دلار استرالیا پس از رها شدن نرخ های RBA بدون تغییر کاهش یافت. آیا AUD/USD بالاتر خواهد رفت؟


دلار استرالیا، AUD/USD، RBA، دلار آمریکا، فدرال رزرو، بازدهی، RBNZ – نکات صحبت

  • این دلار استرالیا با RBA در انتظار پایین‌تر به نظر می‌رسید
  • AUD قبلاً افزایش یافته بود و اختلاف بازدهی به نفع آن حرکت می کرد
  • سه ماه یکبار CPI در 26 آوریل در حال حاضر به نمایش حرکت می کند. تاثیر خواهد داشت AUD/USD?

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

دلار استرالیا پس از عواقب ثابت ماندن RBA بر روی نرخ ها برای اولین بار از می 2022، اندکی کاهش یافت.

RBA انعطاف پذیری خود را حفظ کرد و افزایش های آینده را رد نکرد. در بیانیه همراه در مورد سیاست پولی، آنها گفتند: “هیئت مدیره انتظار دارد که برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف، به تشدید بیشتر سیاست پولی نیاز باشد.”

بازارهای نرخ بهره در حال حاضر دیگر افزایش قیمتی ندارند و شانس کمتری برای کاهش 25 واحدی تا پایان سال دارند.

قیمت امروز پس از یک رالی عظیم دیروز برای استرالیا صورت گرفت. پس از اینکه اوپک پلاس هدف تولید نفت خام خود را به میزان 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش داد، بازارها تحت تاثیر افزایش شدید قیمت نفت خام قرار گرفتند. این حرکت مشکلات موجود را تشدید کرد.

این باعث شد بازدهی خزانه داری کاهش یابد و دلار آمریکا را نیز با خود همراه کند. AUD/USD بزرگترین ذینفع پس از آن بود. اسپرد بازدهی بین خزانه داری و اوراق قرضه دولتی مشترک المنافع استرالیا (ACGB) به سمت حمایت از AUD حرکت کرد که ممکن است نقشی در این افزایش داشته باشد.

RBA از می 2022 نرخ نقدی را 350 واحد افزایش داده است. در اکتبر 2021، اداره مقررات احتیاطی استرالیا (APRA) این بیانیه را منتشر کرد.

APRA به وام دهندگان گفته است که انتظار دارد آنها توانایی وام گیرندگان جدید را برای پرداخت بازپرداخت وام خود با نرخ بهره ای که حداقل 3.0 واحد درصد بالاتر از نرخ محصول وام است، ارزیابی کنند.

پیش از این، مانع 2.5٪ بود. در مورد به اصطلاح «صخره وام مسکن» که در آن وام گیرندگان باید بدهی چند سال اخیر خود را در سطوح فعلی بازپرداخت کنند، کارهای زیادی انجام شده است. این بدهی ها ممکن است نزدیک یا فراتر از حد بالایی انتظار APRA برای وام دهی مناسب باشد.

این ممکن است تا حدودی توضیح دهد که چرا RBA در تشدید سیاست های پولی تردید دارد در حالی که CPI بسیار بالاتر از هدف 2 تا 3 درصدی خود در چرخه تجاری باقی می ماند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

CPI سه ماهه اواخر این ماه منتشر خواهد شد و این دومین باری است که می توان آن را با رقم جدید CPI ماهانه که اداره آمار استرالیا (ABS) در اکتبر گذشته معرفی کرد مقایسه کرد.

این سنج ماهانه جدید تنها حدود دو سوم سبد کالاها و خدماتی را که در رقم سه ماهه محاسبه می شود را پوشش می دهد.

RBA قبلاً به کاهش نرخ CPI ماهانه به عنوان دلیلی برای کمتر تندرو اشاره کرده بود. اختلاف 0.6 درصدی دیگر به روش اشتباه می تواند برای بانک مرکزی دردسرساز باشد و می تواند قرائت ماهانه را از بین ببرد.

با نگاهی به آینده و در سراسر دریای تاسمان، بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) انتظار می‌رود نرخ رسمی نقدی خود (OCR) را فردا 25 واحد پایه به 5.0 درصد افزایش دهد. کیوی امروز در برابر دلار آمریکا به بالاترین رقم 7 هفته اخیر به بالای 63 سنت رسید.

بیانیه کامل سیاست پولی RBA را می توانید در اینجا بخوانید.

AUD/USD در مقابل گسترش اوراق قرضه 3 و 10 ساله AU-US

image1.png

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع