تورم ایالات متحده در 8.2٪، دلار و S&P 500 در مسیرهای واگرا در CPI داغ


تورم شهریور ماه نکات کلیدی:

  • تورم سپتامبر آمریکا 0.4 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت و نرخ سالانه را از 8.3 درصد در ماه اوت به 8.2 درصد رساند که بالاتر از انتظارات بود.
  • CPI اصلی نسبت به یک سال قبل 0.6 درصد ماه به ماه و 6.6 درصد افزایش یافته است که از پیش بینی ها فراتر رفته است.
  • فشارهای سرسختانه قیمت‌ها در اقتصاد باید فدرال‌رزرو را در مسیر جنگ‌طلبانه نگه دارد و از دلار آمریکا حمایت کند و در عین حال محیطی چالش‌برانگیز برای سهام ایجاد کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: فصل سود چیست و در گزارش های درآمد به دنبال چه چیزی باشیم؟

آخرین گزارش تورم ایالات متحده که صبح امروز منتشر شد، نوسانات را به بازارها وارد کرد زیرا داده ها تأیید می کند که فشارهای قیمتی به اندازه کافی سریع و با سرعت قابل قبولی علیرغم سخت شدن سریع شرایط مالی تعدیل نمی شوند، این نشانه ای است که فدرال رزرو نمی تواند تحمل کند که از حالت جنگ طلب خود منحرف شود. مسیر پیاده روی به زودی

بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه سپتامبر 0.4 درصد بر اساس فصلی تعدیل شده افزایش یافت، و این رقم 12 ماهه را از 8.3 درصد در آگوست به 8.2 درصد رساند. نرخ همچنان بیش از چهار برابر بالاتر از هدف بلندمدت 2 درصدی FOMC است. انتظارات اجماع شامل افزایش 0.2 درصدی ماهانه و 8.1 درصدی نسبت به سال قبل در شاخص سرفصل بود.

بدون احتساب غذا و انرژی، به اصطلاح CPI اصلی، که اجزای فرار را از محاسبات حذف می‌کند و گمان می‌رود منعکس‌کننده روندهای بلندمدت در اقتصاد باشد، در شرایط ماهانه 0.6 درصد در مقابل 0.4 درصد مورد انتظار افزایش یافت. در مقایسه با یک سال گذشته، این شاخص از 6.3 درصد قبل به 6.6 درصد شتاب گرفت و بالاترین رکورد چرخه در ماه مارس را پشت سر گذاشت و به بالاترین میزان از سال 1982 رسید.

داده های تورم در یک نگاه

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

از نظر رانندگان ماهانه، غذا و سرپناه در یک مسیر صعودی باقی ماندند و به ترتیب 0.4٪ و 0.7٪ صعود کردند و به خانواده های کم درآمدی که بیشتر دستمزد خود را صرف این دو دسته هزینه می کنند، مهلت کمی داد. با این حال، رشد قیمت کلی با کاهش انرژی، وسایل نقلیه مستعمل، پوشاک و کالاهای مراقبت پزشکی مهار شد. این چهار قلم به ترتیب 2.1 درصد، 1.1 درصد، 0.3 درصد و 0.1 درصد کاهش داشته اند.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نمودار تورم

image2.png

منبع: اقتصاد بازرگانی

چشم انداز سیاست پولی

با در نظر گرفتن همه چیز، در گزارش امروز CPI چیز زیادی برای جشن گرفتن وجود ندارد. در حالی که شاخص کل در پایان سه ماهه سوم در شرایط سالانه کاهش یافت، شاخص اصلی حرکت قوی، به ویژه جزء اجاره ای چسبنده را حفظ کرد، که نشان می دهد روند گسترده تر در حال حاضر به سمت صعودی باقی مانده است.

در شرایط کنونی، فدرال رزرو راهی جز ادامه افزایش شدید نرخ ها برای رساندن سیاست پولی به سطح محدودکننده و حفظ آن برای مدتی در تلاش برای مهار تورم از طریق تخریب تقاضا ندارد. این به این معنی است که بعید است در کوتاه مدت یک “محور dovish” محقق شود، حتی اگر شرایط مالی سخت به یک رکود دردناک منجر شود.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

تاثیر دلار آمریکا و بازار سهام

تورم سرسختانه بالا دستورالعملی برای افزایش بیشتر هزینه های استقراض و محدود ماندن سیاست پولی برای مدت طولانی است. در مقابل این پس‌زمینه، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده باید حمایت شود، به‌ویژه آنهایی که در سطح اول هستند، و انگیزه صعودی دلار آمریکا را که در سال 2022 مشاهده شد، تقویت می‌کند. ایجاد یک محیط خصمانه برای S&P 500.

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود راهنمای مبتدیان برای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ در مسابقه DailyFX شرکت کنید و بدانید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع