روند صعودی USD/CNH پیش از داده های اقتصادی چین: چشم انداز آسیا-اقیانوسیه


یوان چین، USD/CNH، تورم، چین، رمزارز، چشم انداز فنی – نکات گفتگو

  • بازارهای آسیا-اقیانوسیه به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا در یک شب، باز هم افزایش یافته اند
  • پس از بازگشت ابزار محرک، تورم CPI و PPI چین متمرکز می شود
  • بازگشت USD/CNH روند صعودی را به کارت های بالای EMA کلیدی بازمی گرداند

چشم انداز روز چهارشنبه آسیا و اقیانوسیه

به نظر می‌رسد بازارهای آسیا-اقیانوسیه امروز با رشد بیشتری باز خواهند شد، زیرا سهام ایالات متحده در آستانه بسته شدن رشد کرد زیرا معامله‌گران آشفتگی در بازار ارزهای دیجیتال را کنار زدند. میانگین صنعتی داوجونز 1.02 درصد افزایش یافت، شاخص دلار آمریکا DXY حدود 0.5 درصد کاهش یافت و بازده خزانه داری کاهش یافت. قیمت بیت کوین پس از توافق صرافی رمزارز FTX با بایننس برای خرید این شرکت در میان بحران نقدینگی، بیش از 12 درصد کاهش یافت. این اعلامیه از سوی Changpeng Zhao، مدیر اجرایی بایننس منتشر شد که قبلاً اعلام کرده بود که شرکت او سکه های FTT باقی مانده خود را خواهد دید.

انتخابات میان دوره ای آمریکا در حال انجام است و نتایج باید فردا اعلام شود. انتظار می رود جمهوری خواهان در کنگره دستاوردهایی داشته باشند که احتمالاً دموکرات ها را به بن بست می زند و هزینه های آنها را محدود می کند. این برای بازار خزانه داری مثبت خواهد بود. دیزنی در معاملات پس از ساعت کاری بیش از 6 درصد سقوط کرد، زیرا نتایج سه ماهه سوم این شرکت در برآورد درآمد و درآمد از بین رفت، اگرچه بخش استریم آن در رشد مشترکان شکست خورد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

آدریان اور، رئیس بانک مرکزی نیوزلند، یک دوره پنج ساله دیگر را از مارس 2023 آغاز خواهد کرد. هیئت مدیره بانک مرکزی این انتصاب را در این هفته تایید کرد. NZD/USD در بالاترین حد چهار هفته اخیر درست زیر سطح 0.6 معامله می شود. مخارج کارت های خرده فروشی الکترونیکی در نیوزیلند در ماه اکتبر 1.0 درصد افزایش یافت که نسبت به 1.4 درصد در سپتامبر کاهش یافت.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) چین در ساعت 01:30 UTC قرار است. انتظار می رود CPI اکتبر به 2.4 درصد نسبت به سال گذشته برسد که از 2.8 درصد در ماه قبل کاهش یافته است. برآورد اجماع برای قیمت دروازه کارخانه (PPI) در -1.5٪ سالانه بود که از 0.9٪ سالانه در سپتامبر کاهش یافته است. نتایج ممکن است یوان چین و دلار استرالیا را به حرکت درآورد.

در جاهای دیگر، طلا و نقره در برابر دلار و بازدهی نرم‌تر ۲ درصد افزایش یافتند. پلاتین به بالاترین سطح از اوایل ژوئن رسید و به سطح 1000 نزدیک شد. مس یک شکست فنی را از سر گرفت و قیمت سنگ آهن در سنگاپور افزایش یافت. معاملات آتی قهوه پس از چشم انداز مثبت محصول در فصل 2023 برزیل که چشم انداز عرضه را بهبود بخشید، سقوط کرد. با نزدیک شدن طوفان نیکول به فلوریدا، قیمت گاز طبیعی آمریکا کاهش یافت.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

رویدادهای قابل توجه برای 9 نوامبر:

  • ژاپن – وام بانکی (اکتبر)
  • استرالیا – نهایی مجوزهای ساختمانی (سپتامبر)
  • اندونزی – خرده فروشی (سپتامبر)

چشم انداز فنی یوان چین

USD/CNH بالاتر از میانگین متحرک نمایی 26 روزه (EMA) صعود کرد، اما قیمت ها نتوانستند سود روزانه را بالاتر از 23.6% اصلاحی فیبوناچی نگه دارند. در حال حاضر، روند صعودی از نوسان اوج ماه می دست نخورده باقی مانده است. سقوط به زیر سطح حمایتی 38.2 درصدی فیب ممکن است روند صعودی جفت ارز را از مسیر خارج کند.

نمودار روزانه USD/CNH

نمودار فناوری usd-cnh

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع