قیمت طلا پیش از فدرال رزرو در برابر کاهش دلار آمریکا به شمال رسید. برای XAU/USD کجا؟


طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، Credit Suisse، UBS، AT1، Fed، VIX، GVZ – نقاط صحبت

  • این قیمت طلا در حالی که بی ثباتی بانکی ادامه دارد، به اوج های جدیدی می رسد
  • بازارها می توانند در میان تلاطم ها به سمت دارایی های با کیفیت بهتر حرکت کنند
  • اگر فدرال رزرو از جنگ طلبی خود عقب نشینی کند، XAU/دلار آمریکا تقویت شود؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

در حالی که بازارها به هضم تأثیرات معامله Credit Suisse – UBS و نگرانی های گسترده تر برای بانک هایی با ترازنامه ضعیف ادامه می دهند، طلا یک شبه به بالاترین سطح یک ساله خود رسید و به 2010 دلار در هر اونس رسید.

جلسه نقدینگی وال استریت شاهد بود که بانک‌های با سرمایه کلان سودهای قابل توجهی کسب کردند در حالی که بانک First Republic دوباره سقوط کرد. اقدام قیمت می تواند حاکی از این باشد که بازار به دنبال دارایی های با کیفیت در میان عدم اطمینان از سرایت احتمالی است.

اوراق قرضه AT1 کردیت سوئیس نزدیک به صفر معامله می شود و سایر اوراق قرضه AT1 بانک های اروپایی نیز به شدت آسیب دیده اند، علیرغم اینکه شرایط این اوراق به طور قابل توجهی با اوراق قرضه کردیت سوئیس متفاوت است.

اوراق قرضه AT1 (جایگزین ردیف 1) تاریخ سررسید (دائم) ندارند و تابع همه ابزارهای بدهی دیگر هستند اما بالاتر از حقوق صاحبان سهام قرار دارند.

با تمام این آشفتگی، به نظر می‌رسد که جایگاه بهشتی این فلز گرانبها به درخشش آن افزوده است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

دلار آمریکا نیز دیروز به پایین ترین حد در چهار هفته گذشته سقوط کرد و XAU/USD را بیشتر کرد. بازدهی خزانه داری پس از سقوط هفته گذشته ثابت ماند و بازدهی واقعی در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه، مقداری از زمین های از دست رفته را بازیابی کرد.

بازارهای آتی و سوآپ به سمت افزایش 25 واحد پایه متمایل هستند، اما به طور کامل قیمت گذاری نشده است. معضل فدرال رزرو تعداد ناشناخته ای از بانک ها و شرکت های دیگر است که می توانند در برابر شرایط پولی انقباضی که به منظور ایجاد شرایط پولی ایجاد کرده اند آسیب پذیر باشند. مهار تورم بسیار بالا

از زمان سقوط SVB Financial، طلا بالاتر رفته است، در حالی که دلار آمریکا و بازده واقعی کاهش یافته است. غیرقابل پیش بینی بودن شرایط کنونی همچنین شاهد افزایش نوسانات در سهام و طلا است که توسط شاخص های VIX و GVX نشان داده شده است.

اگر این شرایط ادامه داشته باشد، ممکن است از فلز زرد حمایت کند و بالاترین سطح تاریخ 2075 دلار آمریکا در هر اونس ممکن است مشاهده شود.

طلا در برابر دلار آمریکا (DXY)، بازدهی واقعی و نوسانات 10 ساله آمریکا (GVZ)

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع