تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا برای شروع هفته از سطح حمایت فیبوناچی جهش می کند، که با شکست ناموفق یورو/دلار آمریکا که امروز صبح ظاهر شد، کمک کرد.
  • اکنون FOMC در آستانه تصمیم‌گیری نرخ در دسامبر در پنجره خاموشی قرار دارد و بازارها انتظار افزایش 50 واحدی در مقابل افزایش 75 واحدی دیگر با نسبت تقریبی 3 به 1 را دارند. با این حال، سوال بزرگ‌تر این است که قیمت‌گذاری در سال آینده در چه بازاری است و چگونه در پیش‌بینی‌های فدرال رزرو در تصمیم‌گیری نرخ مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

دلار آمریکا بیش از دو ماه پیش در حال حاضر به بالاترین حد فعلی خود رسید، که با حرکت سقوط مشابه پوند انگلیس در اواخر سپتامبر کمک کرد. GBP 11.9٪ از DXY را تشکیل می دهد، بنابراین با حرکتی به اندازه آنچه در Cable در آن قسمت نشان داده شده بود، به طور مشابه بر دلار آمریکا تأثیر گذاشت.

در ابتدا، دلار حمایت بالاتر-پایین داشت که ظاهر پتانسیل ادامه صعودی را نشان داد. اما به‌زودی به‌عنوان یک سازند دوتایی که در ماه اکتبر ساخته شد، فروکش کرد و دری را برای شکست عمیق‌تر در نوامبر باز کرد. ماه گذشته بزرگترین فروش ماهانه در گرین‌بک در بیش از یک دهه گذشته بود، حتی در شرایطی که فدرال رزرو زمینه را برای افزایش بیشتر نرخ‌ها و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر فراهم کرد، زیرا تورم همچنان بالاست. داده‌های اقتصادی ایالات متحده، همانطور که بار دیگر در گزارش صبح امروز ISM مشخص شد، همچنان انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهد.

این موضوع ضعف دلار در گزارش NFP روز جمعه کاهش دیگری داشت تا اینکه در نهایت حمایت شروع به نشان دادن حول سطح فیبوناچی ترسیم شده در 104.38 کرد. این اصلاح 23.6 درصدی حرکت اصلی 2008-2022 است و تا کنون صبح امروز به تحریک یک جهش کمک کرده است.

نمودار قیمت ماهانه دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

USD کوتاه مدت

با توجه به فروش تهاجمی گرین بک در ماه گذشته، احتیاط در سمت صعودی دلار ضروری است. سطح 105.34 همچنان مرتبط باقی می ماند، زیرا این یک نوسان پایین بود که دو بار جهش داشت قبل از اینکه فروشندگان در نهایت بتوانند پنجشنبه گذشته را پشت سر بگذارند. اگر گاوها بتوانند فشاری بالاتر از آن قیمت را برانگیزند، ممکن است با تمرکز بر مقاومت بعدی در 105.86، درب برای بیشتر باز شود. فراتر از آن، سطح مقاومت اصلی بعدی 107.10 است. اما اینکه آیا این مورد وارد می شود یا نه، احتمالاً ارتباطی با EUR/USD دارد.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

EUR/USD هفته گذشته سطح 1.0500 را آزمایش کرد و در حوالی انتشار NFP، به نظر می‌رسید که فروشندگان موضعی اتخاذ کنند. این جفت در حوالی انتشار بیش از 100 پیپ کاهش یافت، اما به زودی حمایت حدود 1.0425 را پیدا کرد و روز را بالاتر از رقم بزرگ به پایان رساند. چیزی شبیه به آن را می‌توان به‌عنوان شکست فروشندگان در عبور از دری باز دید، و به طور قیاسی، این امر تمرکز را دوباره به سمت بالا می‌برد.

و برای رسیدن به این هدف، EUR/USD این هفته را با شکست دیگری آغاز کرد و در حالی که بالاتر از سطح فیبوناچی در 1.0579 تست شد، به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید. پس از آنلاین شدن بازارهای ایالات متحده و کاهش مجدد دیگری در حول و حوش انتشار NFP، قیمت شروع به کاهش کرد و قیمت دوباره به سطح 1.0500 رسید.

