گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در حالی که WTI به ذخایر EIA روی می‌آورد، قیمت نفت خام را نگران کرده است.


نفت خام، WTI، گزارش آژانس بین المللی انرژی، خرده فروشی ایالات متحده، موجودی های EIA – نکات صحبت:

  • نفت خام بیشترین کاهش در 2 هفته گذشته است زیرا داده های نرم ایالات متحده معامله گران را می ترساند
  • در همین حال، یک گزارش آژانس بین‌المللی انرژی بر افزایش عرضه جهانی در سال 2023 تاکید کرد
  • تمرکز بر روی ذخایر هفتگی EIA تغییر می کند زیرا WTI با الگوی مثلث روبرو می شود

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

قیمت نفت خام WTI در روز چهارشنبه 2.36 درصد کاهش یافت که بدترین کاهش یک روزه در دو هفته اخیر را رقم زد. وخامت قیمت انرژی یک رویداد منفرد نبود. نگاهی دقیق تر به نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت نفت در کنار S&P 500 کاهش یافت که بیشترین کاهش را در یک ماه گذشته داشت. این در حالی است که معامله گران اوراق خزانه را خریدند و قیمت ها را بالا بردند زیرا بازدهی در یک پرواز امن کاهش یافت.

ریسک گریزی بازارها را تحت تاثیر ملایم تر از حد انتظار فروش خرده فروشی و تورم عمده فروشی ایالات متحده قرار داد. این امر همچنین باعث شد که بازارها انتظارات سیاست پولی را تعدیل کنند. اکنون، Fed Funds Futures تقریباً به طور کامل 2 افزایش نرخ در سال جاری را به نفع فقط 25 واحد افزایش قیمت انجام داده است. سپس، کاهش نرخ‌ها بعداً در سال 2023 مشاهده می‌شود.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) با تمرکز بر اخبار ویژه نفت، آخرین گزارش خود را از بازار انرژی منتشر کرد. آژانس بین‌المللی انرژی خاطرنشان کرد که عرضه جهانی نفت می‌تواند در سه ماهه اول حدود یک میلیون بشکه در روز از مصرف فراتر رود. این علیرغم احیای تقاضای پیش بینی شده از سوی چین است که به طور فزاینده ای از قرنطینه باز می شود.

با نگاهی به 24 ساعت باقی مانده، WTI گزارش موجودی بعدی اداره اطلاعات انرژی (EIA) را بررسی خواهد کرد. ذخایر نفت در هفته گذشته 13.21 میلیون بشکه کاهش یافته است. این در تضاد با گزارش موسسه نفت آمریکا (API) است که به افزایش 7.6 میلیون بشکه ای می پردازد. یک نتیجه به سمت دومی، خطر کاهش بیشتر نفت را به همراه دارد.

تحلیل فنی نفت خام – نمودار روزانه

در نمودار روزانه، به نظر می رسد WTI در محدوده شکل گیری نمودار مثلث صعودی معامله می شود. این معمولاً یک الگوی نزولی است که ممکن است راه را برای از سرگیری روند نزولی که قبل از مثلث بود باز کند. قیمت‌ها اخیراً سقف 81.93 را رد کردند و دری را برای آزمایش مجدد کف صعودی از دسامبر باز کرد.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه تجارت نفت

تحلیل فنی نفت خام – نمودار روزانه

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع