چشم انداز قیمت طلا – به دنبال ایجاد قدم بعدی بالاتر هستید؟


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودار و تحلیل

  • مقاومت چند ماهه در حال حاضر پابرجاست.
  • تنظیمات فنی برای این فلز گرانبها مثبت است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

برترین درس های تجارت

ادامه فروش دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا همچنان به افزایش ارزش طلا ادامه می دهد و این فلز گرانبها به بالای 1800 دلار در هر اونس می شکند. برای اولین بار از اوایل جولای. در حالی که حرکت صعودی متعاقباً رد شد، به نظر می‌رسد طلا دوباره این بالاترین چند ماهه را آزمایش کرده و حتی بیشتر جلوتر خواهد رفت.

برای همه انتشار داده‌ها و رویدادهای متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX.

کاهش کوتاه‌مدت دلار آمریکا همچنان ادامه دارد و دلار آمریکا بخشی از سودهای امسال را در برابر بسیاری از ارزهای دیگر پس می‌دهد. این فروش دلار به افزایش قیمت طلا در چند هفته گذشته کمک کرده است. تغییر اخیر در موضع فدرال رزرو از افزایش مکرر نرخ بهره به یک سرعت بیشتر در نظر گرفته شده باعث شده است که بازدهی کوتاه مدت خزانه داری ایالات متحده و دلار آمریکا به شدت کاهش یابد و احتمال کاهش بیشتر به نظر برسد. UST 2 ساله حساس به نرخ بهره یک کلاسیک ساخته است الگوی سر و شانه و با توجه به اینکه خط گردن این سازند در حال حاضر در معرض تهدید قرار دارد، آزمون مجدد سطح 4 درصد مشاهده می شود.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

نمودار بازدهی 2 ساله خزانه داری ایالات متحده – 5 دسامبر 2022

image1.png

با توجه به اینکه دلار آمریکا تحت فشار فزاینده ای قرار می گیرد، چشم انداز طلا مثبت به نظر می رسد، اگرچه به نظر می رسد دوره تثبیت کوتاه مدت در راه است. برای اینکه این فلز گرانبها بیشتر پیشروی کند، باید موقعیت خود را بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه که در حال حاضر روی 1795 دلار در هر اونس است، تثبیت کند. یک شکست بالاتر از این شاخص فنی و مقاومت در 1807 دلار در هر اونس. بالاترین قیمت در 13 ژوئن را در 1879 دلار در هر هر هر 0 هزار دلار باقی می گذارد. هدف بعدی ممکن است یک دوره تثبیت حول سطوح فعلی قبل از حرکت بالاتر بعدی مشاهده شود.

نمودار قیمت روزانه طلا – 5 دسامبر 2022

image2.png

همه نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% 8% 7%
هفتگی -12% 4% -8٪

معامله گران خرده فروش نت شورت خود را افزایش می دهند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 71.10 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 2.46 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 4.04 درصد بیشتر از دیروز و 12.88 درصد کمتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 5.61 درصد بیشتر از دیروز و 4.17 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان روند قیمت طلا ممکن است به زودی با وجود این واقعیت که معامله گران به صورت خالص باقی می مانند، به زودی افزایش یابد.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع