قیمت‌های مس ممکن است به‌عنوان شکست‌های مثلثی از سر گرفته شود زیرا دلالان شرط‌های کوتاه را تسهیل می‌کنند


مس، چین، کووید، نرخ ها، COT، چشم انداز فنی – نکات گفتگو

  • قیمت مس در تجارت آسیا و اقیانوسیه اندکی کاهش یافته است اما افزایش هفته گذشته همچنان ادامه دارد
  • سیاست کووید-19 چین برای فلزات صنعتی بسیار مهم است زیرا پیش‌بینی نرخ متوسط ​​است
  • شکست مثلث متقارن ممکن است پس از آزمایش مقاومت قبلی توسط قیمت ها از سر گرفته شود

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

قیمت مس در روز دوشنبه کاهش یافت زیرا واقعیت سیاست “صفر کووید” چین بر دورنمای فلز صنعتی تاثیر گذاشته است. در روز جمعه، مس 7.5 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از اواخر ماه اوت رسید، زیرا شایعاتی مبنی بر تغییر سیاست در چین باعث افزایش خرید از دارایی های ریسکی شده است. در حالی که موارد کووید در سراسر کشور افزایش می‌یابد، تحولات حاکی از بازگشایی نهایی است، مانند اجازه دسترسی مهاجران آلمانی به واکسن BioNTech.

با این حال، هیچ واکسن mRNA برای جمعیت چین تایید نشده است، حتی اگر واکسن موثرتر از واکسن هایی است که در حال حاضر در سراسر کشور تجویز می شود. چین روز دوشنبه شاهد بیش از 7 هزار مورد جدید ابتلا به کووید در جامعه بود که به بالاترین سطح از آوریل رسیده است. افزایش کنونی چندین شهر را مجبور می‌کند تا اقدامات جدیدی را برای قرنطینه انجام دهند.

طبق بیانیه اپل، انتظار می رود کارخانه فاکسکان در ژنگژو چین به طور جدی بر تولید آیفون تأثیر بگذارد. در همین حال، به گفته کارگری که فایننشال تایمز به آن اشاره کرده، کمبود نیروی کار در کارخانه افزایش یافته است. این واقعیت که چین در حال تضعیف برخی از پرسودترین بخش‌های اقتصاد خود است، نشان‌دهنده تبعیت دقیق از سیاست کووید-۱۹ است و تغییر سیاست کوتاه‌مدت را احتمالاً در حال حاضر غیرممکن می‌کند. هر گونه نشانه ای از چنین حرکتی همچنان یک ریسک صعودی برای قیمت ها است.

علاوه بر این، فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی با توجه به معیارهای مبتنی بر بازار مانند سوآپ یک شبه شاخص، در اوج یا نزدیک به اوج جنگ هستند. این برای فلزات صنعتی خوب است، اگرچه تهدید رکود همچنان وجود دارد. با توجه به اینکه سطح موجودی جهانی پایین باقی می ماند و قیمت ها از بالاترین سطح سالانه خود فاصله زیادی دارند، قیمت مس احتمالاً برای یک حرکت بزرگ بالاتر آماده است. فقط به چند عنصر کلیدی نیاز دارد تا شکل بگیرد.

دانش تجارت پایه

فارکس برای مبتدیان

توصیه شده توسط توماس وست واتر

موقعیت یابی معامله گر – COT

بر اساس گزارش روز جمعه Commitments of Traders (COT)، سفته بازان برای هفته منتهی به 1 نوامبر، تقریباً 8 هزار قرارداد بر روی فلز کاهش دادند. داده‌های CFTC همچنین افزایش 1.2k در شرط‌های طولانی سوداگران را نشان داد که موقعیت خالص خالص را به -6.8k کاهش داد. افزایش قیمت روز جمعه احتمالاً باعث خروج شورت های بیشتری از بازار شده است که در به روز رسانی COT این جمعه گنجانده می شود.

نمودار روزانه مس در مقابل شلوارهای بلند/شورت غیرتجاری

تخت مسی

نمودار ایجاد شده با TradingView

چشم انداز فنی مس

قیمت ها از مقاومت مثلثی و میانگین متحرک 100 روزه (SMA) در روز جمعه بالاتر رفتند. بازگشت مجدد به مثلث ممکن است شاهد حمایت چرخش سطح مقاومت قبلی باشد که پس از شکست اولیه غیر معمول نیست. شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای نقطه میانی خود به عنوان علامت مثبت برای چشم انداز کوتاه مدت باقی می ماند.

نمودار روزانه مس

نمودار فنی مس

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع