با وجود رای جدید نخست وزیر و ضعیف تر شدن پوند، سهام بریتانیا افت کرد


اخبار و تحلیل FTSE

  • داده های تکان دهنده PMI علیرغم پوند ضعیف تر، رای PM را تحت الشعاع قرار می دهد
  • ملاحظات فنی FTSE 100 – سطوح قابل توجهی برای ادامه نزولی
  • بازارها منتظر برنامه مالی 31 اکتبر بریتانیا هستند که توسط نخست وزیر جدید ارائه می شود

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

داده های تکان دهنده PMI با وجود پوند ضعیف تر، رای PM را تحت الشعاع قرار می دهد

داده‌های صبح امروز PMI انگلستان تأیید کرد که بخش خدمات با انقباض به بخش تولید پیوسته است (معامله در زیر علامت 50). قیمت اولیه نسبتاً آرام به نظر می رسید، اما با توجه به اینکه بازارها جزئیات گزارش را هضم کردند، پوند به میزان قابل توجهی کاهش یافت. سفارشات تولیدی جدید به 38.6 در مقابل 44.8 در ماه سپتامبر کاهش یافت که بر تأثیرات قیمت های بالاتر و کاهش تقاضا تأکید داشت.

قرار است ساعت 14:00 (به وقت بریتانیا) رقابت برای نخست وزیری جدید اعلام شود و باید دید که رقیب اصلی ریشی سوناک، پنی موردانت، می تواند حمایت 100 نماینده مجلس را به دست آورد یا خیر. در غیر این صورت، آقای سوناک به عنوان سومین نخست وزیر بریتانیا در سال جاری معرفی خواهد شد. پاسخ بازار به Sunak به عنوان PM باید در کل مثبت باشد، اما کار پیش رو بسیار دشوار است – که در اقدام قیمت غیرقطعی FTSE 100 منعکس شده است.

پوند مطمئناً هیچ نشانه آشکاری از قدرت نشان نداده است، حتی با وجود ادامه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان و پس از انتشار داده های PMI، کابل بدتر شد. پیش‌بینی می‌شود که BoE در هفته آینده با توجه به احتمالات ضمنی بازار تا 75 واحد افزایش یابد، اما در عوض پس از ابراز نگرانی معاون رئیس بانک مرکزی انگلیس مبنی بر اینکه انتظارات بازار از افزایش نرخ ممکن است بیش از حد تهاجمی باشد، احتمال افزایش 50 واحدی در ثانیه وجود دارد. .

ملاحظات فنی FTSE 100

FTSE 100 در بحبوحه عدم اطمینان سیاسی، مالی و اقتصادی به جستجوی جهت خود ادامه می دهد. با این حال، بدتر شدن شرایط بنیادی همراه با تورم مداوم بالا به این معنی است که دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام با چشم‌انداز نزولی در پایان سال مواجه هستند.

نمودار روزانه تا اینجای کار شبیه یک شمع دوجی با پای بلند است که نشانه یک روز نوسان اما در نهایت نامشخص معاملات است. FTSE هنوز به سطوحی که قبل از شوک کوچک بودجه در پایان سپتامبر شاهد بودیم بهبود نیافته است، اما ارزش سهام جهانی در کل روند کاهشی دارد، به این معنی که حرکت بالاتر همچنان یک چالش بزرگ است. با نوسانات شاخص با یک ناب نزولی کلی، اقدام قیمت، اوج‌ها و پایین‌ترین نرخ‌ها را فراهم کرده است. بالاترین سطح اخیر 7103 نزدیکترین سطح مقاومت است که پس از آن 7264 قرار دارد – سطح حمایتی که در بیشتر سال جاری به خوبی مشاهده شده است که تقریباً با 50 SMA همزمان است.

منطقه پشتیبانی (6940-6980) نزدیکترین آزمون اصلی را برای ادامه نزولی فراهم می کند. شکستن و نگه داشتن در زیر منطقه، سطح حمایت بلندمدت را در 6750 باز می کند.

نمودار روزانه FTSE 100

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 17% -9٪ 6%
هفتگی -10% 10% -4٪

نمودار ماهانه زیر کمک می کند تا سطح اصلی حمایت بلندمدت را در 6750 مشاهده کنید – سطحی که برای مدت طولانی هم به عنوان حمایت و هم به عنوان مقاومت عمل می کرد. با پیش بینی بانک مرکزی بریتانیا برای ورود به رکود در سه ماهه چهارم، سطح 6750 همچنان حیاتی است اگر بخواهیم شاهد کاهش ارزش سهام در سال آینده باشیم.

نمودار ماهانه FTSE 100 که سطح پشتیبانی LT را نشان می دهد

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع