تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا پس از CPI: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

تورم در ایالات متحده همچنان به کاهش خود ادامه می دهد و چاپ صبح امروز برای ششمین ماه متوالی شاخص CPI را کاهش داد، پس از اوج 9.1 درصدی که در ژوئن سال گذشته نشان داد.

دلار آمریکا پس از انتشار افت کرد و به پایین ترین سطح هفت ماهه خود رسید و زیر 103 معامله شد که سعی کرده بود پایین ترین سطح داده های امروز صبح را حفظ کند. پشتیبانی در یک پیش‌بینی خط روند نشان داد که در ژوئن 2021 آغاز شد و به پایین‌ترین نوسان فوریه 2022 متصل شد. این پیش بینی درست پس از سقوط ناشی از CPI به تصویر کشیده شد و تا کنون منجر به جهش ملایم شده است. با این حال، این جهش به هیچ وجه خالی از لطف نیست، زیرا مقاومت کوتاه مدت همان سطح 103 حمایت قبلی را به ارمغان آورده است. اما، در این مرحله، به جلوگیری از خونریزی کمک کرده است.

امروز صبح بخش قابل توجه دیگری از پشتیبانی در بازی وجود دارد، زیرا پایین ترین سطح فعلی برای DXY درست در 61.8% اصلاح فیبوناچی حرکت صعودی 2022 چاپ شده است. این موضوع کمی تلاقی را به موضوع اضافه می کند.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

USD کوتاه مدت

همانطور که در بالا ذکر شد، گاوهای نر در اینجا دور از خانه هستند زیرا ما به سادگی کاهش خونریزی را داریم بدون اینکه شواهدی مبنی بر کنترل مجدد گاوها پس از معکوس شدن با سوخت PMI در هفته گذشته وجود داشته باشد. اما، با توجه به اقدامات اخیر قیمت، زمینه ای برای کار وجود دارد.

جهش خط روند امروز صبح به عقب رانده شد به بالای 103 که در آن نقطه فروشندگان دوباره به آن ضربه زدند، به طوری که اولین مانع می شود. بالاتر از آن، ما مقاومت اوایل این هفته را در 103.45 داریم که حمایت نوسانی قبلی بود. و بالاتر از آن، ما 103.82 را داریم که بالاترین نوسان سال 2017 بود تا اینکه اخیراً به عنوان پشتیبان بازگشته است.

اگر گاوها بتوانند بالاتر از آن نقطه تکان بخورند، سناریوهای معکوس طولانی مدت جذاب تر به نظر می رسند. بنابراین، آنها کار خود را برای آنها قطع می کنند، اما هنوز یک مسیر رو به جلو وجود دارد.

در این مرحله، پتانسیل برگشت صعودی می‌تواند باقی بماند، مشروط بر اینکه گاوها حمایت بالاتر و پایین را بالاتر از عطف صبح امروز در سطح فیبوناچی 102.33 نگه دارند.

نمودار ساعتی دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; دلار آمریکا، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

یورو/دلار آمریکا روز دوشنبه هفته جاری شروع به آزمایش یک منطقه مقاومت بزرگ کرد و فروشندگان دری باز داشتند تا یک نوسان نزولی را فشار دهند. قیمت به تازگی به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده بود و روند متوقف شده بود. حداقل، ممکن است انتظار داشته باشیم که پس از شکست، مقداری سود حاصل شود، که امکان دو گام به جلو، یک گام به عقب، منطقی را که اغلب با روندهای سالم همراه است، می دهد.

اما به سختی یک قدم به عقب برمی‌گردد چون شمع روز سه‌شنبه که به‌عنوان یک دوجی چاپ شده بود و تلاش سریع چهارشنبه برای شکستن شکست خورده بود. واکنش اولیه یورو/دلار آمریکا یک شکست سریع به بالاترین رقم هشت ماهه جدید بود که به سرعت عقب نشینی کرد، با حمایت در همان نقطه مقاومت قبلی در اطراف سطح روانی 1.0750.

از آن زمان به یک حرکت دیگر از بالا منجر شد و کنترل را در دست گاو نر نگه داشت.

نمودار ساعتی EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

EUR/USD بلند مدت

EUR/USD اکنون با یک شکست صعودی جدید معامله می شود و در بالاترین حد هشت ماهه معامله می شود. نقطه قابل توجه بعدی مقاومت درست بالای سر است، در شکل گیری دو برابری قبلی از آوریل گذشته در اطراف سطح 1.0933.

برای خرس‌ها، سناریوی ایده‌آل نگهداشتن مقاومت پایین‌تر به بالا در پایین‌تر از نقطه اوج امروز صبح است، که تا حدودی شبیه تصویر آینه‌ای سناریوی USD در بالا است. اما با توجه به پاسخ به 1.0750 تاکنون، روند صعودی هنوز به پایان نرسیده است و قبل از اینکه سناریوهای نزولی برای کار با آنها وجود داشته باشد، به شواهد بیشتری نیاز است.

نمودار روزانه EUR/USD

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

GBP/USD امروز صبح حرکتی صعودی داشت اما بسیار محدودتر از آنچه در EUR/USD نشان داد. کابل در محدوده محدوده قبلی باقی می ماند و اوج صبح امروز در همان سطح مقاومت 1.2223 و پایین ترین سطح امروز در همان سطح حمایت 1.2105 قرار دارد. سه روز پشتیبانی در 1.2105 به من یک سوگیری صعودی خفیف می دهد، اما، منطقا، اگر بخواهم سناریوهای نزولی-USD را دنبال کنم ممکن است EUR/USD مناسب تر باشد، یا شاید حتی USD/CAD.

نمودار روزانه GBP/USD

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/JPY

من بزرگ را برای آخرین بار ذخیره کرده ام.

نشانه های بیشتری وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است نوعی تغییر در افق سیاست پولی ژاپن باشد. با افزایش تورم به بالاترین حد 40 سال گذشته و با تغییر رهبری در بالای بانک مرکزی آمریکا در چند ماه آینده، انتظارات برای نوعی سیاست پولی کم‌تر افزایش یافته است. و با توجه به اینکه تجارت حمل و نقل در سال گذشته در پشت ین ارزان چقدر پر بار شده بود، ممکن است فضای قابل توجهی برای اجرای آن موضوع باقی بماند.

بررسی سیاست در اواخر دسامبر انجام شد که منجر به فشار قوی ین شد زیرا معاملات حمل به سرعت باز شدند. معامله برتر من برای سه ماهه اول، سمت نزولی GBP/JPY است، تا حد زیادی با این فرض.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

USD/JPY دوباره زیر سطح روانشناختی 130 تست می‌شود و این نشان‌دهنده سقوط چشمگیر از سطح 150 است که چند ماه پیش در جریان بود. پیش از افتتاحیه دیروز توکیو، USD/JPY حتی تا حدودی نفوذ صعودی را حفظ کرده بود، با حمایت بالاتر از پایین در نقطه کلیدی، زیرا شکل گیری گوه در حال سقوط منجر به شکست در هفته گذشته شده بود. عملکرد قیمت USD/JPY مقاومت را در سطح 132.90 نگه داشت که در اوایل این هفته به آن نگاه کردم، تا زمانی که محرک دیگری ظاهر شد…

دیشب سرنخ دیگری به ارمغان آورد مبنی بر اینکه ممکن است تغییراتی در افق بانک مرکزی ژاپن وجود داشته باشد، و این منجر به یک مرحله دیگر از قدرت ین شد زیرا معاملات حمل‌ونقل بیشتر کاهش یافته است. USD/JPY از آن زمان حمایت را در پایین ترین سطح 129.50 نگه داشته است. اما با توجه به سرعت بازگشت قیمت به این قیمت، این یک نقطه حمایت آسیب پذیر به نظر می رسد.

نمودار روزانه USD/JPY

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع