گرفتار در گرداب دلار آمریکا


پیش بینی دلار استرالیا: خنثی

  • افزایش ارزش دلار استرالیا توسط دلار آمریکا کاهش یافت
  • یک PPI نرم ایالات متحده، امیدها به محوریت فدرال رزرو را قبل از اینکه هاک ها وارد بازی شوند، تقویت کرد
  • داده‌های داخلی جامد برای جابجایی شماره‌گیر کار چندانی نکرد. آیا بازدهی AUD/USD تغییر خواهد کرد؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

دلار استرالیا هفته گذشته یک شکست دیگر داشت و به بالاترین حد در 2 ماه اخیر یعنی کمی کمتر از 68 سنت رسید، قبل از اینکه در بحبوحه صعود مجدد یک دلار آمریکا، عقب نشینی کرد.

این افزایش پس از پیش‌بینی‌های از دست رفته PPI ایالات متحده در اوایل هفته، به دنبال چاپ خوش‌خیم CPI در هفته قبل، رخ داد. به نظر می رسد که این امر منجر به امیدهایی در بازار فدرال رزرو برای عقب نشینی از چرخه انقباض تهاجمی خود شود.

همانطور که هفته پیش می رفت، از گروهی از اعضای هیئت مدیره فدرال رزرو از جمله مری دالی، جان ویلیامز، کریس والر و نیل کشکاری شنیدیم.

همه آنها پیش از رئیس هیأت افزایش نرخ بهره، رئیس جمهور سنت لوئیس فدرال رزرو، جیمز بولارد، متن جنگ طلب فدرال رزرو را تکرار کردند. او گفت: «نرخ سیاستی هنوز در منطقه‌ای نیست که به اندازه کافی محدودکننده در نظر گرفته شود.»

ارزش سهام کاهش یافت و دلار آمریکا گرد و غبار خود را از بین برد و تا پایان هفته به سمت سطوح بالاتر حرکت کرد و AUD/USD را تحت فشار قرار داد.

در داخل کشور، نرخ بیکاری در روز پنج شنبه اعلام شد و در پایین ترین سطح چند نسلی یعنی 3.4 درصد در ماه سپتامبر باقی ماند. این کمتر از 3.5 درصد پیش بینی شده بود.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

در میان همه داده‌ها و فدرال رزرو، ژئوپلیتیک جنگ اوکراین با فرود موشک در لهستان، کمی نوسانات را اضافه کرد. نگرانی از تشدید درگیری منجر به خرید دلار آمریکا شد تا AUD/USD را تضعیف کند.

هزینه های انسانی این نبرد را نمی توان اغراق کرد.

از منظر اقتصادی، این درگیری نشان داده است که روسیه رقیب مستقیم بسیاری از صادرات استرالیا است.

تحریم‌ها علیه روسیه باعث افزایش تراز تجاری استرالیا در سال 2022 شده است. مازاد 12444 میلیارد دلاری استرالیا در سپتامبر یک رکورد است. داده های ماه اکتبر را در اوایل دسامبر دریافت خواهیم کرد.

پیش از آن، RBA در روز سه شنبه 6 دسامبر برای تصمیم گیری در مورد حرکت هدف نرخ نقدی تشکیل جلسه خواهد داد. بازار با امکان افزایش 25 واحد پایه (bp) قیمت گذاری کرده است.

نشست بعدی فدرال رزرو در 14 دسامبر برگزار می شود و انتظارات افزایش 50 واحدی از آنها وجود دارد. حرکات AUD/USD در این هفته منعکس کننده عملکرد قیمت در اسپرد بازدهی AU-US بود.

از آنجایی که بازدهی اوراق قرضه خزانه داری بیشتر از اوراق قرضه دولتی مشترک المنافع استرالیا (ACGB) افزایش یافت، به نظر می رسد AUD/USD در همان زمان تغییر کند.

این رابطه ممکن است سرنخ هایی برای جهت گیری استرالیا در هفته پیش رو ارائه دهد.

AUD/USD در برابر گسترش اوراق قرضه 2 و 10 ساله AU-US

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع