احتمالاً ضعف ین در حالی که فدرال رزرو در برابر تورم سخت بازی می کند


  • BOJ بعید است که در بازارهای FX بیشتر مداخله کند مگر اینکه نوسانات ین بازگردد.
  • مقاومت 145.00 کلید باقی می ماند.
  • انبوهی از سیاستگذاران فدرال رزرو قرار است امروز سخنرانی کنند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله USD/JPY

USD/JPY پس زمینه بنیادی

USD/JPY به روند صعودی خود ادامه داد که دوشنبه جالبی برای کل بازارها بود. دلار آمریکا در سراسر صفحه محکم تر شد زیرا شاخص دلار بالاترین سطح را در منطقه 114.50 چاپ کرد. بنابراین، ین حدود 75 درصد از سود حاصل از مداخله FX بانک ژاپن (BoJ) در هفته گذشته را تسلیم کرد و این جفت به بالاترین سطح 144.810 رسید.

شاخص دلار آمریکا نمودار D- 27 سپتامبر 2022

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

با ورود به سه ماهه چهارم، شاهدیم که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در رقابت سخت‌گیرانه جهانی یک نقطه پرت باقی می‌ماند، در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده به لفاظی‌های جنگ‌طلبانه خود ادامه می‌دهد. فدرال رزرو انتظار دارد به افزایش نرخ بهره با هدف پایان سال 4.5 تا 4.75% مطابق با راهنمایی های آینده از جلسه هفته گذشته ادامه دهد. دیروز نظراتی از سوی لورتا مستر، سیاستگذار فدرال رزرو ارائه شد که مجدداً بر نیاز به نرخ‌های بالاتر برای کنترل تورم تاکید کرد، در حالی که سیاست‌گذار همکار، چارلز ایوانز، اوایل امروز تأیید کرد که تورم شغل شماره یک فدرال رزرو است که محیط نرخ‌های سخت‌تر برای مدتی ادامه دارد. بعداً در روز جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، و سپس جیمز بولارد و نیل کشکاری، سیاست‌گذاران صحبت می‌کنند و انتظار می‌رود لفاظی‌ها بدون تغییر باقی بماند.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

بانک ژاپن و پتانسیل برای مداخله بیشتر

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن (BoJ) در دستورالعمل آینده خود پس از جلسه هفته گذشته اظهار داشت که برای دو تا سه سال هیچ تغییری در هدایت آینده وجود نخواهد داشت. این امر شاهد افزایش نوسانات در ین بود که منجر به تصمیم وزیر دارایی برای مداخله در بازارهای FX برای اولین بار در 24 سال گذشته شد. با وجود این، هم فرماندار کورودا و هم وزیر دارایی شونیچی سوزوکی تاکید کرده اند که به دنبال دفاع از سطح قیمت نیستند بلکه با نوسانات شدید و حرکات بیش از حد مقابله می کنند. تا زمانی که ین با سرعت تدریجی و بدون افزایش نوسانات تضعیف شود، احتمال مداخله بیشتر کم خواهد بود.

نمودار چهار ساعته USD/JPY – 27 سپتامبر 2022

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

از منظر فنی، دو روز حرکت صعودی قیمت داشتیم که شمع روزانه دیروز به عنوان شمع ماروبوزو بسته شد، که نشانه‌ای از این است که ممکن است روند صعودی بیشتری در پیش باشد. ما به معامله در محدوده 141.50 تا 145.00 ادامه می دهیم و اگر بخواهیم ادامه دهیم نیاز به بستن شمع چهار ساعته بالاتر از 145.00 است. ما در حال حاضر بالاتر از 20، 50 و 100-SMA معامله می کنیم که در صورت کاهش جزئی قیمت، باید پشتیبانی را فراهم کند. یک حرکت صعودی بالاتر از سطح 145.00 می‌تواند منجر به آزمایش بالاترین سطح 1998 در 147.75 شود یا به سمت سطح روانشناختی کلیدی 150.00 حرکت کند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

مبانی تجارت برک آوت

سطوح کلیدی درون روزی که ارزش تماشا را دارند:

مناطق پشتیبانی

•143.50

•142.60

•141.50

مناطق مقاومت

•145.00

•147.75




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -5٪ 9% 5%
هفتگی -25٪ -1٪ -7٪

منابع برای معامله گران

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. شاخص‌هایی برای ردیابی احساسات معامله‌گران، پیش‌بینی‌های فصلی معاملات، وبینارهای تحلیلی و آموزشی که روزانه برگزار می‌شود، راهنمای معاملاتی برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و یکی به‌ویژه برای کسانی که تازه وارد بازار فارکس شده‌اند.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع