لیر به پایین ترین سطح کاهش می یابد اما MXN و BRL از دلار آمریکا بهتر عمل می کنند


تجزیه و تحلیل بازارهای نوظهور (TRY، ZAR، BRL، MXN)

  • با ادامه کاهش نرخ بهره در ترکیه، USD/TRY به آرامی به بالاترین حد خود رسید
  • ZAR با وجود آخرین افزایش 75 bps SARB با بازگشت قطعی برق با مشکل مواجه است
  • MXN و BRL تا کنون از USD پر پرواز در سال 2022 بهتر عمل کرده اند

{{آگهی}}

USD/TRY نشانه های جدید بالاتر است

بازارهای نوظهور در محیط‌های با نرخ بهره پایین رشد می‌کنند و در طول چرخه‌های افزایش نرخ جهانی مانند آنچه اکنون در حال تجربه آن هستیم، با مشکل مواجه می‌شوند، اما عملکرد برخی از جفت‌های ارز EM قابل تشخیص‌تر به شدت متفاوت است.

نمودار زیر عملکرد ارزهای EM در برابر دلار را نشان می دهد که در آن مشاهده ارزها در بالا، وسط و پایین لیست ارزهای انتخابی واضح است.

image1.png

منبع: رویترز

پس از آنکه اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواستار کاهش نرخ بهره برای حمایت از اقتصاد محلی شد، جای تعجب نیست که لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است. از آن زمان، بانک مرکزی ترکیه 6 بار نرخ بهره را کاهش داده است که از 19 درصد در ماه اوت سال گذشته به 12 درصد در ماه جاری رسیده است. بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور معمولاً تلاش می‌کنند از ارزش پول محلی با پیشی گرفتن از بانک‌های مرکزی بزرگ دفاع کنند، نه با کاهش نرخ‌ها.

نمودار روزانه USD/TRY نشان می‌دهد که این جفت به طور پیوسته صعود می‌کند تا به بالاتر از جهش قبلی در سه ماهه چهارم سال 2021 برسد.

نمودار روزانه USD/TRY

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

راند آفریقای جنوبی در برابر دلار جایگاه خود را از دست می دهد، اما نه به دلیل عدم تلاش. بانک مرکزی آفریقای جنوبی هفته گذشته به افزایش 75 واحدی نرخ بهره محلی رأی داد – همگام با فدرال رزرو اما باید مراقب باشد که مانع رشد نشود. گزارش موقت OECD رشد تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی را 1.7 درصد در سال 2022 و 1.1 درصد برای سال 2023 پیش‌بینی می‌کند.

بادهای مخالف بیشتر در آخرین موج قطع برق موسوم به “تخلیه بار” ظاهر می شود که بار دیگر بر مشاغل و مصرف کنندگان تأثیر گذاشته است. نمودار USD/ZAR نشان می‌دهد که قیمت‌ها همچنان به معاملات در محدوده صعودی ادامه می‌دهند، با این حال، حرکت جزئی پایین‌تر امروز در سطوح بیش‌خرید می‌تواند نشان‌دهنده یک عقب‌نشینی موقت باشد.

نمودار روزانه USD/ZAR

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

شروع می شود در:

اکنون زندگی کنید:

03 اکتبر

( 02:10 GMT )

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

چشم انداز هفتگی متقابل بازار

برای وبینار ثبت نام کنید

همین الان ملحق شوید، همین الان بپیوندید

وبینار به پایان رسید

عملکرد پزو مکزیک و رئال برزیل نسبت به سال قبل از دلار آمریکا بهتر است

مکزیک اولین بار از 10 افزایش نرخ خود را در ژوئن سال گذشته در تلاش برای سرکوب فشارها و پیش بینی های تورمی بیش از حد انتظار انجام داد. پزو در مقاطعی در سال جاری در برابر دلار تضعیف شده است، اما تا کنون بهبود یافته است تا در سال 2022 عملکردی بهتر از دلار آمریکا داشته باشد. این جفت اخیراً بازگشت کرده و به سطح 20.50 سال جدید نزدیک شده است.

نمودار روزانه USD/MXN

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

رئال برزیل، مانند پزو، از دلار بهتر عمل کرده است، اما این کار را برای اکثریت سال 2022 تاکنون انجام داده است. هفته گذشته، بانک مرکزی برزیل پس از کاهش نرخ تورم ماه اوت از 10.07 درصد به 8.73 درصد، نرخ‌ها را برای اولین بار در یک سال به حالت تعلیق درآورد. به روشی مشابه پزو، ارزش واقعی در برابر دلار کاهش یافته است و این جفت به سطح 5.57 در 3 ژانویه نزدیک می شود.

نمودار روزانه USD/BRL

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع