چگونه احساسات تجارت را مدیریت کنیم


دانستن نحوه کنترل احساسات در حین معامله می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد. وضعیت ذهنی شما تأثیر قابل توجهی بر تصمیماتی دارد که می گیرید، به خصوص اگر در تجارت تازه کار هستید، و حفظ رفتار آرام برای تجارت مداوم مهم است. در این مقاله، ما اهمیت روانشناسی معاملات روزانه را برای معامله گران مبتدی و با تجربه تر بررسی می کنیم و نکاتی را در مورد نحوه تجارت بدون احساسات ارائه می دهیم.

اهمیت کنترل احساسات هنگام معامله

اهمیت کنترل هیجانی معاملات روزانه را نمی توان نادیده گرفت.

تصور کنید که به تازگی معامله ای را قبل از حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) انجام داده اید، با این انتظار که اگر عدد گزارش شده بیشتر از پیش بینی ها باشد، قیمت آن را خواهید دید. یورو/دلار آمریکا به سرعت افزایش می یابد و شما را قادر می سازد سود کوتاه مدت زیادی کسب کنید.

NFP می آید، و همانطور که انتظار داشتید، این عدد از پیش بینی ها پیشی می گیرد. اما به دلایلی قیمت پایین می آید!

شما به تمام تحلیل‌هایی که انجام داده‌اید، همه دلایلی که یورو/دلار آمریکا باید افزایش یابد فکر می‌کنید – و هر چه بیشتر فکر کنید، قیمت بیشتر کاهش می‌یابد.

همانطور که می بینید قرمز روی موقعیت بازنده شما انباشته می شود، احساسات شروع به تسخیر می کنند – این غریزه “جنگ یا پرواز” است. این انگیزه اغلب می تواند ما را از دستیابی به اهدافمان باز دارد و برای معامله گران، این موضوع می تواند بسیار مشکل ساز باشد. منجر به واکنش های تند زانو می شود.

معامله‌گران حرفه‌ای نمی‌خواهند از این شانس استفاده کنند که یک تصمیم عجولانه به حساب آن‌ها آسیب می‌زند – آنها می‌خواهند مطمئن شوند که یک واکنش زانویی کل حرفه‌شان را خراب نمی‌کند. یادگیری نحوه به حداقل رساندن معاملات هیجانی می تواند به تمرین زیاد و معاملات زیادی نیاز داشته باشد.

توصیه شده توسط بن لوبل

با راهنمای اطمینان ما، طرز فکر معاملاتی خود را بهبود بخشید

3 رایج ترین احساساتی که معامله گران تجربه می کنند

برخی از رایج ترین احساساتی که معامله گران تجربه می کنند عبارتند از ترس، عصبی بودن، اعتقاد، هیجان، طمع و اعتماد به نفس بیش از حد.

ترس/نعصبی بودن

یکی از دلایل رایج ترس، خرید و فروش بیش از حد بزرگ است. معامله با اندازه نامناسب، نوسانات را به طور غیرضروری افزایش می دهد و باعث می شود که اشتباهاتی انجام دهید که اگر تحت استرس خطر زیان بیشتر از حد معمول نبودید، معمولاً مرتکب آن نمی شدید.

یکی دیگر از مقصران ترس (یا عصبی بودن) این است که شما در تجارت “اشتباه” هستید، به این معنی که با برنامه معاملاتی شما مطابقت ندارد.

محکومیت/Eهیجان

اعتقاد و هیجان، احساسات کلیدی هستند که می خواهید از آنها تغذیه کنید، و باید این احساسات را در هر معامله ای که وارد می شوید، احساس کنید. قانع شدن قطعه نهایی هر معامله خوب است، و اگر سطح هیجان یا اعتقاد را ندارید، احتمال زیادی وجود دارد که در معامله “مناسب” خود نباشید.

منظور ما از “درست” معامله صحیح مطابق با برنامه معاملاتی شما است. معاملات خوب می توانند بازنده باشند همانطور که معاملات بد می توانند برنده باشند. ایده این است که خود را فقط در معاملات خوب برنده و بازنده نگه دارید. اطمینان از اینکه شما در یک معامله اعتقاد دارید به اطمینان از این امر کمک می کند.

طمع/Oاعتماد به نفس

اگر متوجه شدید که فقط می خواهید معاملاتی را انجام دهید که به نظر شما برندگان بزرگ احتمالی هستند، ممکن است حریص شوید. طمع شما ممکن است نتیجه عملکرد خوب باشد، اما اگر مراقب نباشید ممکن است بلغزید و در نهایت با شکست مواجه شوید.

همیشه بررسی کنید که از مکانیک های تجارت مناسب استفاده می کنید (یعنی پایبند به توقف ها، اهداف، ریسک/مدیریت خوب، تنظیمات تجارت خوب). معاملات شلوغ در نتیجه اعتماد بیش از حد می تواند به یک دوره قوی پایان دهد.

در مورد مدیریت حرص و طمع و ترس در هنگام معامله بیشتر بیاموزید.

نیک کاولی، تحلیلگر DailyFX در مورد از دست دادن انضباط

نیک کاولی بیش از 20 سال تجربه در بازار و تجارت انواع محصولات با درآمد ثابت دارد.

“بدترین معاملات من – و تعداد کمی از آنها وجود داشته است – همه زمانی بوده اند که بهترین نقشه های من زمانی که نظم و انضباط را از دست می دهم از پنجره بیرون زده می شوند.

من از تنظیمات و توقف های درست استفاده نکردم. فکر می کردم «بهتر» از بازار هستم. وقتی ضرر می کردم دو برابر شدم و بیشتر ضرر کردم و پول بیشتری را به حساب معاملاتی خود گذاشتم تا ضررهایم را دنبال کنم.

کنترل احساساتم را از دست دادم و در حالی که باید بدون هیچ احساسی به موقعیتم نگاه می‌کردم، معامله کردم و آنها را قطع کردم و ادامه دادم. گفتن آسان، انجام آن دشوار است، اما برای هر تاجری که به دنبال موفقیت بلندمدت است، ضروری است.”

نحوه کنترل احساسات هنگام معامله: نکات و استراتژی های برتر

اگر می‌خواهید احساسات منفی را از تجارت خود دور نگه دارید، برنامه‌ریزی رویکردتان کلیدی است. ضرب المثل قدیمی “شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است” واقعاً می تواند در بازارهای مالی صادق باشد.

به عنوان معامله‌گران، تنها یک راه برای سودآوری وجود ندارد. استراتژی ها و رویکردهای زیادی وجود دارد که می تواند به معامله گران در دستیابی به اهداف خود کمک کند. اما هر چیزی که قرار است برای آن شخص کار کند، اغلب یک رویکرد تعریف شده و سیستماتیک خواهد بود. به جای اینکه مبتنی بر “قوز” باشد.

در اینجا پنج راه برای کنترل بیشتر احساسات خود در هنگام معامله وجود دارد.

1. ایجاد کنید پشخصی آراولها

تنظیم قوانین خود برای رعایت هنگام معامله می تواند به شما در کنترل احساسات کمک کند. قوانین شما ممکن است شامل تنظیم باشد سطوح تحمل ریسک / پاداش برای ورود و خروج از معاملات، از طریق اهداف سود و/یا توقف ضرر.

2. تجارت کنید آردرست مarket سیشرایط

دور ماندن از شرایط بازار که ایده آل نیستند نیز عاقلانه است. معامله نکردن زمانی که “احساسش” ندارید ایده خوبی است. به بازار نگاه نکنید تا احساس بهتری داشته باشید. اگر اهل معامله نیستید، راه حل ساده ممکن است کناره گیری باشد.

3. اندازه تجارت خود را کاهش دهید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش اثر عاطفی معاملات، کاهش حجم معاملات است.

در اینجا یک مثال است. تصور کنید یک معامله گر حسابی با 10000 دلار باز می کند. معامله گر ما ابتدا معامله ای را برای لات 10000 دلاری در یورو/دلار آمریکا انجام می دهد.

از آنجایی که معامله با 1 دلار در هر پیپ حرکت می کند، معامله گر نوسانات متوسطی را در حساب مشاهده می کند. مبلغ 320 دلار برای مارجین قرار داده شد، و معامله گر ما شاهد نوسان مارجین قابل استفاده 9680 دلاری آنها به میزان 1 دلار در هر پیپ است.

حال تصور کنید که همان معامله گر معامله ای به قیمت 300000 دلار در همان جفت ارز انجام می دهد.

اکنون معامله‌گر ما باید 9600 دلار برای مارجین قرار دهد – فقط 400 دلار مارجین قابل استفاده برای آنها باقی می‌ماند – و اکنون معامله با 30 دلار در هر پیپ در حال حرکت است.

پس از اینکه معامله تنها 14 پیپ علیه معامله گر ما حرکت کرد، مارجین قابل استفاده تمام می شود و معامله به صورت خودکار به عنوان یک مارجین کال بسته می شود.

تاجر مجبور است ضرر کند. آنها حتی شانس دیدن بازگشت قیمت و کشاندن تجارت را به منطقه سودآور ندارند.

در این مورد، معامله گر جدید به سادگی خود را در موقعیتی قرار داده است که در آن شانس موفقیت به نفع او نبوده است. کاهش اهرم می تواند تا حد زیادی به کاهش خطر وقوع چنین رویدادهایی در آینده کمک کند.

4. یک برنامه تجاری و مجله تجاری ایجاد کنید

از نظر عوامل اساسی، برنامه ریزی برای نتایج مختلف در آستانه رویدادهای خبری کلیدی نیز ممکن است یک استراتژی باشد که باید در نظر داشت.

نتایج بین معامله گران جدید با استفاده از طرح معاملاتی، و کسانی که این کار را نمی کنند می توانند قابل توجه باشند. تدوین برنامه معاملاتی اولین قدم برای حمله به احساسات معامله است، اما متاسفانه طرح معاملاتی اثرات این احساسات را به طور کامل از بین نخواهد برد. نگه داشتن مجلات معاملاتی فارکس همچنین ممکن است مفید باشد.

5. آرام باشید!

اگر آرام باشید و از معاملات خود لذت ببرید، برای پاسخگویی منطقی در همه شرایط بازار مجهزتر خواهید بود.

منابع بیشتر برای مدیریت احساسات و حمایت از تجارت شما

برای اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت احساسات خود در هنگام معامله، راهنمای تجارت رایگان ما را بررسی کنید ویژگی های معامله گران موفق، با بینش منحصر به فرد از تحلیلگران DailyFX. همچنین در مورد این موضوع، مقالات زیر ممکن است مفید باشند





منبع