بازیابی قیمت طلا RSI را از قلمرو اشباع فروش خارج می کند


قیمت طلا نکات قابل بحث

قیمت طلا همزمان با بازگشت از پایین ترین سطح سالانه (1681 دلار) یک شمع صعودی را ایجاد می کند و تحولات مربوط به شاخص قدرت نسبی (RSI) حاکی از بازگشت بزرگتر شمش با خروج نوسانگر از قلمروی بیش از حد فروش است.

بازیابی قیمت طلا RSI را از قلمرو اشباع فروش خارج می کند

به نظر می رسد قیمت طلا قبل از پایین ترین سطح مارس 2021 (1677 دلار) معکوس شده است، زیرا RSI به بالای 30 فشار می آورد تا سیگنال خرید کتاب درسی را ایجاد کند، و ممکن است طلا قبل از تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در 27 ژوئیه بهبود بیشتری داشته باشد. بازیابی گسترده در فلزات گرانبها

با نگاهی به آینده، باید دید که آیا کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) مسیر فعلی را در تعدیل سیاست های پولی با توجه به افزایش مداوم قیمت ها حفظ خواهد کرد یا خیر. شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) بانک مرکزی را تحت فشار قرار می دهد تا افزایش نرخ بهره را افزایش دهد و تغییر رویکرد فدرال رزرو ممکن است قیمت طلا را به عنوان رئیس هیئت مدیره کند. جروم پاول و شرکت تمایل بیشتری برای اجرای یک سیاست محدودکننده نشان می دهند.

تصویر CME FedWatch Tool

منبع: CME

با این وجود، FOMC ممکن است به رویکرد فعلی خود پایبند باشد زیرا ابزار CME FedWatch اکنون احتمال بیش از 70 درصدی را برای افزایش نرخ 75 واحدی منعکس می‌کند و بیشتر موارد مشابه از سوی کمیته ممکن است باعث بهبود بیشتر قیمت طلا در میان کاهش انتظارات شود. برای یک چرخه پیاده روی تهاجمی تر.

تا آن زمان، تلاش ناموفق برای آزمایش پایین ترین قیمت مارس 2021 (1677 دلار) ممکن است به بازگشت کوتاه مدت قیمت طلا منجر شود زیرا شمع افزایشی در خارج از روز ایجاد می کند، با RSI که پویایی مشابهی را برجسته می کند، زیرا نوسانگر از قلمروی بیش از حد فروش رفته و به بالای 30 صعود می کند.

با این اوصاف، قیمت طلا ممکن است در آستانه تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره، در بحبوحه کاهش انتظارات برای افزایش 100 بشکه ای نرخ بهره، افزایش بیشتری داشته باشد، اما ممکن است طلا همچنان به دنبال شیب منفی SMA 50 روزه (1808 دلار) به عنوان بانک مرکزی باشد. خانواده ها و مشاغل ایالات متحده را برای یک سیاست محدود کننده آماده می کند.

نمودار روزانه قیمت طلا

تصویر نمودار قیمت روزانه طلا

منبع: نمای معاملاتی

  • به نظر می رسد قیمت طلا جلوتر از قیمت طلا در حال تغییر مسیر است پایین ترین قیمت مارس 2021 (1677 دلار) همانطور که آن را حک یک شمع صعودی در خارج از روز، با شاخص قدرت نسبی (RSI) فشار دادن به بالای 30 برای نشان دادن سیگنال فروش کتاب درسی پس از سقوط در قلمرو فروش بیش از حد برای اولین بار در سال 2022.
  • فقدان مومنتوم برای بسته شدن به زیر 1690 دلار (61.8 درصد اصلاح) به 1695 دلار (61.8 درصد انبساط) قیمت طلا را به سمت عقب سوق داده است. 1725 دلار (38.2% اصلاح)، با پیشرفت بیشتر در شمش آوردن فیبوناچی حدود 1761 دلار (78.6٪ گسترش) تا 1771 دلار (23.6٪ اصلاح) همپوشانی دارد. روی رادار
  • حرکت بالاتر از SMA 50 روزه (1808 دلار) منطقه 1816 دلاری (61.8 درصد گسترش) را در رادار به ارمغان می آورد، اما شمش ممکن است به ردیابی شیب منفی در میانگین متحرک ادامه دهد، مانند عملکرد قیمت که در اوایل امسال مشاهده شد.

— نوشته دیوید سانگ، استراتژیست ارز

من را در توییتر در @DavidJSong دنبال کنید





منبع