شاخص راسل 2000 برای معامله گران توضیح داده شد


شاخص راسل 2000 برای معامله گران توضیح داده شد

شاخص Russell 2000 معیاری برای شرکت های کوچکتر ایالات متحده است که هنوز به اندازه کافی بزرگ هستند تا به طور عمومی در فهرست گسترده تر Russell 3000 فهرست شوند. این برای سنجش سلامت اقتصاد آمریکا با سهام‌های با سرمایه کوچک معمولاً اولین کسانی است که در دوره‌های عدم اطمینان اقتصادی با مشکل مواجه می‌شوند، استفاده می‌شود.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

راسل 2000 چیست؟

راسل 2000 که گاهی به آن راسل 2k نیز می گویند، یک شاخص بازار سهام است که عملکرد شرکت های آمریکایی با سرمایه کوچک را دنبال می کند. سهام با سرمایه کوچک به شرکت هایی اطلاق می شود که قیمت سهام نسبتاً پایین، تعداد سهامداران کمتری دارند و دارای ارزش بازار نسبتاً کمی هستند. در حالی که شاخص‌های دیگری مانند S&P 500 می‌توانند به شدت در تعداد انگشت شماری از سهام فناوری بزرگ وزن داشته باشند، راسل 2000 معیاری برای شرکت‌های کوچک‌تر آمریکایی ارائه می‌کند.

رابط کاربری گرافیکی، متن، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

این شاخص در سال 1984 توسط شرکت فرانک راسل آغاز شد و زیرشاخصی از راسل 3000 است که 98 درصد از بازار سهام ایالات متحده را شامل می شود.

چگونه یک شرکت در راسل 2000 گنجانده می شود؟

برای قرار گرفتن در شاخص راسل ایالات متحده، سهام یک شرکت باید در بورس واجد شرایط ایالات متحده قابل معامله باشد. زمانی که ارزش بازار برای اهداف رتبه بندی محاسبه می شود، سهام شرکت باید حداقل 1 دلار قیمت گذاری شود. این شرکت همچنین به سرمایه بازار 30 میلیون دلار یا بیشتر نیاز دارد. یک شرکت باید ابتدا در راسل 3000 قرار گیرد تا در راسل 2000 قرار گیرد. هنگامی که رتبه بندی بر اساس سرمایه بازار انجام شد، 2000 شرکت پایینی شاخص راسل 2000 را تشکیل می دهند.

در طول سال، شرکت‌ها ممکن است به دلیل عرضه اولیه سهام واجد شرایط این شاخص شوند، که در نتیجه تعداد شرکت‌های جزء از مرز 2000 بالاتر می‌رود. این شاخص سالانه با تغییرات اعلام شده بین ماه می و ژوئن بازسازی می شود. اگر سهام بیش از حد بزرگ شود، معمولاً به شاخص راسل 1000 منتقل می شود که به عنوان معیاری برای عملکرد سهام های با سرمایه بزرگ عمل می کند. یک مثال شناخته شده از این به شکل GameStop (GME) در سال 2021 بود که به دنبال شور و هیجان سهام میم ها در بازسازی ژوئن 2021 به شاخص Russell 1000 منتقل شد. پس از بازسازی، بازارها گاهی اوقات حجم معاملات بیشتری را تجربه می کنند زیرا مدیران صندوق های شاخص سهام خود را مجدداً متعادل می کنند. این در چند ثانیه آخر قبل از تعیین قیمت های بسته شدن بورس نیویورک و NASDAQ که برای آخرین جمعه ماه ژوئن برنامه ریزی شده است، رخ می دهد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

راسل 2000 چه تفاوتی با S&P 500 دارد؟

راسل 2000 عملکرد دو هزار شرکت با سرمایه کوچک را ردیابی می کند در حالی که S&P 500 پانصد شرکت برتر را دنبال می کند. تفاوت اصلی در تعداد شرکت های تشکیل دهنده هر شاخص و همچنین اندازه شرکت های مذکور است. به همین دلیل، کمتر شرکتی وجود دارد که در هر دو شاخص همپوشانی داشته باشد. هر دو شاخص دارای وزن بازار هستند، با این حال، اجزای S&P 500 توسط یک کمیته انتخاب می شوند، در حالی که اجزای تشکیل دهنده راسل 2000 از طریق فرمولی بر اساس ارزش بازار و عضویت در شاخص فعلی تعیین می شوند.

یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی که قابل ذکر است، وزن سهام در این دو شاخص است، به طوری که 10 سهم بزرگ در S&P 500 29.5 درصد از ارزش بازار آن را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، شاخص راسل 2000 بسیار متنوع‌تر است، و بزرگترین سهام‌ها به اندازه S&P 500 وزن ندارند. بازار.

عملکرد تاریخی: – S&P 500 در مقابل راسل 2000 1Y همبستگی نورد.

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

همبستگی بین دو شاخص نسبتاً بالا باقی می‌ماند که باعث ناراحتی مدیران سرمایه‌گذاری «فقط طولانی مدت» می‌شود، زیرا مزایای تنوع را محدود می‌کند. همبستگی بین این دو به طور میانگین 0.8 است که از 0.6 تا 0.96 بر اساس یک سال متغیر است.

ردیابی عملکرد: – S&P 500 در مقابل راسل 2000. (2007/08-2022).

رابط کاربری گرافیکی، نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

با نگاهی به نمودار، می‌توان عملکرد هر دو شاخص را از سال 2007-08 تا 2022 مشاهده کرد و S&P در شکل بازدهی پیشتاز بود. با این حال، آنچه مورد توجه است، عملکرد در دوره‌های عدم اطمینان و نوسانات بازار مانند بحران مالی 2007 و بحران بهداشت جهانی کووید-19 است. ضررهای راسل 2000 بیشتر از ضررهای S&P 500 است، که بسیاری از این موارد به اندازه شرکت و همچنین دسترسی و محبوبیت جهانی آن نسبت داده می شود. شرکت‌های بزرگ‌تر به‌عنوان یک شرط مطمئن در نظر گرفته می‌شوند، زیرا به آنها «کالا» می‌گویند. شرکت‌های کوچک‌تر ممکن است در بلندمدت رشد بهتری داشته باشند، اما معمولاً در معرض خطر هستند و در دوره‌های افزایش نوسانات و دوره‌های رکود، بیشتر مستعد زیان هستند. دستاوردها و رشد فناوری‌های بزرگ در دهه گذشته می‌تواند تا حدی واگرایی در درآمدهای دوره را توضیح دهد، زیرا همانطور که قبلاً ذکر شد، شرکت‌های فناوری بزرگ بخش بزرگی از S&P 500 را تشکیل می‌دهند.

بزرگترین مؤلفه ها بر اساس ارزش بازار راسل 2000 چیست؟

با بیش از دو هزار شرکت در این شاخص، فهرست کردن همه آنها امکان پذیر نیست. در اینجا پنج شرکت برتر بر اساس ارزش بازار پس از تشکیل مجدد شاخص در ژوئن آمده است:

1.Ovintiv (NYSE:OVV)

2. Antero Resources Group (NYSE:AR)

3. Chesapeake Energy Corp. (NASDAQ:CHK)

4. شرکت انرژی جنوب غربی (NYSE:SWN)

5. Range Resources Corp. (NYSE:RRC)

منبع: Vanguard، از 27 ژوئن 2022.

خلاصه ای سریع از حقایق پیرامون راسل 2000

راسل 2000 شاخصی است که عملکرد شرکت های آمریکایی با سرمایه کوچک را می سنجد. این شاخص برای اولین بار در سال 1984 توسط شرکت فرانک راسل راه اندازی شد. این به طور گسترده به عنوان معیاری برای سهام با سرمایه کوچک ایالات متحده و همچنین معیاری برای سلامت اقتصاد ایالات متحده در نظر گرفته می شود. این شاخص هر ساله در ماه ژوئن با سقوط و خروج شرکت‌ها از شاخص بر اساس ارزش بازار خود متعادل می‌شود.





منبع