قیمت طلا برای فدرال رزرو تقویت می شود، آیا رئیس جروم پاول به XAU/USD خسارت وارد می کند؟


طلا، XAU/USD، فدرال رزرو، تحلیل فنی – جلسه توجیهی:

  • با افزایش ارزش دلار آمریکا، قیمت طلا با S&P 500 کاهش یافت
  • معامله گران خود را برای تصمیم گیری نرخ فدرال رزرو قرار دادند
  • روند گسترده‌تر XAU/USD ممکن است به سمت نزولی باقی بماند

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

قیمت طلا در 24 ساعت گذشته کاهش یافت زیرا معامله گران در آستانه اعلام نرخ بهره در روز چهارشنبه فدرال رزرو قرار گرفتند. افزایشی در دلار آمریکا مرتبط با پناهگاه رخ داد که با افت 1.13 درصدی S&P 500 رخ داد. این طلای ضد فیات تحت فشار، که عموماً با توجه به افزایش بازده اوراق قرضه دولتی جهانی عملکرد ضعیفی داشته است.

XAU/USD هیچ بازدهی ذاتی برای معامله گرانی که فلز گرانبها را نگه می دارند ندارد. همچنین در سراسر جهان به طور گسترده به دلار آمریکا قیمت دارد. به این ترتیب، زمانی که بازده نقدینگی افزایش می یابد (از طریق نرخ بهره)، این امر برای طلا نوید بدی دارد. همچنین به همین دلیل است که اعلام سیاست پولی فدرال رزرو احتمالاً پیامدهای مهمی برای فلز زرد به همراه خواهد داشت.

چه انتظاراتی وجود دارد؟ گزارش CPI به‌طور شگفت‌آور هفته گذشته ایالات متحده، احتمال افزایش 100 واحدی نرخ بهره را افزایش داد. اما، سناریوی موردی محتمل، تحویل 75 bps است. این بدان معناست که اگر بانک مرکزی دومی را بدهد، می‌تواند اشتهای ریسک را تقویت کند. این ممکن است به دلار آمریکا لطمه بزند و طلا را اندکی در آغاز افزایش دهد. با این حال، همه نگاه ها به کنفرانس مطبوعاتی رئیس جروم پاول معطوف خواهد شد.

اینجاست که احتمالاً همه چیز جالب تر خواهد شد. اقتصاددانان و معامله گران به دلیل سخت تر شدن شرایط اعتباری، به تدریج احتمال رکود را افزایش داده اند. آیا این می تواند باعث عقب نشینی سیاست گذاران فدرال رزرو شود؟ افزایش جزئی در شرط بندی که ممکن است این اتفاق بیفتد ممکن است طلا را افزایش دهد. اما، بازار کار همچنان تنگ است. این خطر ثابت نگه داشتن تورم اصلی را به همراه دارد که موقعیت خوبی برای بانک مرکزی نیست. به این ترتیب، در حالی که ممکن است فضایی برای افزایش قیمت طلا در آینده وجود داشته باشد، روند گسترده‌تر ممکن است به سمت پایین‌تر باقی بماند.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا به منطقه حمایت آشنا درست بالای 78.6% پسوند فیبوناچی بازگشت که در 1651 قرار دارد. قیمت ها زیر پایین ترین سطح سال 2021 باقی می مانند. واگرایی مثبت RSI در حال ظهور است، که نشان می دهد حرکت نزولی در حال محو شدن است. اگر این قبل از یک پیچ بالاتر است، میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) را به دقت زیر نظر داشته باشید. دومی می تواند به عنوان مقاومت حفظ شود و تمرکز نزولی را حفظ کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا@ddubrovskyFXدر توییتر





منبع