در این مرحله، انفجار صبح امروز نادرست است، اما شبیه به آنچه جمعه گذشته دیده شد. بسته شدن روزانه امروز کلید خواهد بود زیرا عقب نشینی به زیر 1.0500 در را برای بازدید مجدد به 1.0428 باز می کند – و اگر فروشندگان بتوانند به پایین تر از آن فشار بیاورند، در آن صورت ما باید با یک پایین ترین قیمت جدید کار کنیم. اما – تا آن زمان، ما اخیراً یک بالاترین بالاتر پس از یک بالاتر به پایین داشته ایم، بنابراین تا زمانی که خرس ها نتوانند نمره بزرگ تری به دست آورند، روند صعودی باقی می ماند.

نمودار روزانه EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

GBP/USD اکنون 50 درصد از حرکت نزولی را که در ماه می گذشته آغاز شده بود، پس گرفته است. هفته گذشته چهارمین افزایش هفتگی متوالی با 8 هفته از 10 هفته گذشته برای پوند/دلار آمریکا صعودی بود. هفته گذشته با پتانسیل برگشت نزولی در این جفت آغاز شد و حتی در اوایل هفته نیز کمی شروع شد. اما، یک فشار قوی در روز چهارشنبه منجر به شکست در روز پنجشنبه شد و در این مرحله، یک بهبودی V شکل در کابل نشان داده شد.

طبیعتاً با توجه به سرعت بازگشت این حرکت باید نگرانی از شرایط خرید بیش از حد وجود داشته باشد. بنابراین، ممکن است شاهد باشیم که فروشندگان با توجه به سرعت جهش قیمت در هفته گذشته، این مقاومت را کاهش دهند، اما سوال بزرگتر، دوباره، مشابه هفته گذشته، این است که در حمایت چه اتفاقی می افتد؟ آیا گاوها هنوز به اندازه کافی انگیزه دارند تا کنترل را دوباره به دست بگیرند؟ یا، آیا در نقطه‌ای هستیم که فروشندگان ممکن است این فشار را حتی در زمانی که پشتیبان هستند، انجام دهند و پس از دو ماه عملکرد واقعاً قوی قیمت، پیش‌بینی کنند که معکوس شود.

برای حمایت کوتاه مدت، سطح نوسانی را در حدود 1.2217 دنبال می کنم که پس از آن یک نوسان دیگر در 1.2156 ظاهر می شود.

نمودار هفتگی GBP/USD

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD

دلار کانادا در چند هفته گذشته حتی ضعیف‌تر از دلار بوده است، که با این واقعیت نشان می‌دهد که علیرغم آن پایین‌ترین سطح DXY که در بالا نگاه شد، USD/CAD همچنان در کانال صعودی به صعود خود ادامه داده است. من هفته گذشته به این موضوع نگاه کردم و تنظیمات را در USD/CAD و همچنین CAD/JPY و EUR/CAD برجسته کردم.

در USD/CAD، این کانال صعودی را می توان با یک روند نزولی که از اوج 13 اکتبر شروع شد، جفت کرد، که با پایین ترین سطح 2022 در S&P 500 همگام می شود و درست در زمانی بود که خرس های USD شروع به کاهش از سطح 20 کردند. بالاترین سطح سالی که چند هفته قبل ثبت شده بود.

این یک شکل گیری پرچم خرس را ایجاد می کند و بر مقاومت در خط روند نزولی تمرکز می کند که تا حدود 1.3565 پیش بینی می شود. اگر گاوها بتوانند مجبور به بستن روزانه بالاتر از آن سطح شوند، سپس تمرکز به نقطه بعدی مقاومت در 1.3646 تغییر می کند و پرچم خرس به نظر می رسد که گویی نفی شده است.

نمودار روزانه USD/CAD

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/JPY

هفته گذشته پتانسیل شکست USD/JPY را برجسته کرده بودم، پس از آن این جفت با بیش از 400 پیپ سقوط کرد قبل از اینکه حمایت در حدود سطح 134.00 را پیدا کند. با نشان دادن قدرت دلار برای شروع این هفته، USD/JPY به طور مشابه این مسیر را با فشار به بالای سطح 135.00 دنبال می کند.

اگر در آستانه بازگشت قدرت دلار باشیم، ممکن است فضایی برای صعود دلار/ین وجود داشته باشد و در کوتاه‌مدت، افزایش قیمت بالاتری وجود دارد که در را برای ادامه باز نگه می‌دارد. پتانسیل. ناحیه ای از مقاومت کوتاه مدت قبلی وجود دارد که می تواند به عنوان حمایت عمل کند، که در حدود 135.58 ترسیم شده است. نقطه بعدی مقاومت در بالای سر، سطح فیبوناچی در 137.61 است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار قیمت چهار ساعته USD/JPY

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع