افزایش نرخ دلار برای چند شکست کلیدی، S&P 500 نزول خود را کاهش داد


S&P 500، Meme Stocks، دلار، USDJPY، نرخ وجوه فدرال رزرو و نقاط صحبت تصمیم گیری RBA:

  • چشم انداز بازار: USDJPY صعودی بالای 132.00; یورو دلار نزولی زیر 108
  • پیش‌بینی‌های نرخ مبتنی بر بازار برای برآورده کردن پیش‌بینی‌های فدرال رزرو افزایش یافته و دلار را به شکست قابل توجه EURUSD و USDJPY رسانده است.
  • روند ریسک روز دوشنبه به طور قابل توجهی محدودتر بود، اما مشکلات سهام میم ممکن است ذهنیت “ریسک روی” مبتنی بر سفته بازی را متزلزل کند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

پیامدهای اساسی تقویم هفته گذشته قوی است، اما این بدان معنا نیست که در آینده قابل پیش بینی به توسعه سوداگرانه ادامه خواهد داد. با دلار آمریکا، افزایش ترکیبی FOMC، افزایش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و تسریع فعالیت بخش خدمات باعث شده است که هزینه پیش‌بینی نرخ در معاملات روز دوشنبه ادامه یابد. از سوی دیگر، به نظر نمی‌رسد که پیامدهای نرخ بهره برای دارایی‌های ریسکی مانند شاخص‌های ایالات متحده، همان تاثیر را داشته باشد. شاید زمانی که ضربه مستقیم تری به هسته تجدید حیات سفته بازی خرده‌فروشی وارد شود، این تغییر می‌کند – یک احتمال نگران‌کننده با برخی مشکلات سهام میم در ساعات بعد. S&P 500 با بررسی احساسات برای شروع هفته، عقب نشینی را تا پایان هفته گذشته تمدید کرد. تقلبی باورنکردنی که با افزایش نرخ FOMC (و تخفیف برجسته بازار نسبت به پیش‌بینی آنها) آغاز شد، با ضربه قابل توجهی بر کار و گزارش‌های ISM تا روز جمعه دنبال شد. نوسانات در آن جلسه با کاهش 1.0 درصدی شکاف در باز و بزرگترین فیتیله بالایی در سه ماه محسوس بود، اما SPX در پایان تنها 1.0 درصد کمتر بود. افزایش -0.6 درصدی روز دوشنبه در محدوده روزانه کوچکتر و حجم محدودتر به میزان قابل توجهی تنها به این چشم انداز اندازه گیری شده می افزاید. اما دلیلی برای محتاط بودن پیش رو وجود دارد.

نمودار S&P 500 با حجم، SMA 20 و 200 روزه و شکاف (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در هزینه بازار که به طور خاص در ماه گذشته شاهد بودیم (به اندازه افزایش 11 درصدی برای S&P 500)، یک پس‌زمینه اساسی ناهموار به خصوص وجود داشته است. در آن دوره پیشرفت بسیار کمی در پیش‌بینی‌های رشد ایالات متحده مشاهده شد (صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز سال 2023 خود را 0.4 واحد درصد به 1.4 درصد افزایش داد) و انتظارات نرخ بهره برای فدرال رزرو اساساً ثابت بود. بنابراین بازارها این سطح از الهام را از کجا گرفتند؟ به نظر می رسد از منابع سوداگرانه تری می آید – برخلاف سرمایه گذاران با مدت طولانی تر. می‌توانیم ببینیم که در مقایسه‌هایی مانند نزدک 100 با شاخص داو (رشد به ارزش)، افزایش فعالیت گزینه‌های خرده‌فروشی یا وخامت سود پرمیوم برای دارایی‌های ناخواسته از جمله اقدامات دیگر. شاید مهم‌ترین نشانه افزایش چند سهم کلیدی میم در جلسه گذشته بود. سهام AMC تا 21 درصد افزایش یافت و GameStop تا 13 درصد در جلسه گذشته افزایش یافت، اما هر دو در مقایسه با انفجار Bed Bath & Beyond کمرنگ شدند و به اوج افزایش 130 درصدی دوشنبه در پایان روز جمعه رسیدند. با این حال، در یکی از سریع‌ترین درس‌هایی که بازار در چند وقت اخیر داده است، این شرکت پس از بسته شدن اعلام کرد که قصد دارد بیش از 1 میلیارد دلار جذب کند. و اگر این تلاش شکست بخورد، آنها می توانند ورشکستگی کنند.

نمودار Bed Bath and Beyond با حجم و ROC، پوشانده شده با GameStop و AMC (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با پیش‌بینی مسیر با محرک‌های اصلی، مهم است که ارزیابی کنیم که در چه موضوعاتی توسعه مولد وجود دارد. در طول این جلسه گذشته، یک پیشرفت پایدار بسیار واضح در انتظارات نرخ بهره پشت سر بانک مرکزی ایالات متحده وجود داشت. در حالی که افزایش نرخ بهره FOMC آخرین بار بود و سخنان رئیس فدرال رزرو در هفته گذشته قطعاً ارزش توجه را داشت، اما به طور جدی تنها شک و تردید بازار را برانگیخت. در واقع تا زمانی که ترکیب NFPs و ISM در جمعه انجام شد، «وظیفه» اقتصاد قوی ایالات متحده منجر به باور منطقی به تعهد فدرال رزرو مبنی بر اینکه بازار واقعاً چشم انداز را جدی گرفته بود، منجر شد. در این جلسه گذشته، پیش‌بینی نرخ با نرخ ضمنی صندوق‌های فدرال رزرو از طریق افزایش معاملات آتی تا اواسط سال به هدف 5.1 درصدی بانک مرکزی ادامه یافت و تنزیل پایان سال افزایش/های نرخ از تقریباً -44 واحد پایه به – کاهش یافت. 24. اکنون، پس از قوی‌ترین رالی سه روزه برای شاخص دلار DXY از زمان پیک سپتامبر و با مقاومت قابل توجه در بالا، چه چیزی ما را به نقطه عطف فنی بعدی خواهد برد؟ از اینجا تخفیف چندانی در نرخ وجود ندارد. اما شاید ریسک گریزی معنادارتر بتواند بخش دیگری از جذابیت دلار را فعال کند.

نمودار دلار DXY با SMA 50 روزه، ROC 3 روزه با نرخ ضمنی فدرال رزرو در دسامبر 2023 (روزانه) پوشانده شده است

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

در میان صلیب‌های مبتنی بر دلار که من در حال تماشای آن هستم، جفت‌ها تا پایان روز دوشنبه قابل توجه بودند. EURUSD SMA 20 روزه را تا پایان هفته گذشته و همچنین کف شکل گیری گوه در حال افزایش را از نوامبر کاهش داد. با این حال، واقعاً به عنوان یک استراحت کامل ثبت نشد. با این حال پیگیری در روز دوشنبه به آن متمایزتر شد. میانگین متحرک 50 روزه زیر این جفت در حدود 1.0690 وجود دارد. با این اوصاف، من هنوز USDJPY را به عنوان یک متقاطع با شارژ اساسی تر ترجیح می دهم. حساسیت بیشتری نسبت به تفاوت‌های نرخ بهره وجود دارد و اصولاً منافع فدرال رزرو در اینجا جدی‌تر تلقی می‌شود – اگرچه اخباری که BOJ با یک کبوتر معروف صحبت می‌کرد، به‌عنوان جایگزین آتی کورودا تا حدودی افزایش یافت. روند ریسک در اینجا نیز متمایزتر است. من نبرد این جفت را با فیب 38.2 درصدی محدوده 2021-2022 در 133 به عنوان نقطه تصمیم بعدی تماشا خواهم کرد.

نمودار USDJPY با SMA 20 و 50 روزه، شکاف روزانه (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

از خطر رویداد برنامه ریزی شده طی 24 ساعت آینده، حجم قابل توجهی از به روز رسانی ها وجود دارد. اما وزن لیست ها زیاد نیست. قوی ترین رویداد برای نوسانات، تصمیم بانک مرکزی استرالیا (RBA) برای نرخ است. اگرچه در هفته گذشته نوسانات سرعت نرخ زیادی وجود داشته است، گروه استرالیایی چشم انداز خود را چند ماه پیش کاهش داده بود. اگر این گروه برخی از نگرانی‌هایی را که فدرال رزرو در مورد تورم اتخاذ کرده است، بپذیرد، این به خوبی می‌تواند تغییر کند، اما به نظر می‌رسد که این یک نتیجه دور از ذهن است. اظهارات پاول، رئیس فدرال رزرو، احتمالاً تفاوت چندانی با سخنانی که وی قبلا ارائه کرده است ندارد، اما به نظر می رسد بازار به ویژه نسبت به پیش بینی نرخ نرخ در ایالات متحده که ممکن است سرعت پاسخ را تغییر دهد، حساس است.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای 24 ساعت آینده

image5.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع