کاهش سریع دلار آمریکا به منطقه حمایت محوری پس از تولید ISM Miss


دلار آمریکا، تولید ISM، RBA، پرچم خرس – بازار آزاد آسیا و اقیانوسیه:

  • این دلار آمریکا به دنبال داده های نرم تر ISM Manufacturing رد شد
  • معامله گران به جای مشکلات رکود، بر محور فدرال رزرو متمرکز شده اند
  • تمرکز RBA در تجارت سه شنبه آسیا، DXY به پشتیبانی کلیدی چشم دوخته است

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه – چشم به RBA

دلار آمریکا در روز دوشنبه در برابر همتایان اصلی خود ضعیف عمل کرد و شاخص دلار DXY حدود 0.5 درصد کاهش یافت. این بدترین عملکرد یک روزه از 22 مارس بود و همچنان به زنجیره ضرر از آخرین رکورد در اوایل مارس ادامه می دهد. در همین حال، دلار استرالیا وابسته به احساسات نسبت به همتایان اصلی خود بهتر عمل کرد.

در طول 24 ساعت گذشته، آخرین شاخص تولید ISM ایالات متحده از سیم ها عبور کرد و نسبتاً ناامید کننده بود. در ماه مارس، این میزان در 46.3 در مقایسه با 47.5 برآورد شده بود که از 47.7 در فوریه کاهش داشت. قرائت زیر 50 نشان دهنده کاهش فزاینده فعالیت اقتصادی است. در بحبوحه افزایش نرخ های بهره و نگرانی ها در مورد شرایط سخت تر وام دهی، فعالیت کارخانه ها به تضعیف ادامه داد.

با این حال، بازارها به شدت نگران پیامدهای نزولی نبودند، زیرا وال استریت عمدتاً در سبز به پایان رسید. بازدهی 2 ساله خزانه داری آسیب زیادی وارد کرد و 1.41 درصد سقوط کرد. این امر به بیان انتظارات فزاینده سیاست فدرال رزرو ادامه داد. با توجه به اینکه ISM ضعیف شد، دلار آمریکا در سه ماهه اول 2023 سالانه بالاتر بود. تاکید بر نظریه لبخند دلار آمریکا.

با توجه به جلسه معاملاتی روز سه شنبه آسیا و اقیانوسیه، ریسک رویداد کلیدی اعلام نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا خواهد بود. انتظار می‌رود چرخه انقباض 11 ماهه به دلیل نشانه‌های اخیر از کاهش تورم و رشد، با نرخ‌های بهره بدون تغییر در 3.6 درصد باقی بماند. با این اوصاف، بازارها همچنان با احتیاط در افزایش احتمالی در آوریل یا مه قیمت گذاری می کنند. این به این معنی است که اگر RBA به شدت به پایان چرخه انقباض خود اشاره کند، آنگاه AUD/USD می‌تواند آماده صعود باشد.

تحلیل فنی دلار آمریکا

شاخص DXY همچنان در مسیر نزولی پیش بینی شده که توسط تشکیل نمودار Bear Flag نشان داده شده است، پایین تر است. این به این دلیل است که میانگین متحرک ساده 100 روزه همچنان یک سوگیری نزولی ارائه می دهد. این بدان معناست که دلار آمریکا به سرعت به چیزی نزدیک می‌شود که احتمالاً یک حرکت محوری در اطراف منطقه حمایتی 100.82 – 101.29 خواهد بود. پاکسازی این منطقه دری را برای گسترش سوگیری نزولی کوتاه مدت باز می کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تحلیل فنی دلار آمریکا

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع