داو جونز، دلار آمریکا، NZD/USD، USD/JPY، GBP/USD، طلا، CPI، اعتبار چین، تولید ناخالص داخلی بریتانیا


شاخص های سهام ایالات متحده در روز جمعه پس از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای شرط بندی های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه اکتبر، افزایش یافت. میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) پس از افزایش 1.26 درصدی در روز جمعه، زیان هفتگی خود را به 1.4 درصد کاهش داد. پس از آنکه معامله گران نرخ سود 2 ساله خزانه داری را کاهش دادند، شاخص DXY دلار آمریکا تقریباً 2 درصد سقوط کرد. طلا 3 درصد رشد کرد و به بالاترین حد خود از اوایل اکتبر رسید.

تمرکز بازار اکنون به شاخص قیمت مصرف کننده اکتبر (CPI) که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود، تغییر می کند. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، برآوردها نشان می‌دهد که تورم اصلی – معیاری که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند – از رقم 6.5 درصد نسبت به سال گذشته عبور کرده است. این رقم نسبت به رقم 6.6 درصدی در سپتامبر کاهش می یابد. از دست دادن این رقم احتمالاً ریسک پذیری بیشتری را تشویق می کند زیرا به نظر می رسد معامله گران آماده خرید بر روی داده هایی هستند که باعث می شود فدرال رزرو مسیر افزایش نرخ خود را تسهیل کند.

شاخص Hang Seng (HSI) تا پایان هفته افزایش چشمگیر 8.73 درصدی را تجربه کرد و شاخص CSI-300 چین که از نظر فناوری سنگین است بیش از 6 درصد افزایش یافت. به گزارش رویترز، با استناد به ضبط یک مقام سابق بیماری چین، چین در حال آماده شدن برای کاهش قوانین سختگیرانه کووید در اوایل سال آینده است. به گزارش بلومبرگ، حسابداران آمریکایی همچنین حسابرسی سهام چینی در فهرست آمریکا را زودتر از موعد مقرر به پایان رسانده اند. یوان چین در برابر گرینبک بیش از 2 درصد افزایش یافت.

چین، روز پنجشنبه، اعداد اعتباری به روز شده را برای ماه اکتبر منتشر خواهد کرد. تحلیلگران انتظار دارند 800 میلیارد وام جدید برای ماه اکتبر ببینند که نشان دهنده کاهش نسبت به رقم سپتامبر (+ 2.5 تریلیون) است. یک غافلگیری افزایشی دیگر ممکن است به ریسک بیشتری دامن بزند، به ویژه برای ارزهای حساس به چین مانند AUD و NZD. افزایش نزدیک به 8 درصدی قیمت سنگ آهن به دلار استرالیا کمک کرد.

توصیه شده توسط توماس وست واتر

فارکس برای مبتدیان

بانک ذخیره نیوزلند (RBNZ) همچنان تهاجمی است که به دلار نیوزیلند مزیت منطقه ای می دهد. بانک مرکزی ژاپن همچنان به تنظیم سیاست فوق العاده سست خود متعهد است، در حالی که بانک مرکزی استرالیا با کاهش سرعت انقباض عمل می کند. NZD/JPY 1.5% افزایش یافت و AUD/NZD به پایین ترین حد خود از آوریل سقوط کرد. اعتماد مصرف کننده استرالیایی در روز دوشنبه، سند اقتصادی APAC را آغاز خواهد کرد.

انتظار می‌رود نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده در میشیگان برای ماه نوامبر به 59 کاهش یابد، در حالی که داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشانه بالقوه دیگری برای سنجش چشم‌انداز فدرال رزرو ارائه می‌دهند. نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه سوم بریتانیا نیز در حال افزایش است. بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را به 3 درصد افزایش داد و هشدار داد که بریتانیا با کندی طولانی مدت مواجه است. پوند انگلیس در برابر دلار و یورو 2 درصد کاهش یافت.

عملکرد دلار آمریکا در مقابل ارزها و طلا

نمودار عملکرد هفتگی ارز، یورو-دلار، USD-jpy، gdbp-usd، xau-usd، aud-usd، usd-cad، nzd-usd، usd-cnh

پیش بینی های اساسی:

پیش‌بینی S&P 500، Nasdaq در 100 هفته آینده: تورم می‌تواند باعث ایجاد یا شکست بازار شود

گزارش تورم آمریکا کاتالیزور اصلی سهام در هفته آینده خواهد بود. برای اینکه S&P و Nasdaq 100 شانس معنی داری برای حرکت بالاتر داشته باشند، داده های CPI باید کاهش قابل توجهی را نشان دهند.

قیمت طلا با افزایش CPI ایالات متحده از پایین سالانه دفاع می کند

به روز رسانی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) ممکن است قیمت طلا را تقویت کند زیرا پیش بینی می شود این گزارش کاهش فشار قیمت را نشان دهد.

پیش‌بینی هفتگی یورو: یورو/دلار آمریکا با هفته پر تورم مواجه است

EUR/USD هفته را پس از NFP شروع می کند، اما انتشار تورم کلیدی در این هفته می تواند جریان را تغییر دهد.

چشم انداز بنیادی ین ژاپن: USD/JPY به گزارش تورم ایالات متحده تبدیل می شود

هفته گذشته ین ژاپن در برابر دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، راه سختی برای ارز باقی مانده است. همه نگاه ها به گزارش تورم بعدی ایالات متحده معطوف است.

پیش بینی پوند انگلیس – بازگشت پوند/دلار آمریکا پس از یک هفته ضررهای سنگین

GBP/USD بیش از 3 رقم بزرگ در هفته سقوط کرد زیرا فدرال رزرو جنگ طلب و هشدارهای رشد از سوی کابل چپ BoE در تلاش برای یافتن حمایت بود.

پیش بینی بیت کوین و اتریوم برای هفته پیش رو

بیت کوین و اتریوم جلسات قوی را به دنبال NFP ها ارسال می کنند. قیمت های بالاتر در پیش است؟

چشم انداز دلار استرالیا: بال های بریده شده توسط RBA

پس از اینکه RBA به دور شدن از موضع جنگ طلبانه ادامه داد و دلار آمریکا توسط فدرال رزرو تورم را کاهش داد، دلار استرالیا جایگاه خود را از دست داد. آیا AUD/USD کاهش می یابد؟

پیش بینی دلار کانادا (CAD): اطلاعات BoC Hawkish و Strong Jobs باید Loonie را در جلو نگه دارد

به نظر می رسد دلار کانادا به لطف انبوهی از تلاقی ها، هفته ای صعودی را تجربه خواهد کرد. آیا تورم ایالات متحده باعث افزایش ارزش دلار کانادا در برابر دلار خواهد شد؟

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

پیش بینی های فنی:

پیش بینی فنی دلار آمریکا: رالی فدرال آمریکا معکوس می شود – سطوح نوامبر DXY

افزایش دلار الهام گرفته از فدرال رزرو در روز جمعه پس از NFP های قوی معکوس شد و DXY تهدید به اصلاح عمیق تر کرد. سطوحی که در نمودار فنی هفتگی اهمیت دارند.

پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones برای هفته پیش رو

سهام ایالات متحده هفته مهمی را پیش رو دارند، زیرا به نظر می رسد آنها نیاز به افزایش قیمت در اواخر هفته گذشته دارند.

چشم انداز فنی ین ژاپن: نمودارهای USD/JPY، CHF/JPY، AUD/JPY برای تماشا

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا، فرانک سوئیس و دلار استرالیا در سطوح فنی قابل توجه یا نزدیک به آن معامله می شود. در اینجا نمودارهایی برای تماشای USD/JPY، CHF/JPY و AUD/JPY وجود دارد.

چشم انداز فنی طلا و نقره: سود اندک در کارت؟

به نظر می رسد طلا و نقره یک کف کوتاه مدت پیدا کرده اند و می توانند به سمت انتهای بالایی محدوده مربوط به خود افزایش یابند. سطوح کلیدی برای تماشا کدامند؟

پیش بینی فنی پوند بریتانیا: GBP/USD، GBP/JPY، EUR/GBP

این هفته بی‌رحمانه‌ای برای پوند بریتانیا بود تا اینکه یک عقب‌نشینی روز جمعه بخش عمده‌ای از زیان‌های روز پنجشنبه در پوند/دلار آمریکا را پاک کرد. GBP/JPY و EUR/GBP ممکن است در حال حاضر زمینه فنی تمیزتری داشته باشند.

افزایش قیمت نفت خام در حالی که شکست صعودی WTI را به بالای 90 دلار رساند.

قیمت نفت خام از طریق مقاومت روانی قبلی افزایش یافته است. با ادامه روند کوتاه مدت بالاتر، سطوح فنی تاریخی حفظ می شود.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع