قیمت پیشنهادی پوند پس از شکست تورم اصلی، 50 واحد در ثانیه ایمن شد؟


پوند استرلینگ تجزیه و تحلیل نقطه صحبت

  • CPI بریتانیا تورم ثابتی را در منطقه نشان داد که شرط‌های پوند را تقویت می‌کند.
  • BoE احتمالاً در نشست فوریه به 0.5٪ پایبند خواهد بود که دهمین افزایش متوالی نرخ بهره آنها خواهد بود!
  • صلیب طلایی که در کتاب‌های درسی باز می‌شود، چقدر می‌تواند دوام بیاورد؟

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی GBP

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پوند انگلیس صبح امروز پس از انتشار اطلاعات تورمی متفاوت، حمایت دریافت کرد. تورم اصلی در بریتانیا مطابق با انتظارات کاهش یافت 10.5٪ (تقویم اقتصادی زیر را ببینید) در حالی که تخمین ها احتمالاً به دلیل کمبود نیروی کار است. هسته خوانده شده که غذا و انرژی را از محاسبه حذف می کند، شرایط سخت بازار کار را که در آمار اشتغال دیروز در بریتانیا مشاهده شده است، نشان می دهد، در حالی که کاهش اخیر قیمت انرژی به کاهش رقم تیتر کمک کرده است. علاوه بر این، همانطور که در گزارش ONS ذکر شد، بخش‌های اصلی کاهش تورم «حمل و نقل (به ویژه سوخت موتور)، پوشاک و کفش، و تفریح ​​و فرهنگ، با افزایش قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها، و مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی بودند. بسیاری انتظار کاهش شدید فشارهای تورمی را داشتند، از جمله اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان (BoE)، که بریتانیا را با روندهای تورمی که در ایالات متحده مشاهده می‌شود، ترک می‌کند و می‌تواند پوند را در برابر دلار تقویت کند. همانطور که گفته شد، دوره کریسمس می‌توانست یارانه زیادی را در اعداد افزایش دهد که انتشار ماه آینده را به یک نقطه کانونی تبدیل می‌کند.

تقویم اقتصادی

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

از منظر نرخ بهره (به جدول زیر مراجعه کنید)، بازارهای پول به نفع الف هستند 50bps (42bps در حال حاضر) افزایش در جلسه فوریه با درجه اطمینان بالا. با توجه به اینکه قبل از جلسه هیچ داده تاثیرگذاری بالایی برنامه‌ریزی نشده است، راه کمی برای جابجایی سوزن به سمت پایین وجود دارد و نیمی از نقطه پایه را تقریباً قطعی می‌کند. BoE باید ترس های رکود اقتصادی را برای این جلسه در نظر بگیرد و می تواند عاملی باشد که این نشست را حفظ می کند 25bps گزینه روی میز

احتمالات نرخ بهره بانک انگلستان

image2.png

منبع: Refinitiv

تجزیه و تحلیل فنی

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

میانگین های متحرک

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

GBP/USD نمودار روزانه

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

نمودار روزانه GBP/USD وعده شکل‌گیری متقاطع طلایی (تقاطع SMA 50 روزه بالاتر از SMA 200 روزه) (سبز) پس از CPI را دنبال کرد، اکنون به دنبال صعود به سمت اوج نوسان ژوئن 2022 در 1.2407 است. سطحی که در اواسط دسامبر شاهد مقاومت بود.

در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) نشانه‌هایی از واگرایی نزولی/منفی را نشان می‌دهد، هنوز جایی برای قدرت پوند اضافی قبل از کاهش احتمالی عقب‌نشینی وجود دارد.

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

احساسات مشتری IG صعودی

داده های احساسات مشتری IG (IGCS) نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند کوتاه در GBP/USD، با 58% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های فروش دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم که منجر به یک سوگیری صعودی کوتاه مدت می شود.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع