چشم انداز GBP/USD در آستانه نشست نوامبر BoE تاریک است


GBP/USD نکات کلیدی:

  • دولت جدید بریتانیا ثبات بیشتری را برای بازار اوراق قرضه و ارز محلی به ارمغان آورده است، اما کاهش رشد اقتصادی و افزایش تورم خطرات بیشتری را به همراه دارد.
  • انتظار می رود FOMC و BoE در این هفته 75 امتیاز افزایش دهند.
  • چشم انداز پوند/دلار آمریکا احتمالاً تاریک باقی خواهد ماند.

توصیه شده توسط Cecilia Sanchez Corona

فارکس برای مبتدیان

بیشترین خوانده شده:تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY

ورود ریشی سوناک، نخست وزیر جدید بریتانیا، پس از اعلام کنار گذاشتن سیاست مالی انبساطی پیشنهاد شده توسط سلف خود، لیز تراس، به بازارهای مالی محلی احساس ثبات بخشیده است. با این حال، چشم انداز پوند/دلار آمریکا تاریک است زیرا سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی FOMC و BOE در این هفته هستند.

معکوس شدن کاهش مالیات تراس، که در ابتدا باعث نوسانات در بازار گیلتز انگلستان شد و متعاقباً منجر به کاهش ارزش پوند شد، به طور موقت به سرمایه گذاران احساس آرامش بخشیده است. اما در حالی که دولت جدید در حال بررسی افزایش مالیات ها در تلاش برای رفع کسری مالی است، بازارها محتاط هستند زیرا اقتصاد بریتانیا در زمانی که فشارهای قیمتی همچنان رو به رشد است، نشانه های واضحی از کند شدن را نشان می دهد.

برای زمینه، آخرین رقم تولید ناخالص داخلی نشان داد که اقتصاد بریتانیا در ماه آگوست منقبض شده است، در حالی که قرائت تورم در ماه سپتامبر به بالاترین رقم 40 سال گذشته در جولای بازگشته است، همچنین بیش از انتظارات برای افزایش 10 درصدی سالانه. بیشترین سهم در فشارهای قیمتی همچنان مربوط به مواد غذایی و انرژی بود و این اقلام هیچ نشانه ای از کاهش در کوتاه مدت نشان ندادند.

در آخر هفته، گزارش شد که روسیه از توافق غلات مورد مذاکره سازمان ملل در ماه ژوئیه خارج شد، که اکنون فشار بیشتری بر قیمت مواد غذایی وارد می‌کند، زیرا اوکراین و روسیه با هم نزدیک به یک سوم صادرات جهانی گندم را تشکیل می‌دهند. در همین راستا، امروز اداره هواشناسی بریتانیا نسبت به زمستان سردتر از حد معمول در سال 2022 هشدار داد که خطر کمبود انرژی و افزایش بیشتر قیمت نفت را نیز برجسته خواهد کرد.

در این شرایط، بانک انگلستان در نشست بعدی سیاست پولی خود در 3 نوامبر، یک روز پس از اینکه انتظار می رود FOMC شرایط پولی را تشدید کند، با تصمیم دشواری روبرو خواهد شد. اگرچه سرمایه گذاران انتظار افزایش 75 امتیازی توسط هر دو بانک مرکزی را دارند، اما از نظر بنیادی، وضعیت اقتصاد ایالات متحده بسیار بهتر از اقتصاد بریتانیا است، بنابراین می توان انتظار تقویت بیشتر دلار آمریکا در برابر پوند را داشت. با این حال، اگر BOE با افزایش 100 واحدی نرخ بهره غافلگیر شود، GBP می تواند در کوتاه مدت افزایش یابد.

چشم انداز فنی

از نقطه نظر فنی، طی چند روز گذشته GBP/USD در حال تثبیت بوده است زیرا سرمایه گذاران در انتظار رویدادهای ریسک بزرگ در طول هفته هستند. با این حال، سطح روانی 1.1500 امروز شکسته شده است و پایین ترین سطح 1.1460 در زمان نوشتن مقاله با کاهش ریسک اشتها ثبت شده است. در نمودار روزانه، مقاومت اول در حدود 1.1645 مشاهده می شود. اگر شکسته شود، در را به ناحیه کلید بعدی در 1.1710-1.1725 باز می کند که با میانگین متحرک 100 روزه همگرا می شود. از جنبه نزولی، منطقه 1.1410 به عنوان سطح حمایت وارد بازی می شود. زیر آن، 1.1350 می تواند در مرحله بعدی قرار گیرد.

نمودار روزانه GBP/USD

image1.png

نمودار روزانه GBP/USD. منبع: TradingView

با نگاهی به آینده، انتظار می رود PMI تولید بریتانیا و ایالات متحده فردا منتشر شود. FOMC در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه تصمیم خواهد گرفت، جایی که کنفرانس مطبوعاتی اهمیت زیادی خواهد داشت زیرا سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی از سرعت پایین تر انقباض هستند. پنجشنبه تصمیم سیاست پولی BOE خواهد بود قبل از اینکه با انتشار خدمات ISM در اواخر همان روز و بیکاری و اعداد NFP ایالات متحده در روز جمعه، درک بهتری از اقتصاد ایالات متحده داشته باشیم.

توصیه شده توسط Cecilia Sanchez Corona

برترین درس های تجارت

ابزارهای آموزشی برای تاجران

— نوشته شده توسط Cecilia Sanchez-Corona، تیم تحقیقاتی DailyFX

DailyFX اخبار فارکس و تحلیل های فنی را در مورد روندهایی که بر بازارهای ارز جهانی تأثیر می گذارد ارائه می دهد.





منبع