به روز رسانی انتظارات نرخ بهره BOE و ECB. پیش نمایش نشست اکتبر ECB


بررسی اجمالی نظارت بانک مرکزی:

  • انتظار می‌رود هر دو بانک مرکزی و بانک مرکزی اروپا در ماه‌های آینده در تلاش برای کاهش تورم پیش از رکود، به سرعت کاهش پیدا کنند.
  • نشست اکتبر ECB در این هفته احتمالاً شاهد افزایش 75 واحدی در ثانیه خواهد بود.
  • تاجر خرده فروشی تثبیت موقعیت نشان می‌دهد که نرخ‌های EUR/USD یک سوگیری صعودی دارند در حالی که نرخ‌های GBP/USD یک سوگیری مختلط دارند.

رکود در راه است؟ مهم نیست

در این نسخه از دیده بان بانک مرکزی، ما به دو بانک مرکزی بزرگ اروپا خواهیم پرداخت: بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا. در حالی که بحران انرژی در هفته های اخیر به ظاهر کاهش یافته است، چشم انداز اقتصادی کوتاه مدت برای بریتانیا و منطقه یورو ضعیف است. با این وجود، با تداوم نرخ‌های تورم در چند دهه، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی اروپا تلاش خواهند کرد تا در ماه‌های آینده نرخ‌ها را به شدت افزایش دهند تا فشارهای تورمی را پیش از تضعیف بیشتر چشم‌انداز اقتصادی کاهش دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بانک های مرکزی به آدرس زیر مراجعه کنید تقویم انتشار بانک مرکزی DailyFX.

شانس BOE Hike همچنان بالاست

ماه جالبی برای BOE بود، نیازی به گفتن نیست. مینی بودجه بریتانیا یک مداخله اضطراری توسط BOE در بازارهای طلایی انگلستان را تسریع کرد که در نهایت با استعفای نخست وزیر سابق بریتانیا، لیز تراس، به اوج خود رسید. اکنون که ریشی سوناک به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا انتخاب شده است، همه چیز خوب به نظر می‌رسد: بازده طلایی بریتانیا کمتر از قبل از بودجه کوچک است و پوند انگلیس در برابر یورو و دلار آمریکا قوی‌تر است. فقدان اختلال ممکن است اکنون باند فرودگاهی را برای ادامه برنامه های خود برای مبارزه با تورم با افزایش شدید نرخ بهره در ماه های آینده به BOE بدهد.

انتظارات نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان (25 اکتبر 2022) (جدول 1)

مبادلات شاخص یک شبه بریتانیا (OIS) اقدامات تهاجمی در حال حرکت رو به جلو را کاهش می دهد، با احتمال 127 درصد افزایش نرخ 75 واحدی در ماه نوامبر (احتمال 100 درصد افزایش 25 واحدی در ثانیه، 100 درصد احتمال افزایش نرخ 50 واحد در ثانیه). افزایش، احتمال 100 درصد افزایش نرخ 75 بیت در ثانیه و 27 درصد احتمال افزایش 100 بیت بر ثانیه نرخ. پس از افزایش احتمالی 75 واحد در ثانیه نرخ بهره در نوامبر، افزایش 75 واحدی در ثانیه دیگر در دسامبر تخفیف داده می شود. انتظار می رود نرخ اصلی BOE تا ژوئن 2023 به 4.957 درصد افزایش یابد، که نسبت به نرخ 5.770 درصد کاهش یافته است.

توصیه شده توسط کریستوفر وکیو، CFA

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ پوند/دلار آمریکا (25 اکتبر 2022) (نمودار 1)

GBP/USD: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروش نشان می‌دهد که 54.12 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.18 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به روز گذشته 13.44 درصد بیشتر و نسبت به هفته گذشته 2.36 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری تجاری متفاوت GBP/USD می دهد.

ECB به سمت رکود می رود

اکنون که قیمت گاز طبیعی اروپا به طور معنی داری کاهش یافته است، ترس از رکود اقتصادی ضعیف در چند ماه آینده کاهش یافته است – اگرچه واضح است، رکود هنوز در افق است. با این وجود، این مهلت ممکن است به بانک مرکزی اروپا این فرصت را بدهد که تا قبل از پایان سال با فشارهای تورمی با قدرت بیشتری مبارزه کند، حتی اگر ریسک رکود تورمی همچنان بالا باشد.

انتظارات نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (25 اکتبر 2022) (جدول 2)

OIS منطقه یورو اکنون با احتمال 92 درصدی برای افزایش نرخ بهره 75 واحد در ثانیه در اواخر این هفته قیمت گذاری می کند (احتمال 100 درصد افزایش نرخ بهره 25 واحد در ثانیه و احتمال 100 درصد افزایش نرخ 50 واحد در ثانیه). بازارهای نرخ پس از آن به تدریج سرعت افزایش را کاهش می دهند، با افزایش نرخ 50 واحدی در دسامبر و دوباره در فوریه 2023 تخفیف داده می شود. که در آن نرخ اصلی بانک مرکزی اروپا به 2.839% (در حال حاضر 0.75%) خواهد رسید.

توصیه شده توسط کریستوفر وکیو، CFA

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ یورو/دلار آمریکا (25 اکتبر 2022) (نمودار 2)

EUR/USD: داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 48.48 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.06 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 6.63 درصد کمتر از دیروز و 12.19 درصد کمتر از هفته گذشته است در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به دیروز 8.60 درصد و نسبت به هفته گذشته 8.30 درصد افزایش یافته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به افزایش خود ادامه دهند.

معامله‌گران نسبت به دیروز و هفته گذشته کوتاه‌تر هستند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی مخالف صعودی EUR/USD قوی‌تر می‌دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع