ثابت ماندن قیمت طلا در برابر کاهش ارزش دلار در آستانه CPI آمریکا. برای XAU/USD کجا؟


طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، فدرال رزرو، بازده واقعی – نکات صحبت

  • با کاهش ارزش دلار آمریکا، طلا جایگاه بالاتری پیدا کرده است
  • در عین حال، بازدهی واقعی ایالات متحده جایگاه بالایی را حفظ کرده است
  • اگر CPI ایالات متحده غافلگیر شود، طلا می تواند در گرداب گیر کند. آیا XAU/USD افزایش خواهد یافت؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا در آستانه قیمت مهم CPI ایالات متحده در روز پنجشنبه حمایت شده است. بازار انتظار دارد که داده ها ممکن است اندکی کاهش عدد سالانه را نشان دهد، اما پیش بینی می شود که رقم ماهانه ثابت بماند.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان، پیش‌بینی می‌شود که CPI سرفصل ماه به ماه اکتبر 0.6 درصد در مقابل 0.4 درصد برای سپتامبر و 7.9 درصد برای رقم سال به سال در مقابل 8.2 درصد قبلی باشد.

پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف‌کننده مواد غذایی و انرژی در ماه به ماه کاهشی جزئی به 0.5 درصد در مقابل 0.6 درصد قبل نشان دهد، با پیش‌بینی سالانه 6.5 درصد در مقابل 6.6 درصد قبلی.

در حالی که نرخ تورم کنونی مورد توجه معامله گران قرار خواهد گرفت، تفسیر بازار از پیامدهای نرخ تورم سربه سر می تواند برای فلز زرد اهمیت بیشتری داشته باشد.

نرخ تورم سربه سر، نرخ تورم آینده نگر با قیمت بازار است که از اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری، که در غیر این صورت به عنوان TIPS نامیده می شود، به دست می آید.

بازده واقعی، بازده اسمی منهای نرخ تورم سربه سر است. این کل بازدهی است که از یک اوراق قرضه که تأثیر افزایش قیمت در طول مدت اوراق قرضه را حسابداری می کند، انتظار می رود.

از آنجایی که طلا بازدهی ندارد، بازده واقعی سایر دارایی‌های به اصطلاح “منبع امن” اغلب به عنوان متغیری در نظر گرفته می‌شود که به نوسانات قیمت طلا کمک می‌کند.

لازم به ذکر است که نگهداری طلای فیزیکی هزینه حمل دارد. هزینه ذخیره سازی مهم ترین جزء است.

با نگاهی به نرخ 10 ساله خزانه داری کمتر از نرخ تورم سربه سر مربوطه، بازده واقعی ایالات متحده نزدیک به بالاترین رقم 13 ساله که پنجشنبه گذشته مشاهده شد، باقی می ماند.

طلا در برابر بازده واقعی 10 ساله آمریکا و شاخص دلار (DXY)

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

چیزی که با نگاه کردن به نمودار بالا برجسته می شود، تغییر مکان اخیر بین بازده واقعی و شاخص دلار آمریکا (DXY) است. با وجود اینکه بازده واقعی در سطوح بالایی باقی مانده است، «دلار پیشنهادی» از روز جمعه تضعیف شده است.

در همان زمان، طلا رشد کرد در حالی که دلار کاهش یافت. این رابطه مثلثی می‌تواند چیزی برای تماشای آینده در دو جبهه باشد.

داده‌های CPI ایالات متحده طی چند روز آینده منتشر می‌شوند و اگر انحراف قابل‌توجهی از پیش‌بینی‌ها وجود داشته باشد، ممکن است نرخ سر به سر را تغییر دهد، که ممکن است به یک حرکت بزرگ در بازده واقعی تبدیل شود.

ثانیا، اگر همبستگی بین بازده واقعی و دلار آمریکا دوباره افزایش یابد، ممکن است واکنشی در XAU/USD مشاهده شود.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع