قدرت دلار آمریکا برای فشار بر بازارهای آسیا-اقیانوسیه پیش از تصمیم فدرال رزرو


دلار آمریکا، DXY، احساسات بازار APAC، FOMC، چشم انداز فنی – نکات صحبت

  • بازارهای آسیا و اقیانوسیه ممکن است پیش از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره محتاطانه عمل کنند
  • رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به سخنرانی در روز چهارشنبه، دانه ها واکنش نشان می دهند
  • DXY توسط سطح Fib کلیدی پشتیبانی می شود، اما نوسانگرها نشانه ضعف احتمالی پیش رو هستند

چشم انداز روز چهارشنبه آسیا و اقیانوسیه

بازارهای آسیا و اقیانوسیه ممکن است پس از یک جلسه معاملاتی ضعیف در نیویورک، با کاهش باز شوند. معامله گران پیش از تصمیم گیری نرخ فردای FOMC، چرخشی تدافعی گرفتند. شانس افزایش 100 واحدی نرخ بهره از طریق سوآپ شاخص یک شبه (OIS) به 17.3 درصد کاهش یافت که از 32 درصد پس از گزارش هفته گذشته CPI ایالات متحده کاهش یافت. این امر معامله گران را از فروش اوراق خزانه منصرف نکرده است. بازده 10 ساله تا 3.604 درصد افزایش یافت که در مقایسه با بالاترین میزان در سال 2011، 13 واحد پایه بود. مجموعه ای به روز شده از اهداف رشد و تورم از طریق خلاصه پیش بینی های اقتصادی (SEP) و “نقطه نقطه” نیز در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

یوان چین در برابر گرین بک قوی تر سقوط کرد و USD/CNH اکنون بالاتر از سطح 7 معامله می شود. تعمیر روزانه یوان تهاجمی نتوانست فروش CNH را کاهش دهد. بانک خلق چین (PBOC) نرخ مرجع یوان خود را در برابر دلار آمریکا 6.9468 تعیین کرد. برآورد بلومبرگ شاهد اصلاح 6.9984 بود. همانطور که انتظار می رفت، بانک مرکزی نرخ اولیه وام 1 و 5 ساله (LPR) خود را بدون تغییر نگه داشت.

دلار استرالیا حساس به ریسک بیش از 0.5 درصد در برابر دلار کاهش یافت. لحن ناخوشایند در دقایق سپتامبر RBA که دیروز منتشر شد، اشتها را در میان اعضا برای کاهش سرعت افزایش نرخ نشان داد، و بیان کرد: «همه چیز برابر است، اعضا با توجه به اینکه سرعت پایین‌تر افزایش نرخ‌های بهره قوی‌تر می‌شود، می‌دانستند. سطح نرخ نقدی افزایش می یابد.» سرعت سفت شدن ممکن است تا ماه آینده کاهش یابد. شرط‌بندی‌های بازار تقریباً شانس 1 در 2 را برای افزایش نرخ 50 امتیازی نشان می‌دهند. میشل بولاک معاون فرماندار قرار است در مورد بررسی RBA در مورد خرید اوراق قرضه صحبت کند.

شاخص پیشرو Westpac استرالیا امروز از سیم ها عبور خواهد کرد. AUD/NZD به بالاترین سطح خود از آگوست 2015 رسید. کاهش نرخ بازدهی نیوزلند طی چند هفته گذشته در مقایسه با سایر همتایان اصلی، ارزش دلار کیوی را تحت تاثیر قرار داده است. پاسخ خط مشی اولیه و پیشرو RBNZ اکنون به یک NZD ضعیف تر تبدیل شده است زیرا همتایان اصلی با سرعتی شتابان در حال سخت شدن هستند. در جاهای دیگر، قیمت غلات قبل از سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، افزایش یافت، که به نظر می رسد احتمالاً تلاش ها برای الحاق بخش های شرقی اوکراین را تشدید می کند.

چشم انداز فنی دلار آمریکا

شاخص DXY همچنان توسط سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6% پشتیبانی می شود و اکنون میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) در حال افزایش است. قیمت ها در فاصله قابل توجهی از بالاترین سطح چند دهه 110.78 قرار دارند، اما یک نوسان ساز MACD تعدیل کننده و واگرایی منفی در RSI سیگنال های نگران کننده ای برای گاوها هستند. افت زیر 23.6% فیب میانگین متحرک نمایی 26 روزه را در کانون توجه قرار می دهد.

شاخص DXY – نمودار روزانه

رابط کاربری گرافیکی، نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع