با سقوط بازارهای APAC، اقدام قیمت طلا بازتاب رفتار نزولی است


طلا، XAU/USD، FOMC، داده های اقتصادی، نرخ های سربه سر، چشم انداز فنی – نکات صحبت

  • با کاهش سهام آسیا و اقیانوسیه در روز چهارشنبه، قیمت طلا اندکی کاهش یافت
  • با کاهش نرخ های سربه سر، شرایط بنیادی برای طلا خبر بدی می دهد
  • به نظر می‌رسد XAU/USD آماده است تا رفتار نزولی قیمت اخیر خود را تکرار کند

قیمت طلا در معاملات آسیا و اقیانوسیه علیرغم حرکت کاهش ریسک در بازارهای سهام نسبتاً پایین‌تر است و قیمت‌ها پس از جهش یک شبه که شاهد کاهش بیشتر سودهای روزانه آن در کل معاملات وال استریت بود، حدود 0.3 درصد کاهش یافت. قیمت متوسط ​​به دنبال افت شدید روز دوشنبه رخ داد، زمانی که بازارها به دلیل فروش تهاجمی UK Gilts توسط معامله گران، که منجر به افزایش بازده اوراق قرضه دولتی جهانی شد، به شدت بالا رفتند.

حرکت جانبی برای گاوهای شمش چندان دلگرم کننده نیست. این الگوهای مشاهده شده در شش هفته گذشته را منعکس می کند: تثبیت و به دنبال آن یک روگرفت. زیان اصلی XAU افزایش بازدهی خزانه داری و افزایش بسیار زیاد دلار آمریکا بوده است. یک فدرال رزرو که بیش از حد بر تورم افزایشی متمرکز است، علیرغم مخالفان بسیاری از فدرال رزرو، هر دوی آنها را به طور تصاعدی افزایش داده است.

حرکت نزولی قیمت با رفتاری که در میان سفته بازان طلا مشاهده می شود مطابقت دارد، که توسط آخرین داده های COT از CFTC مشهود است. بدتر شدن گسترده‌تر احساسات بازار به شدت بر دارایی‌های ریسک تأثیر می‌گذارد، که اگر خروج اوراق قرضه ناشی از FOMC نبود، احتمالاً به نفع فلز زرد خواهد بود. نرخ سربه سر 2 ساله ایالات متحده – شکاف بین بازده اسمی و بازدهی شاخص تورم – به کمترین میزان از ژانویه 2021 رسید.

این چشم انداز تورم مبتنی بر بازار برای XAU، به ویژه با در نظر گرفتن یک فدرال رزرو هنوز هم شاهین، خبر بدی را نشان می دهد. علاوه بر این، در بحبوحه کاهش قیمت بنزین، که شاخص انتظارات هیئت کنفرانس برای ماه سپتامبر را تقویت کرد، مشتریان نسبت به اقتصاد خوشبین تر می شوند. با این حال، تا زمانی که FOMC تسلیم نشود، این مهم نخواهد بود، مگر اینکه بازارها دوباره به یک تز محوری اعتماد کنند، که باعث کاهش بازده اوراق می‌شود. این بعید است، اما شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که اواخر این هفته منتشر می‌شود، ممکن است بازارها را به آن سناریو نزدیک‌تر کند.

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% 7% 1%
هفتگی -13٪ -14٪ -13٪

تحلیل تکنیکال طلا

از ماه آگوست، چندین دوره تثبیت – که با پرچم خرس، گوه و پرچم مشخص شده است – قبل از اینکه قیمت ها یک مرحله دیگر کاهش پیدا کنند، شکل گرفته است. همین تثبیت که مقدمه دیگری برای فروش است به طور بالقوه در حال شکل گیری است، زیرا قیمت ها به طور پیوسته بالاتر از سطح 1620 در این هفته باقی مانده اند. اگر این الگو ادامه یابد، سطح روانشناختی 1600 برای آزمایش آماده است.

XAU/USD – نمودار 4 ساعته

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

نمودار ایجاد شده با TradingView

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع