ارزش دلار آمریکا (DXY) با نزدیک شدن به داده های CPI آمریکا، نوسانات در حال حاضر کاهش یافته است


تحلیل قیمت و نمودار دلار آمریکا (DXY).

  • آیا بازارها در آستانه انتشار CPI امروز خیلی خوشبین هستند؟
  • حمایت فنی برای دلار آمریکا شکننده به نظر می رسد.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش‌بینی دلار جدید ما را دانلود کنید

طیفی از بازارهای مالی در آستانه آخرین گزارش تورم ایالات متحده که انتظار می‌رود فشار قیمت‌ها در حال کاهش بیشتر باشد، همچنان در معرض ریسک قرار دارند. این چشم انداز صعودی بازار همچنان با شعارهای فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ ها برای فرونشاندن تورم ناپایدار باید برای مدت طولانی تری بالاتر بمانند، در تضاد است. در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ پایانه صندوق های فدرال رزرو را در حدود 5.1 درصد می بیند که حداقل 75 واحد پایه دیگر افزایش نرخ را نشان می دهد، بازار قبل از اینکه فدرال رزرو سیاست های پولی سخت گیرانه را متوقف کند، 50 واحد پایه افزایش های آتی (2x25bps) قیمت گذاری می کند. ضعف اخیر دلار آمریکا نشان می دهد که بازارها نه تنها چشم انداز فدرال رزرو را زیر سوال می برند، بلکه شروع به نادیده گرفتن آن نیز کرده اند. بر اساس آخرین ابزار CME FedWatch، در حال حاضر 79 درصد احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی FOMC وجود دارد.

خطری که در انتشار داده های امروز وجود دارد این است که بازارها بیش از حد خوشبین شده اند که تورم بیش از حد انتظار کاهش می یابد. هر گونه ناامیدی امروز طیفی از بازارهای ریسک را در معرض یک حرکت شدید پایین تر قرار می دهد، در حالی که اعداد درون خطی افزایش بیشتری را محدود خواهند کرد.

image1.png

برای همه انتشار داده‌های متحرک بازار و رویدادهای اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX.

در حالی که ریسک کوتاه‌مدت بازگشت دلار در جریان است، چشم‌انداز فنی بلندمدت برای دلار همچنان به سمت نزولی اشاره دارد. شاخص دلار آمریکا (DXY) تنها چند پیپ بالاتر از پایین ترین سطح چند ماهه است، در حالی که قیمت فعلی اکنون زیر هر سه میانگین متحرک است که یک پس زمینه فنی نزولی است. «تقاطع مرگ» 50 روزه/200 روزه اخیر و پشتیبانی فنی اندک در آستانه نوسان پایین در 30 می در 100.96 را به ترکیب اضافه کنید، و چشم انداز بلندمدت دلار آمریکا نزولی باقی می ماند.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا (DXY) – 12 ژانویه 2023

image2.png

نمودار از طریق TradingView

نظر شما در مورد دلار آمریکا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع