با افزایش ترس از رکود، دلار آمریکا باز می گردد. برای دلار کجا؟


دلار آمریکا، شاخص DXY، USD، فدرال رزرو، USD/JPY، AUD/USD، NZD/USD – نکات صحبت

  • را دلار آمریکا قبل از اینکه امروز خودش را بسازد، سواری ناهمواری داشت
  • AUD، NZD و JPY روز شلوغی در زمینه داده ها و اخبار داشته اند
  • قطب‌نمای فدرال رزرو به سمت شمال تنظیم شده است، اما در این جهت چقدر دور و سریع است؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

پس از آنکه داده‌های نرم‌افزاری تصویر نگران‌کننده‌ای را ترسیم کردند و به دنبال آن چندین فدرال رزرو در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره سخن گفتند، دلار آمریکا از پایین‌ترین سطح هشت ماهه خود بهبود یافت.

خرده فروشی ایالات متحده در ماه دسامبر به جای 0.9٪ پیش بینی شده و -0.6٪ قبل، -1.1٪ ماه به ماه بود. PPI برای مدت مشابه 0.5- درصد بود، به ویژه کمتر از پیش‌بینی 0.1 درصد و 0.3 درصد قبل.

این اعداد باعث ترس از رکود شد و وال استریت با کاهش بیش از یک درصدی شاخص‌های اصلی، جلسه نقدینگی را کاهش داد. اعلام کاهش کار مایکروسافت و آمازون برای نیروی کارشان کمکی به خلق و خوی نکرد.

سپس گروهی از سخنرانان فدرال رزرو، افزایش قریب الوقوع نرخ بهره را به بازارها یادآوری کردند. برخی به 25 واحد پایه (bp) اشاره کردند که مناسب ترین گام است، در حالی که جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، این پرونده را برای سفت شدن بیشتر مطرح کرد.

این باعث کاهش ارزش سهام شد اما به دلار آمریکا کمک کرد. منحنی 2s 10s خزانه داری 5bp دیگر را به سمت -0.70 درصد در یک گاو صاف معکوس کرد.

ین ژاپن امروز پس از اینکه کسری تجاری ماه دسامبر به 1.448- میلیارد ین رسید، تقویت شد که بهتر از برآوردهای 1.670- ین بود. کاهش قیمت انرژی و تأثیرات کاهش کلی ین ممکن است به نتیجه بهتری برای کشور مجمع الجزایر کمک کند.

بانک مرکزی ژاپن همچنین یک تغییر فنی در برنامه کنترل منحنی بازده (YCC) خود اعلام کرد که برخی از مفسران آن را با کاهش جزئی سیاست برابری می‌کنند.

پس از رسیدن به بالاترین سطح شش ماهه در جلسه نیویورک، دلار استرالیا با ناامیدی از داده های شغلی مواجه شد. نرخ بیکاری در ماه دسامبر به جای 3.4 درصد پیش بینی شده قبلی، به 3.5 درصد رسید. زمانی که پیش بینی ها برای اضافه شدن 25 هزار نفر بود، اشتغال 14.k کاهش یافت.

اوراق قرضه دولتی مشترک المنافع استرالیا (ACGB) با بازدهی اوراق قرضه بلندمدت خزانه داری با 10 سال کاهش یافت و حدود 30 واحد درپی سقوط کرد. نزدیک به 3.30 درصد در مقابل 4.1 درصد در پایان ماه گذشته معامله می شود.

دلار نیوزیلند نیز پس از اعلام استعفای نخست وزیر جاسینتا آردرن در 7 فوریه، کاهش یافت. او گفت که برای ادامه این نقش “در تانک کافی نیست”.

نفت خام با قرارداد آتی WTI زیر 79 دلار آمریکا تحت فشار است در حالی که برنت امروز زیر 84 دلار آمریکا معامله شد. طلا با نزدیک شدن به 1910 دلار در هر اونس کمی درخشش پیدا کرد.

با نگاهی به آینده، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از داووس سخنرانی خواهد کرد و برخی از سخنرانان فدرال رزرو نیز در حال عبور از سیم ها خواهند بود. بعداً، ایالات متحده اطلاعات مربوط به شروع مسکن، مجوزهای ساختمانی و ادعاهای اولیه بیکاری را مشاهده خواهد کرد.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

ویژگی های معامله گران موفق

تجزیه و تحلیل فنی شاخص DXY (USD).

شاخص DXY دیروز به پایین ترین سطح خود یعنی 101.53 رسید، درست بالاتر از پایین ترین سطح ماه مه 101.30. این سطوح ممکن است پشتیبانی ارائه دهند.

فروش اخیر به زیر باند پایین میانگین متحرک ساده 21 روزه (SMA) شکسته شد. باند بولینگر. پشت بسته در داخل باند ممکن است نشان دهنده یک مکث در روند نزولی یا یک معکوس بالقوه باشد.

در سمت بالا، مقاومت می تواند در نقطه شکست 103.42 یا قله های قبلی 105.63 و 105.82 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع