قیمت نفت خام پس از افزایش قیمت‌ها در حالی که دلار آمریکا رشد بیشتری پیدا کرد، سقوط کرد. WTI پایین تر؟


نفت خام، WTI، Bent، چین، یلن، دلار آمریکا، CPI ایالات متحده، بیلی – نکات صحبت

  • این قیمت نفت خام با رانش پایین تر دلار آمریکا پیدا کردن مقداری قدرت
  • فشارهای قیمتی چین در حال کاهش است و احتمال رکود اقتصادی آمریکا مورد بحث است
  • سخنرانان BoE، ECB و Fed ممکن است امروز بازارها را شعله ور کنند. آیا WTI شاهد نوسانات خواهد بود؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

نفت خام پس از صعود ستاره ای در هفته گذشته، در جلسه دوشنبه کاهش یافت. قرارداد WTI در معاملات باز امروز قبل از بروز ضعف به 74 دلار آمریکا به بالاترین حد 5 هفته اخیر رسید.

ارقام نرم چین و ذکر صرف رکود اقتصادی ایالات متحده ممکن است اعتماد به چشم انداز رشد را تضعیف کند. قرارداد آتی WTI زیر 73.50 دلار آمریکا معامله می شود در حالی که قرارداد برنت نزدیک به 78 دلار آمریکا است.

چین شاهد بود که شاخص‌های تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده انتظارات بازار را زیر پا گذاشت. سرفصل CPI سال به سال 0.0٪ تا پایان ژوئن در مقابل 0.2٪ پیش بینی شده و قبلا بود. PPI چین در همان دوره به جای -5.0٪ و -4.6٪ قبل، -5.4٪ بود.

جانت یلن، وزیر خزانه داری، سفر خود به چین را گامی رو به جلو به سوی «پایگاه مطمئن تر» در روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان توصیف کرد. در آخر هفته به پایان رسید.

خانم یلن قبل از اینکه چین را ترک کند، یک مصاحبه آنلاین نیز با “Face the Nation” انجام داد. هنگامی که از او در مورد احتمال رکود در ایالات متحده پرسیده شد، او گفت: “این به طور کامل از روی میز خارج نیست.”

سهام APAC روزی متفاوت با شاخص‌های هند، چین و هنگ کنگ در سبز داشته‌اند در حالی که بقیه مناطق عمدتاً اندکی در قرمز هستند. معاملات آتی به شروع نرم برای جلسه نقدی وال استریت در زمان چاپ اشاره می کنند.

دلار آمریکا امروز با افزایش نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری در سطوح بالای خود افزایش یافت. انتهای پشتی منحنی شاهد حرکت های بزرگ تری بوده است که منجر به شیب تند منحنی بازدهی می شود.

دلار استرالیا و کیوی مرتبط با رشد بیشترین کاهش را تا کنون داشته اند در حالی که طلا بخشی از درخشش خود را با تقویت دلار آمریکا از دست داده است.

تمرکز اصلی برای بازارها در این هفته، CPI ایالات متحده در روز چهارشنبه و سپس PPI ایالات متحده در روز پنجشنبه خواهد بود. تولید ناخالص داخلی بریتانیا نیز روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

امروز شاهد خواهیم بود که اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، در شام خدمات مالی و حرفه ای سخنرانی خواهد کرد. همچنین یک صف طولانی از اعضای رای دهنده فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا وجود خواهد داشت که در حال عبور از سیم ها هستند.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه تجارت نفت

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI

قرارداد WTI با وجود افزایش بیش از 4.5 درصدی در هفته گذشته، همچنان شاهد شرایط معاملاتی دامنه است.

قیمت برای بیش از 2 ماه بین 66.80 – 75.06 باقی می ماند. با زوم کردن، از نوامبر گذشته بین 63.64 و 83.53 معامله شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، بالا و پایین های قبلی ممکن است به ترتیب مقاومت و حمایت را ایجاد کنند.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در نقطه شکست 72.72 یا پایین ترین سطح قبلی 67.03، 66.82، 66.80، 64.36، 63.64 یا در پایین ترین سطح نوامبر 2021 یعنی 62.43 قرار گیرد.

در سمت بالا، مقاومت می تواند در 75.06، 76.92 و 79.18 جلوتر از خوشه ای از نقاط شکست و قله های قبلی در منطقه 82.50 – 83.50 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر





منبع