یورو همچنان به رشد خود ادامه می دهد زیرا دلار آمریکا پس از CPI ایالات متحده کاهش می یابد. EUR/USD بالاتر؟


رالی یورو امروز پس از اینکه دلار آمریکا بر روی شرط‌بندی‌هایی که فدرال رزرو نیازی به این‌قدر تندرو نداشته باشد، تحت فشار قرار گرفت، ادامه یافت. آیا روند یورو/دلار آمریکا ادامه خواهد داشت؟

یورو، EUR/USD، دلار آمریکا، CPI ایالات متحده، فدرال رزرو، AUD، NOK، نفت خام – نکات صحبت

  • حمایت یورو پس از نزول دلار آمریکا از درون خط افزایش یافته است CPI
  • به نظر می رسد فدرال رزرو در ماه فوریه به جای 50 واحد، 25 واحد افزایش یابد
  • اگر چین دوباره آنلاین شود، آیا یورو/دلار آمریکا به علاوه؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

EUR/USD به بالاترین سطح خود از آوریل سال گذشته رسید که پس از پیش‌بینی CPI ایالات متحده در مقیاس‌های مختلف پیش‌بینی شد. عنوان خوانده شده از 6.5 درصد سال به سال تا پایان دسامبر کاهشی بود، اما هنوز فاصله زیادی بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو بود.

پس از انتشار سریع داده های تورم، دلار آمریکا در سراسر جهان ضعیف تر شد و یورو/دلار آمریکا در اوج معاملات آسیایی یک بار دیگر حرکت کرد.

این داده ها به این تصور منجر شد که فدرال رزرو ممکن است نیازی نداشته باشد که آنطور که قبلاً بیان کرده اند جنگ طلب باشد. نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان انتظار دارد که فدرال رزرو در اول فوریه نرخ هدف را 25 واحد افزایش دهد. بازارهای آتی و سوآپ در حال حاضر 25 بشکه در روز قیمت گذاری می کنند، نه اینکه در برابر افزایش احتمالی 50 بشکه در بازه قیمت گذاری کنند.

با این وجود، جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، موضع جنگ طلبانه خود را در اظهارنظرهای شبانه خود تکرار کرد و گفت که نرخ بهره باید به سرعت از 5 درصد بالاتر برود.

پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که آنها در حال بررسی اثربخشی سیاست پولی فوق‌العاده سست خود هستند، ضعف گسترده‌تر دلار به شدت در USD/JPY ظاهر شد. قیمت ها از سوی بانک مرکزی بیشتر شده است.

افزایش ریسک پذیری باعث شد ارزهای کالایی و مرتبط با رشد از حمایت دلار استرالیا و کرون نروژ بزرگترین ذینفعان برخوردار شوند.

تراز تجاری چین در ماه دسامبر به 78.1 میلیارد دلار آمریکا رسید. سهام APAC به استثنای ژاپن به دلیل نگرانی در مورد چشم انداز سیاست پولی در آنجا، همه بالاتر بودند.

در میان هیجانات، نفت خام در سطوح بالاتر با قرارداد آتی WTI بالای 78 دلار آمریکا ثابت ماند در حالی که قرارداد برنت کمی زیر 84 دلار آمریکا است. به طور مشابه، طلا نزدیک به بالاترین حد معاملات یک شبه خود است، درست زیر 1900 دلار آمریکا.

امروز، پس از اعداد تولید صنعتی بریتانیا، مرکز سنجش احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان تمرکز بازارها خواهد بود.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD بالاتر از باند بالای میانگین متحرک 21 روزه (SMA) قرار گرفته است. باند بولینگر امروز به بالاترین سطح 1.0868 می رسد.

این ممکن است نشان دهنده آغاز یک روند جدید باشد. بسته شدن پشت در داخل باند ممکن است نشان دهنده توقف صعودی یا بازگشت احتمالی باشد.

مقاومت می تواند در اوج آوریل 2022 و نقطه شکست 1.0936 و 1.0945 باشد. در جهت نزولی، حمایت ممکن است در نقاط شکست 1.0787 و 1.0777 یا در پایین ترین سطح های قبلی 1.0483 و 1.0443 قرار گیرد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع