تلاش طلا برای حفظ حرکت زیر دسته 1900 دلاری


قیمت طلانمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله طلا

خوانده شده ترین: پیش بینی قیمت USD/CAD: سود Loonie ادامه ارسال CPI ایالات متحده

طلا (XAU/USD) پس زمینه اساسی

قیمت طلا در نهایت به زیر نرخ 1900 دلار سقوط کرد و پس از نزول آزاد اروپا به پایین ترین سطح 1886 دلار قبل از بازگشت دوباره به سطح 1900 دلار رسید. طلا در اکثر دو روز گذشته با دیوار مقاومتی بالاتر از سطح 1910 دلار مواجه شد، زیرا بازارها کمی آرامش را به دست آورده بودند.

دیروز اطلاعات مربوط به تورم ایالات متحده را منتشر کرد که به نظر می رسید تأثیر کمی بر طلا داشته است زیرا بازارها همچنان درگیر سقوط SVB هستند. با وارد شدن سطوح مقاومتی کلیدی، یک حس عصبی در بازارها وجود داشت، اما برای مشاهده افزایش بیشتر برای طلای امن به اندازه کافی نبود.

امروز صبح عقب نشینی عمیق تری به همراه داشت که می تواند به جهش شاخص دلار و همچنین بهبود بازده اوراق قرضه آمریکا نسبت داده شود. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از ثبت بزرگترین افزایش روزانه خود در 5 هفته گذشته در روز سه شنبه به بالاترین سطح 3.704% رسید، در حالی که بازدهی 2Y به بهبود خود در صبح امروز از پایین ترین سطح 6 ماهه خود ادامه داد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بعداً امروز ما برخی از داده‌های تأثیرگذار خارج از ایالات متحده را داریم که PPI و خرده‌فروشی برای انتشار برنامه‌ریزی شده است. چاپ مثبت می تواند به بهبود دلار کمک کند و طلا را بار دیگر به سمت پایین بکشاند، در حالی که از دست دادن ارقام پیش بینی شده می تواند تاثیر معکوس داشته باشد.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

طلا از پیامدهای اخیر سقوط SVB و ترس های بخش بانکی برنده بوده است. این فلز گرانبها شاهد بازگشت جذابیت پناهگاه امن خود بوده است، چیزی که در چند ماه گذشته به نظر می رسید با دلار آمریکا جایگزین شده است.

از منظر فنی، طلا در موقعیت حساسی قرار دارد زیرا با سطح روانی 1900 دلار معاشقه می کند. شمع روزانه دیروز به عنوان یک نوار درونی نزولی بسته شد که به نزولی بیشتر اشاره می‌کند، اینکه آیا این وضعیت در آن پایدار خواهد بود تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا ترس از SVB به خوبی و واقعاً فروکش کرده است یا خیر.

اقدام اخیر قیمت نشان می‌دهد که روند صعودی افزایش یافته است، با حمایت قابل توجهی که در حدود سطح 1860 دلار (بالاترین نوسان ششم مارس) قرار دارد. از سوی دیگر، خرس‌ها امیدوار خواهند بود اگر قیمت طلا زیر نرخ 1925 دلار باقی بماند. سیگنال‌های جالب و ترکیبی در حال حاضر از فلز گرانبها، به این معنی که معامله‌گران باید نسبت به احتمال حرکت قیمت در صبح امروز هوشیار و آگاه باشند.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه – 15 مارس 2023

image2.png

منبع: TradingView

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع