کاهش قیمت‌های مصرف‌کننده و درب کارخانه، فدرال رزرو را خوشحال می‌کند و انتظارات افزایش نرخ بهره را در سطوح پایین کنونی ثابت نگه می‌دارد.

یورو/دلار آمریکا بالای 1.0800 باقی می ماند و حمایت خط اول در حدود 1.0790 مشاهده می شود. شکست در اینجا مجموعه ای از اوج و پایین های اخیر را تا 1.0700 پایین می آورد. اوج 1.0874 روز دوشنبه اولین هدف صعودی است.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD – 17 ژانویه 2023

image2.png

نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 12% 5% 8%
هفتگی 26% -10% 1%

معامله‌گران خرده‌فروشی کوتاه‌مدت باقی می‌مانند اما موقعیت‌های خالص طولانی خود را بالا می‌برند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 37.45 درصد معامله گران لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.67 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 15.81 درصد بیشتر از دیروز و 23.16 درصد بیشتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 1.35 درصد بیشتر از دیروز و 10.19 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. با این حال، معامله‌گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته، کوتاه‌تر هستند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان روند قیمت یورو/دلار آمریکا ممکن است به زودی کاهش یابد، علیرغم این واقعیت که معامله گران همچنان کوتاه مدت هستند.

نظر شما در مورد یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع