مقاومت چشمی GBP/USD در حالی که EUR/GBP با شکست مواجه می شود


GBP/USD و EUR/GBP پیش بینی:

  • قیمت‌گذاری مجدد انتظارات نرخ بهره در بریتانیا باعث تقویت این نرخ شده است پوند انگلیس در هفته های اخیر
  • چشم انداز استرلینگ در کوتاه مدت سازنده باقی می ماند
  • این مقاله به کلید می پردازد GBP/USD و EUR/GBPسطوح فنی برای تماشا در روزها و هفته های آینده

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: با کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آینده، دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر رسید

در هفته‌های اخیر، پوند انگلیس به سرعت در برابر همتایان اصلی خود تقویت شده است که با افزایش قیمت‌گذاری مجدد نرخ پایانی بانک مرکزی انگلستان در مواجهه با تورم افسارگسیخته بریتانیا تقویت شده است. CPI بریتانیا که در ماه می 8.7 درصد سالانه بود – بالاترین سطح در میان اقتصادهای توسعه یافته، مقامات پولی این کشور را بر آن داشت تا موضع تهاجمی تری اتخاذ کند و هزینه های استقراض را با 50 واحد پایه غیرمنتظره در نشست ژوئن خود به 5.0 درصد افزایش داد.

فشارهای تورمی قوی و مداوم، همراه با نشانه هایی مبنی بر تثبیت این روند، احتمالاً بانک مرکزی را به سمت بالای 6.0 درصد در ماه های آینده و تا سال 2024 سوق می دهد، شاید تا سقف 6.50 درصد بر اساس احتمالات ضمنی بازار. موسسه تحت رهبری اندرو بیلی همچنین باید برای مدت طولانی مواضع محدود کننده ای را حفظ کند تا از انتشار اثرات دور دوم بر قیمت ها در اقتصاد جلوگیری کند.

در همین حال، فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا به زودی کمپین های سختگیرانه خود را به پایان خواهند رساند، زیرا انتظار می رود نرخ تورم در ایالات متحده و منطقه یورو نسبتاً سریعتر از بریتانیا کاهش یابد. این واگرایی در سیاست پولی ممکن است در کوتاه‌مدت به نفع پوند (GBP) باشد، اما اگر اقتصاد بریتانیا بدتر شود و وارد رکود شود و تحت فشار نرخ‌های بهره بالاتر چند ساله خم شود، می‌تواند به باد مخالف تبدیل شود.

مربوط: معاملات GBP/USD – مروری بر جفت فارکس پوند-دلار




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -3٪ 20% 11%
هفتگی -21٪ 21% 3%

GBP/USD تجزیه و تحلیل فنی

پس از صعود اخیر، GBP/USD به طور پیوسته به مرز بالایی یک گوه صعودی در 1.2975 نزدیک می شود. با کشش بازار و لاس زدن اندیکاتور RSI با شرایط بیش از حد خرید، کابل ممکن است برای از بین بردن این مقاومت مشکل داشته باشد، اما در صورت شکست، می تواند حرکت صعودی را برای شارژ به سمت 1.3150 و 1.3290 پس از آن افزایش دهد.

از سوی دیگر، اگر فروشندگان دوباره کنترل خود را به دست آورند و باعث بازگشت نزولی نسبت به سطوح فعلی شوند، حمایت اولیه در 1.2840 و به دنبال آن 1.2675 ظاهر می شود. در ضعف بیشتر، ما می‌توانیم عقب‌نشینی به سمت 1.2600 را ببینیم، فقط یک لمس بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه و حد پایین تر گوه در حال افزایش.

نمودار فنی GBP/USD

تصویری از یک نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

ایجاد نمودار GBP/USD با استفاده از TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% -17٪ -1٪
هفتگی 1% -5٪ -1٪

تجزیه و تحلیل فنی EUR/GBP

پس از فروش روز سه‌شنبه، EUR/GBP به یک سطح مهم در اطراف سطح روانی 0.8500 سقوط کرد. اگر گاوها نتوانند از حمله فعلی به پشتیبانی فنی جلوگیری کنند و قیمت‌ها به زیر این منطقه سقوط کنند، فروشندگان می‌توانند جرأت کنند تا به 0.8435 حمله کنند و به دنبال آن 0.8340 حمله کنند.

در مقابل، اگر EUR/GBP تعادل خود را بازیابی کند و بتواند از سطوح فعلی جهش کند، اولین مقاومتی که باید زیر نظر 0.8600 باشد قرار می گیرد. افزایش صعودی این سقف می تواند خریداران جدیدی را به بازار جذب کند و شرایط مناسبی را برای صعود به سمت 0.8650 ایجاد کند.

نمودار فنی EUR/GBP

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار EUR/GBP با استفاده از TradingView ایجاد شد





منبع