جدیدترین پوند بریتانیا – GBP/USD داده‌های مشاغل بریتانیا را افزایش می‌دهد


GBP/USD – قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • دستمزدهای بریتانیا قوی هستند اما تورم به معنای وضعیت بدتری برای مصرف کنندگان است.
  • استرلینگ پس از انتشار پیشنهاد پیشنهاد می دهد.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی پوند بریتانیا Q1 جدید ما را دانلود کنید

آخرین گزارش بازار کار بریتانیا به بانک انگلستان (BoE) قبل از نشست سیاست پولی آن در 2 فوریه، چیزی برای تأمل خواهد داد. نرخ بیکاری ماهانه بریتانیا در ماه نوامبر در سطح 3.7 درصد ثابت ماند، اما میانگین درآمد شامل. رقم پاداش از 6.1 درصد در ماه گذشته به 6.4 درصد افزایش یافت، که قوی‌ترین نرخ رشد خارج از دوره همه‌گیری ویروس کرونا بود. در شرایط واقعی – با تعدیل تورم – دستمزد 2.6 درصد کاهش یافت، که یکی از بزرگترین کاهش ها از زمان ثبت است. کارمندان ممکن است درآمد بیشتری داشته باشند اما کمتر در جیب خود خرج کنند. طبق گزارش اداره ملی آمار (ONS)،

«در شرایط واقعی (تعدیل شده برای تورم)، در ماه سپتامبر تا نوامبر 2022، کل دستمزدها 2.6 درصد در سال کاهش یافت. آخرین بار در فوریه تا آوریل 2009 سقوط بزرگتر مشاهده شد که در آن سال 4.5 درصد کاهش یافت. حقوق عادی 2.6 درصد در سال کاهش یافت. این مقدار کمی کمتر از رکوردی است که در آوریل تا ژوئن 2022 شاهد بودیم (3.0%)، اما همچنان یکی از بزرگترین سقوط هایی است که از زمان شروع رکوردهای مشابه در سال 2001 مشاهده کرده ایم.

ترکیب تورم فوق‌العاده داغ، افزایش دستمزدها و بازار کار قوی ممکن است بانک مرکزی اروپا را به سمت افزایش نرخ‌ها بیش از حد انتظار در نشست MPC ماه آینده سوق دهد. آخرین اعداد تورم بریتانیا فردا ساعت 07:00 به وقت گرینویچ منتشر می شود

image1.png

برای همه تاریخ‌های تصمیم‌گیری سیاست بانک مرکزی، به ادامه مطلب مراجعه کنید تقویم بانک مرکزی DailyFX

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله GBP/USD

استرلینگ پس از انتشار بالاتر بود و GBP/USD در حال حاضر حدود 50 پیپ بالاتر از این گزارش بود. بازار شروع به افزایش قیمت کرده است زیرا انتظار می رود که BoE باید در اوایل ماه آینده به اجبار عمل کند تا فشارهای تورمی جاری را تعدیل کند و این اکنون در پوند انگلیس دیده می شود. چشم انداز فنی کلی برای این جفت ارز مثبت باقی می ماند، GBP/USD که توسط هر سه میانگین متحرک و یک کراس اوور 50 روزه/200 روزه پشتیبانی می شود. سطح بعدی مقاومت کابل درست زیر 1.2300 قرار دارد و بالاترین سطح چند ماهه 14 دسامبر در 1.2448 هدف بلندمدت است.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD – 17 ژانویه 2023

image2.png

نمودار از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 6% 10% 8%
هفتگی 11% -12% -2٪

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 50.02 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به فروش کوتاه 1.00 به 1 است. تعداد معامله گران در کل معاملات خالص 12.19 درصد بیشتر از دیروز و 14.43 درصد بیشتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران در هفته گذشته. نت-شورت معامله گران 0.49 درصد کمتر از دیروز و 15.57 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند، و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد سوگیری معاملاتی مخالف نزولی GBP/USD قوی تر.

نظر شما در مورد پوند انگلیس – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع