تورم می تواند باعث ایجاد یا شکست بازار شود


S&P 500 و NASDAQ 100 Outlook: اندکی نزولی

  • S&P 500 و Nasdaq 100 پس از اعلام فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ پایانی آن بالاتر از حد انتظار قبلی خواهد بود، هفته را کاهش دادند.
  • تورم مهمترین کاتالیزور قیمت در هفته آینده خواهد بود
  • برای بهبود احساسات بازار، داده های CPI باید کاهش معنی داری در فشار قیمت ها را نشان دهند

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: بازگشت دلار به NFP پس از رالی فدرال رزرو: EUR/USD، GBP/USD

S&P 500 و Nasdaq 100 این هفته پس از اینکه فدرال رزرو در نشست نوامبر خود 75 واحد افزایش دیگر را افزایش داد، متحمل ضرر شدید شدند. با این حال، این تصمیم، که به طور کامل تخفیف داده شد، کاتالیزور اصلی نزولی نبود: راهنمایی کلامی بود. در حالی که بانک مرکزی سیگنال داد که ممکن است سرعت سفت شدن را کاهش دهید در مقطعی در آینده، همچنین اذعان کرد که صحبت در مورد «مکث» خیلی زود است و به دلیل افزایش مداوم تورم، سطح نهایی نرخ‌های بهره بالاتر از حد انتظار خواهد بود.

پاول پیام شاهین معامله گران وحشت زده، آنها را به سمت افزایش قیمت مجدد در مسیر سیاست پولی سوق می دهد، همانطور که در نمودار زیر منعکس شده است، نرخ پایانی ضمنی در معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو حدود 5.1 درصد تا اواسط سال آینده، از 4.85 درصد در روز دوشنبه را نشان می دهد. این نقشه راه تهاجمی احتمالاً خطرات رکود را تقویت می کند و سهام را تضعیف می کند، حتی اگر FOMC به یک چرخه کندتر حرکت کند تا اثرات تجمعی اقدامات گذشته خود را با توجه به تأخیر انتقال سیاست ارزیابی کند.

بازده ضمنی برای آتی فدرال رزرو در سال 2023

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

آخرین گزارش اشتغال ایالات متحده تأیید می کند که سیاست گذاران در تلاش برای مهار تورم از طریق تخریب تقاضا، کار بیشتری برای خنک کردن اقتصاد دارند. در ماه اکتبر، کارفرمایان ایالات متحده 261,000 حقوق و دستمزد در مقابل 200,000 مورد انتظار اضافه کردند، که نشانه آن است که با وجود بادهای مخالف متعدد، استخدام بسیار انعطاف پذیر است. بازار کار فشرده باید هزینه‌های خانوار را تقویت کند و در عین حال از کاهش فشار دستمزدها به لحاظ مادی جلوگیری کند، سناریویی که مبارزه برای بازگرداندن ثبات قیمت‌ها را پیچیده‌تر می‌کند.

در هر صورت، پس از انتشار داده های ماه گذشته توسط اداره آمار کار ایالات متحده در صبح پنجشنبه، هفته آینده بیشتر درباره تورم خواهیم دانست. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که CPI سرفصل بر اساس تعدیل فصلی 0.7 درصد افزایش داشته باشد، با کاهش نرخ سالانه از 8.2 درصد در سپتامبر به 8.0 درصد. به نوبه خود، انتظار می رود که گیج اصلی در 0.4% مادر و 6.5% سالانه باشد.

برای بهبود روحیه و بازگشت خریداران، بازدهی CPI باید از جهتی مادی به سمت نزولی غافلگیر شود. نتایجی که مطابق با تخمین‌ها یا بالاتر از آن هستند، باید احساسات را کاهش دهند و راه را برای زیان‌های بیشتر برای S&P 500 و Nasdaq 100 هموار کنند. یک افق میان مدت، سوگیری اساسی هنوز منفی است.

نمودار روزانه S&P 500 و Nasdaq 100

نمودار، نمودار خط، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار S&P 500 با استفاده از TradingView تهیه شد

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود راهنمای مبتدیان برای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ در مسابقه DailyFX شرکت کنید و بدانید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع