افزایش ین ژاپن به‌عنوان اشاره‌های داستانی در ترفند بیشتر سیاست بانک ژاپن


ین ژاپن، USD/JPY، بانک مرکزی ژاپن، CPI ایالات متحده – بازار آسیا و اقیانوسیه باز است

  • ین ژاپن به‌عنوان اشاره‌ای به تغییر بیشتر سیاست‌های BOJ می‌شود
  • پیگیری ممکن است تا پس از ایالات متحده دشوار باشد CPI داده عبور می کند
  • USD/JPY سقوط می کند، اما منطقه حمایت کلیدی باقی می ماند و روند نزولی را متوقف می کند

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه – افزایش ین ژاپن در مورد تغییر سیاست احتمالی بیشتر بانک مرکزی

ین ژاپن در ساعات اولیه معاملات روز پنجشنبه آسیا و اقیانوسیه حدود 0.5 درصد افزایش یافت. گزارش ها از Yomiuri Shimbun عبور کردندیکی از 5 روزنامه مهم ژاپن است که بانک ژاپن قرار است عوارض جانبی سیاست فوق العاده سست را در تصمیم خود در مورد نرخ بهره در هفته آینده بررسی کند. رسانه های خبری عمده به طور گسترده به این داستان در حال توسعه نیز اشاره کردند.

جزئیات بیشتر نشان داد که سیاستگذاران می‌توانند خرید اوراق قرضه را تعدیل کنند و در صورت لزوم تغییرات بیشتری انجام دهند. این خیلی تعجب آور نیست زیرا در ماه دسامبر، چرخش سیاست بانک مرکزی گمانه زنی های بیشتری را در مورد انقباض بیشتر بالقوه در سال جاری ایجاد کرد. جای تعجب نیست که این چشم انداز ها مقداری از JPY را پشتیبانی می کنند.

به طور کلی، ین نیز به طور غیرمستقیم از تغییر ناخواسته تر که بازارها برای فدرال رزرو قیمت گذاری می کنند، سود می برد. در 24 ساعت گذشته، بازدهی خزانه داری پیش از انتشار گزارش تورم مورد انتظار آمریکا در روز پنجشنبه، کاهش یافت. به نظر می رسد بازارها بر اساس چرخش فدرال رزرو که به دنبال داده های اقتصادی ضعیف تر ایالات متحده در اوایل این ماه، زودتر به دست می آید، قیمت گذاری می کنند.

با نگاهی به جلسه معاملاتی APAC، ممکن است تا زمانی که گزارش CPI ایالات متحده در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ تصویب نشود، یافتن دنباله معنی دار برای ین دشوار باشد. با این حال، سود در وال استریت می تواند ریسک اشتها را بهبود بخشد. این ممکن است تقاضا برای ASX 200 استرالیا و شاخص Hang Seng هنگ کنگ را افزایش دهد. اما، چشم انداز یک BoJ کمتر ضعیف ممکن است به Nikkei 225 ژاپن آسیب برساند.

افزایش ین ژاپن پس از داستان بانک ژاپن

افزایش ین ژاپن پس از داستان بانک ژاپن

نمودار ایجاد شده در TradingView

تجزیه و تحلیل فنی ین ژاپن

ین ژاپن همچنان در برابر دلار آمریکا در نمودار روزانه زمان خود را نشان می دهد. یعنی USD/JPY نتوانسته است زیر ناحیه حمایتی 103.39 – 131.73 نفوذ کند. در عوض، قیمت ها تحت خط روند نزولی از اکتبر تثبیت شده اند. واگرایی مثبت RSI همچنان ادامه دارد و نشان می دهد که حرکت نزولی در حال محو شدن است. که گاهی اوقات می تواند قبل از یک چرخش بالاتر باشد. در مورد USD/JPY، این میانگین متحرک ساده 50 روزه را برای مقاومت کلیدی نشان می دهد. در غیر این صورت، پایین آمدن در را برای بازدید مجدد از می 2022 در 121.31 باز می کند.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار USD/JPY

نمودار USD/JPY

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع