دلار استرالیا پس از کمی اطلاعات از دست دادن شغل افت کرد. کجا برای AUD/USD؟


دلار استرالیا پس از کمی اطلاعات از دست دادن شغل افت کرد. کجا برای AUD/USD؟

پس از اینکه داده‌های مشاغل خانگی نشان داد که نرخ بیکاری به 3.5 درصد رسیده است، دلار استرالیا به دلیل ادامه تأثیرگذاری دلار آمریکا بر AUD/USD، افت کرد.

دلار استرالیا، AUD/USD، دلار آمریکا، اشتغال، – نکات گفتگو

  • دلار استرالیا پس از ناامید شدن تعداد مشاغل، جایگاه خود را از دست داد
  • علیرغم عدم موفقیت، نیروی کار استرالیایی کم است و ممکن است تأثیر بگذارد CPI
  • دلار آمریکا همچنان به نوسان خود ادامه می دهد. آیا اجازه می دهد AUD/دلار آمریکا برای ایجاد یک بالا جدید؟

{{تجارت اخبار|}}

پس از اینکه نرخ بیکاری در ماه دسامبر به 3.5 درصد رسید، دلار استرالیا در مقابل 3.4 درصد قبلی و پیش‌بینی‌ها کاهش یافت.

تعداد -14.6 هزار شغل کمتر بود که کمتر از 25 هزار پیش‌بینی برای اضافه شدن و 58 هزار شغل قبلی بود.

اگرچه نرخ بیکاری کمی از دست رفته است، اما همچنان نزدیک به پایین ترین سطح چند نسلی باقی می ماند. اعداد امروز نشان می دهد که با وجود اینکه بانک مرکزی استرالیا نرخ نقدی را 3 درصد از پایین ترین حد اضطراری همه گیر افزایش داده است، بازار کار همچنان قوی است.

این بانک از افزایش های بزرگ نرخ بهره عقب نشینی کرده است و بازار آتی 50 تا 50 شانس برای افزایش 25 واحدی قیمت در جلسه سیاست پولی 7 فوریه خود دارد.

قبل از آن جلسه، چاپ مهم CPI سه ماهه چهارم در روز چهارشنبه هفته آینده در 25 ژانویه منتشر خواهد شد. RBA گفته است که آنها انتظار دارند در اواخر سال جاری به 8٪ افزایش یابد و اگر فشارهای قیمت زودتر از آنچه آنها پیش بینی می کنند به سمت آن حرکت کند.

چگونه AUDUSD را معامله کنیم

این امر معمایی را برای RBA و مسیر نرخ پیش بینی شده ایجاد می کند. در سراسر اقیانوس آرام، فدرال رزرو همچنان به روشنی نشان می دهد که به انقباض خود ادامه می دهد.

این یک شبه زمانی آشکار شد که داده‌های خرده‌فروشی و PPI آمریکا ضعیف‌تر از حد انتظار بود. دلار آمریکا در ابتدا نرم شد و AUD/USD را به 0.7063 به اوج شش ماهه رساند.

سپس چندین سخنران فدرال رزرو موضع جنگ طلبانه خود را تکرار کردند و “دلار بزرگ” در سراسر جهان افزایش یافت و دلار استرالیا در این روند سقوط کرد. آنها بیشتر از افزایش 25 بشکه ای در نرخ ها به عنوان مناسب بودن به جای نرخ های بزرگتر یاد کردند.

فدرال رزرو همچنین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) خود را برای تصمیم گیری در مورد سیاست های پولی برگزار می کند و بازار انتظار دارد در 1 فوریه 25 bp افزایش یابد. تفسیر پس از جلسه برای نکاتی در مورد نرخ های آینده به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چند هفته آینده ممکن است برای AUD/USD حیاتی باشد و می‌توان سرنخ‌هایی را برای مسیر 2023 مشاهده کرد.

واکنش AUD/USD به داده ها

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع