قیمت بیت کوین علیرغم کاهش ارزش دلار آمریکا با تداوم ریسک چین متوقف شد


بیت کوین، دلار آمریکا، کووید، چین، استرالیا، احساسات بازار، چشم انداز فنی – نکات گفتگو

  • بازارهای آسیا-اقیانوسیه به نظر می رسد هفته را با شرایطی روشن به پایان برسانند
  • چین همچنان یک خطر برای بازارها باقی می ماند زیرا شنژن به دلیل کووید در حالت هشدار قرار دارد
  • قیمت بیت کوین/دلار آمریکا پس از کاهش اندک مقاومت همگرا متوقف می شود

چشم انداز روز جمعه آسیا و اقیانوسیه

بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا کاهش یافت و سهام در معاملات نیویورک افزایش یافت. گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار از وزارت کار، افزایش غیرمنتظره مطالبات بیکاری را برای هفته منتهی به 16 جولای نشان داد. شاخص Nasdaq-100 (NDX) با افزایش نزدیک به 10 درصدی تسلا، بزرگ‌ترین افزایش‌دهنده بود. شرکت اسنپ پس از اعلام نتایج ضعیف گزارش داد.

قیمت نفت خام WTI و نفت خام برنت با افزایش ترس از رشد اقتصادی کاهش یافت. نفت خام WTI یک شبه حدود 3.5 درصد کاهش یافت. گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی نشان داد که ذخایر بنزین 3.498 میلیون بشکه افزایش یافته است. در همین حال، اسپرد کراک 1:1 RBOB/WTI به پایین‌ترین سطح خود از اوایل آوریل رسیده است که نشان‌دهنده کاهش تقاضای پالایشگاه‌ها است.

موارد کووید در چین همچنان بالاست و بازارها را به خطر می اندازد. شنژن پس از افزایش 22 مورد محلی برای روز چهارشنبه، تلاش های مهار را افزایش داد. تاکنون، شهر دستور قرنطینه گسترده نداده است، اما مجتمع‌های آپارتمانی پرخطر و سایر ساختمان‌ها قرنطینه شده‌اند. قیمت سنگ آهن صبح امروز در چین کاهش یافت. موقعیت یوان چین در برابر دلار آمریکا ممکن است تضعیف شود زیرا ترس از کووید در شرایط پیش از این مخاطره آمیز که شامل تحریم وام مسکن در بحبوحه بخش املاک بیمار است، ترکیب می شود.

بر اساس شاخص های مدیران خرید از S&P Global، خدمات و فعالیت های تولیدی استرالیا در ماه جولای کاهش یافت. شاخص تولید فلش PMI برای ماه جولای از 56.2 به 55.7 کاهش یافت و شاخص خدمات از 52.6 به 50.4 کاهش یافت. اواخر امروز، اعداد تورم ژوئن ژاپن منتشر می شود. نرخ تورم اصلی در ماه ژوئن از 2.1 درصد به 2.2 درصد افزایش یافته است. این تنها 0.1 درصد کمتر از پیش بینی به روز شده بانک مرکزی آمریکا برای سال جاری خواهد بود.

رویدادهای قابل توجه برای 22 جولای

ژاپن – Jibun Bank Composite PMI Flash (ژوئیه)

سنگاپور – URA Property Index QoQ Final (Q2)

تایلند – تراز تجاری (ژوئن)

چشم انداز فنی BTC/USD

بیت کوین پس از اینکه قیمت ها از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) و یک خط روند نزولی از ماه مارس عبور کردند، با مشکل مواجه شده است. مقاومت فعلی از اواسط ژوئن، زمانی که قیمت ها پس از کاهش شدید تعدیل شدند، سرچشمه می گیرد. قیمت‌ها ممکن است به یک دوره تثبیت نیاز داشته باشند تا گاوها بتوانند دوباره گروه‌بندی شوند. با این حال، سقوط به زیر 23000 ممکن است قیمت ها را به سمت نزول بیشتر باز کند.

نمودار روزانه BTC/USD

btcusd

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع