رکود تورمی با کاهش تولید ناخالص داخلی EZ و ثبت CPI اصلی تکرار می شود


نقاط صحبت تحلیل EUR/USD

  • تورم اصلی منطقه یورو به 5 درصد افزایش یافت.
  • GDP EZ بازتاب وضعیت اقتصادی وخیم در منطقه است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پیشینه اساسی یورو

داده های اخیر منطقه یورو پیچیدگی های بیشتری را برای بانک مرکزی اروپا به ویژه در مورد تورم ایجاد کرده است. نرخ تورم هسته ای (به تقویم اقتصادی زیر مراجعه کنید) که به بالاترین حد خود رسیده است 5% به دنبال تورم هفته گذشته آلمان.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

تقویم اقتصادی منطقه یورو

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

در حالی که به نظر می رسد تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره در دسامبر به سمت یک منحرف شده است 50bps افزایش، تورم فزاینده عمدتاً ناشی از قیمت‌های انرژی است که تا حد اصلی کاهش می‌یابد، این امر را برای بانک مرکزی اروپا دشوار می‌سازد که چیزی اساسی‌تر را در نظر نگیرد. استدلال مخالف ناشی از ترس از رکود جهانی، بحران مداوم انرژی و همچنین محرک های کمتری است که یک سیاست پولی تهاجمی را برای مصرف کنندگان منطقه یورو کشنده می کند. آمار تولید ناخالص داخلی امروز منعکس کننده این است زیرا هر دو تولید ناخالص داخلی QQ و سالانه کاهش قابل توجهی را نشان می دهند.

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه EUR/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

عملکرد قیمت یورو/دلار آمریکا کمترین واکنش را به این اخبار نشان داد زیرا بازارها بر روی دیدگاه‌های متضاد همانطور که در بالا ذکر شد فکر می‌کنند. با وجود بادهای مخالف بیشتر در منطقه، و همچنین ناتوانی گاوهای یورو در حفظ قیمت ها بالاتر از برابری در هفته گذشته، من طرفدار سوگیری نزولی برای این جفت ارز به سمت مناطق حمایتی بعدی هستم.

سطوح مقاومت:

  • 1.0064 (76.4 فیبوناچی)
  • EMA 100 روزه (زرد)
  • 1.0000

سطوح پشتیبانی:

  • EMA 50 روزه (آبی)
  • EMA 20 روزه (بنفش)
  • 0.9864

داده های احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند بلند در EUR/USD، با 53% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، با این حال، به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، به یک رویکرد محتاطانه کوتاه‌مدت می‌رسیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع