دلار با جهش یورو، سقوط استرلینگ، خیره شدن سهام به پرتگاه


USD، سهام نقاط صحبت:

  • هفته سختی برای تجارت ریسک بود و دلار آمریکا به جهش خود ادامه داد و اکنون در بالاترین حد خود در 20 سال اخیر معامله می شود.
  • در حال حاضر به نظر می رسد که بین بازارهای سهام ایالات متحده و بازارهای جهانی FX کمی گسست وجود داشته باشد. یورو و استرلینگ حرکت های فروپاشی را نشان می دهند. سهام ایالات متحده، حداقل در S&P و Nasdaq تا زمان نگارش این مقاله بالاتر از پایین ترین سطح ماه ژوئن باقی مانده اند. به نظر می رسد قبل از مدت ها مقداری همسویی مجدد در روند ریسک وجود خواهد داشت.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

ما در حال نزدیک شدن به پایان هفته بی‌رحمانه‌ای برای تجارت ریسک هستیم و تعدادی از بانک‌های مرکزی افزایش نرخ‌ها را گزارش کرده‌اند که شاید موضوعی نگران‌کننده ظاهر شود.

انگلیس دیروز نرخ بهره را 50 واحد افزایش داد و پوند به پایین ترین حد خود در 37 سال اخیر رسید. و سپس رونمایی صبح امروز از بودجه بریتانیا به نظر نمی رسید کمک زیادی به مسائل کند، زیرا برنامه یارانه های انرژی و کاهش مالیات صرفا به سوق دادن پوند به پایین ترین سطح دیگر در برابر دلار آمریکا کمک کرد.

در این مرحله، دلار آمریکا یک محرک اصلی است زیرا این ارز به بالاترین سطح جدید 20 سال اخیر رسیده است. از نمودار ماهانه می‌توانیم حرکت عظیمی را در ماه سپتامبر مشاهده کنیم، زیرا قیمت‌ها از سطح روانی 110.00 عبور کرده‌اند.

نمودار ماهانه دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

این یک محرک بزرگ در آن حرکت دلار بود و آنچه در یورو این هفته اتفاق افتاد نگران‌کننده است. من روز دوشنبه به این موضوع نگاه کرده بودم و در اطراف سطح برابری که همچنان در این موضوع نقش داشت، صف آرایی کرده بودم.

اما، تا روز سه‌شنبه، پشتیبانی قبل از FOMC آسیب‌پذیر به نظر می‌رسید و من در گزارش منتشر شده در آن روز در مورد آن صحبت کردم. قیمت از آن زمان به پایین ترین حد خود در 19 سال گذشته رسیده است، که باعث بی اعتبار شدن شکل گیری گوه در حال سقوط در طول مسیر شده است.

در مورد پشتیبانی بعدی – یک مورد مورد علاقه در حدود سطح 0.9600 وجود دارد، زیرا این یک نوسان قبلی بود که در سال 2002 به سمت پایین برگشت.

نمودار ماهانه EUR/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

کابل در منطقه سقوط

متأسفانه هیچ زمینه مشابهی در پوند/دلار آمریکا وجود ندارد زیرا قیمت در پایین ترین سطح 37 سال اخیر معامله می شود. من دیروز به سناریوهای ادامه نزولی در این جفت از یک مبنای کوتاه مدت نگاه کرده بودم، اما رویکرد مشابه امروز پس از چنین حرکت طولانی، نامناسب به نظر می رسد.

امید بزرگ در اینجا این است که سطح روانی 1.1000 به جلوگیری از خونریزی برای مدتی کمک می کند. RSI در بیشترین فروش بیش از حد خود از سال 2009 قرار دارد و اگرچه این یک شاخص زمان‌بندی نیست، اما خطر فروش در این نقطه به زیر سطح 1.1000 را نشان می‌دهد که ممکن است منجر به کمی رکود یا جهش در این موضوع شود.

نمودار ماهانه GBP/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

سهام

سهام در وضعیت وخیمی قرار دارند، اما با توجه به آنچه در بالا به آن نگاه کردیم، با توجه به اینکه یورو و پوند هر دو در بحبوحه حرکت‌های فروپاشی هستند، این واقعیت که S&P 500 حتی پایین‌ترین سطح ژوئن را آزمایش نکرده است، کمی ناسازگار به نظر می‌رسد. .

من به سهام ایالات متحده که وارد این هفته می‌شوند، با پیش‌بینی نزولی پس از ایجاد ساختارهای نزولی در هفته گذشته در نمودارهای هفتگی نگاه کرده بودم. پایین ترین سطح ماه ژوئن S&P 500 آسیب پذیر به نظر می رسد.

تصویر بزرگتر – حمایت بعدی S&P 500 زیر پایین ترین سطح ژوئن می تواند در سطح روانی 3500 ترسیم شود – که حدود 50 درصد از حرکت همه گیر است. یا حدود 3400، که نوسان قبل از همه گیری بود.

نمودار قیمت هفتگی S&P 500

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

نزدک

Nasdaq در نقطه مشابهی قرار دارد و درست بالاتر از پایین ترین سطح ژوئن قرار دارد که در یک نقطه بزرگ در نمودار قرار دارد. حمایت‌های بلندمدت بعدی در نمودار Nasdaq من 10500 و سپس یک منطقه از بالاترین سطح قبل از همه‌گیری 9763 تا سطح روانی 10k است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

نمودار قیمت هفتگی نزدک

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع