سقوط دلار متوقف شد و S&P 500 مطمئن نیست زیرا نوسانات شدید با انتظار CPI مواجه است


S&P 500، VIX، دلار، EURUSD و USDCNH نقاط صحبت:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 146; EURUSD صعودی بالای 1.0000; نزولی طلا زیر 1680
  • اختلاف بین نوسانات تحقق یافته و مورد انتظار با انتظارات فصلی که با مشکلات سیستمی بسیار واقعی در افق مواجه می شوند، ادامه می یابد و پس زمینه ای بسیار ناهموار ایجاد می کند.
  • ریسک رویداد برنامه‌ریزی‌شده طی 48 ساعت آینده به‌طور جدی برای تأثیر بازار یک‌پانچ تا رسیدن به CPI در روز پنج‌شنبه وجود ندارد، اما این باید ما را از خود راضی کند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

شروع بسیار آرام هفته برای S&P 500 و ریسک… در راستای هنجارهای تاریخی؟

یک واگرایی آشکار در سطح نوسانات واقعی در سیستم مالی در مقابل فعالیت پیش بینی شده برگرفته از شاخص های محبوب مانند VIX وجود دارد. من معتقد نیستم که این مبارزه قطعی شده است، اما ما خود را در موقعیتی می یابیم که به موجب آن بازار به طور طبیعی در پیشروی ریسک رویداد بزرگ بعدی قرار می گیرد. شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه اکتبر پس از تصمیم گیری نرخ FOMC در هفته گذشته که تاریخ پایان رژیم تشدید آن را به عقب انداخت و متعاقباً نرخ پایانی درک شده را در هفته آینده افزایش داد، شاهد تقویت افراد مشهور بود. به طور طبیعی، اگر منتظر باشیم ببینیم این رویداد چگونه رخ می دهد، منطقی است که علاقه محدودی برای افزایش قرار گرفتن در معرض جزر و مدهای گمانه زنی نامطمئن در این دوره وجود خواهد داشت. تحت این حس “پیش بینی” است که می توانم محدودیت فعالیت برای شروع این هفته معاملاتی را درک کنم. S&P 500 توانست یکی از محدودترین محدوده معاملاتی خود در سال 2022 را در ساعات پایانی معاملات روز دوشنبه افزایش دهد، اما حجم پایین و نگه داشتن زیر 3810/15 – فیب 38.2 درصدی از 16 آگوست تا 13 اکتبر کاهش یافت. همان درصد پایین ترین رکورد پس از همه گیری تا دسامبر 2021 – نشان می دهد که اعتقاد ملایم تأثیر فنی را تقویت می کند.

نمودار S&P 500 با SMAهای 100 و 200 روزه، حجم و محدوده تاریخی 1 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای برخی، به نظر می رسد کاهش فعالیت بازار برای S&P 500 و سایر دارایی های ریسک، مستقیماً با معیارهای معمولی نوسانات ضمنی (یا “مورد انتظار”) مطابقت دارد. شاخص سنتی نوسانات VIX سمت آهسته اما پیشرونده چهار هفته ای خود را از آخرین اوج سال 2022 درست بالای 34 تا بسته شدن روز دوشنبه در 24.3 افزایش داده است. این سطح هنوز به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین های تاریخی مربوط به دوره هایی مانند 2019 یا 2017 است که بازارها بسیار محفوظ بودند، اما پس زمینه اساسی در مخالفت مستقیم با این رضایت است. علاوه بر این، پس زمینه ای برای سرگرم کردن چنین غفلتی در میان دلالان دیگر وجود ندارد. فشار ناشی از نرخ های شدید ارز، نرخ های بهره بالا بر سلامت مالی و نگرانی منطقی در مورد رکود قریب الوقوع سزاوار احترام بیشتری از سوی ناظران بازار است. به این ترتیب، دیدن پایین‌ها در VIX همراه با پایین‌ترین حد در شاخص «نوسان‌پذیری نوسان» (VVIX) و فشارسنج ریسک دنباله (SKEW) نگرانی من را از عدم آمادگی بازارها برای غافلگیری افزایش می‌دهد.

نمودار شاخص های نوسانات VIX، VVIX و SKEW (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

فصلی بودن و دلار

برای آن دسته از معامله گرانی که سابقه حضور در بازارهای کمتر از یک دهه را دارند، و به ویژه در میان آنهایی که تنها یک موقعیت طولانی مدت را دنبال می کنند، انتظارات فصلی می تواند بیانگر بیهوشی قدرتمندی برای اطمینان از بازگشت رضایت به بازار باشد. از نظر تاریخی، هفته 45 سال یک عقب نشینی طولانی را در سطوح تاریخی VIX ثبت می کند در حالی که شاخص اساسی ایالات متحده در طول مدت مشابه میانگین سودهای معنی داری داشته است. در یک تصویر بزرگتر، ماه نوامبر عنوان دومین عملکرد برتر ماه را از S&P 500 از سال 1980 به خود اختصاص داده است. با این حال، من به شدت به رقم جهت اطمینان ندارم زیرا بستگی زیادی به شرایط دارد. سال به سال؛ اما کاهش حجم و نوسانی که معمولاً در این زمان از سال می بینیم ممکن است پایدارتر باشد. این امکان وجود دارد که ما از کشش هنجارهای فصلی پیروی کنیم، اما هزینه نوسانات در صورت شکسته شدن صلح در میان چنین تهدیدهای سیستمی بسیار بزرگ به نظر می رسد که صرفاً با “برخورد با جریان” مطابقت داشته باشد.

نمودار میانگین عملکرد ماهانه S&P با حجم و نوسانات

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

همین کاهش در فعالیت بازار ممکن است به دلار کمک کرده باشد تا سقوط کامل را برای شروع این هفته جدید متوقف کند. اگر آن را از دست دادید، در جمعه گذشته، دلار کاهش گسترده و شدیدی را تجربه کرد. شاخص دلار DXY بدترین زیان یک روزه خود را در هفت سال گذشته ثبت کرد تا در هفته گذشته بسته شود. با توجه به اینکه فهرست‌های اقتصادی آن فصل به نظر می‌رسید حمایت از ارز ایالات متحده را با حقوق و دستمزدهای ماه نوامبر قوی‌تر نشان می‌داد و با توجه به روند بلندمدت باعث شده است که این ارز طولانی‌ترین دوره میان‌مدت خود را (که با روزهای بالاتر از ۱۰۰ اندازه‌گیری می‌شود) افزایش دهد. -day SMA) در یک رکورد پنج دهه. این هفته با شکاف گسترده ای به نفع دلار باز شد، اما بیشتر کراس ها این تلاش ها برای احیای ارز را از بین می برند. برای EURUSD، شکاف باز شدن شکاف نزولی بزرگترین در 8 ماه گذشته بود. اما در نهایت راه خود را بالاتر از برابری در پایان باز خواهد گشت. با این حال، به نظر می رسد که این یک حرکت فنی حل شده – بسیار کمتر اساسی – به نظر می رسد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله EUR/USD

نمودار EURUSD با SMA 100 روزه و شکاف روزانه (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

جایی که اصول اولیه می چسبد: USDCNH و تقویم اقتصادی

برای بیشتر بازارهای اصلی دلاری، تلاش برای بازیابی ارز در این هفته از بین رفت و در نهایت شاهد کاهش‌های کوتاه‌مدت جدیدی بودیم. استثنای این قانون USDCNH بود. شکاف بالاتر در صبح دوشنبه، بزرگترین شکاف ثبت شده توسط این نرخ ارز از زمانی بود که مقامات چینی به آن اجازه دادند تا شناور ناشی از بازار را با دقت بیشتری منعکس کند. با این حال، جایی که گرین بک به سرعت در برابر جفت های دیگر زمین را پس داد، این کشش در اینجا انجام نشد. تفاوت نرخ بهره در اینجا برای من استثنایی کمتر از جذابیت ایمنی نسبی بازیگر شفاف غالب در مقابل قدرت مالی غیرشفاف چین است. علاوه بر این، با بروز اختلافات در مورد بازگشایی سریع اقتصادی توسط دولت چین، علاقه آزمایشی به بازار شرق از بین رفت و با انتشار تراز تجاری ماه اکتبر بسیار ضعیف تر از حد انتظار تقویت شد. من از نزدیک تماشا خواهم کرد تا ببینم آیا این نرخ ارز (چهارمین نرخ ارز بر اساس گزارش سه سالانه اخیراً منتشر شده BIS) بالای 7.0000 است یا خیر.

نمودار USDCNH با SMA 50 روزه و شکاف روزانه (روزانه)

image5.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

برای ریسک رویداد برنامه ریزی شده پیش رو، آینده نزدیک بیش از چند رویداد دارد که من آنها را از منظر کلان جالب و مهم می دانم. با این حال، اینکه آیا این علاقه به حرکت محسوس بازار تبدیل خواهد شد یا خیر، موضوع دیگری است. یکی از رسانه های موثرتر که از طریق آن ریسک رویداد در تجربه من به نوسان تبدیل می شود این است که چقدر به موضوعات مهمی که بازار دنبال می کند نزدیک است. نظرسنجی های احساسات ایالات متحده (تجارت NFIB و اقتصادی IBD) در زمینه ترس از رکود قابل توجه است، اما به دور از قطعیت است. ذخایر FX ژاپن از منظر ارزیابی مداخله جالب است در حالی که نیوزلند و استرالیا در حال بررسی دیدگاه های کسب و کار هستند. شاید برجسته‌ترین رویداد امروز انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده باشد، اما از نظر تاریخی تأثیر کوتاه‌مدت قوی بر بازار را نشان نمی‌دهد، زیرا هر گونه تغییر سیاسی بعدی زمان می‌برد تا شکل بگیرد – اگر اصلاً تصویب شود. گفته می‌شود، پیش‌بینی می‌تواند نیروی ثابت و قابل ملاحظه‌ای باشد.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای هفته آینده

image6.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع