فدرال رزرو، ECB، RBA، S&P 500، طلا، دلار آمریکا


پیشنهاد مانیش جرادی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

بازارهای جهانی سهام در هفته گذشته، به رهبری ایالات متحده، به دنبال درآمدهای بهتر از حد انتظار از شرکت های بزرگ فناوری، عمدتاً با افزایش به پایان رسیدند. شاخص MSCI All Country World تا حد زیادی ثابت بود و شاخص دلار آمریکا (شاخص DXY) عمدتاً ثابت بسته شد. در بازار سهام، S&P 500 هفته را با 0.87 درصد افزایش به پایان رساند، در حالی که شاخص نزدک 100 نزدیک به 2 درصد جهش کرد. DAX 40 آلمان به ترتیب 0.3% و FTSE 100 انگلستان 0.6% کاهش یافت، در حالی که Nikkei 225 ژاپن 1.0% رشد کرد و شاخص Hang Seng 0.9% کاهش یافت.

طبق داده‌های بلومبرگ، از تقریباً 50 درصد از شرکت‌های S&P 500 که گزارش داده‌اند، 66 درصد از فروش شگفت‌انگیز و 80 درصد درآمد شگفت‌انگیز را گزارش کرده‌اند. طبق گفته FactSet، در هفته آینده، 162 شرکت S&P 500 قرار است نتایج سه ماهه اول را گزارش کنند.

داده های منتشر شده در طول هفته نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول بیش از حد انتظار کاهش یافته است، در حالی که اقتصاد منطقه یورو در همان دوره به سختی رشد کرده است. در همین حال، پیشرفت در جبهه تورم کند باقی می ماند (شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده آنطور که انتظار می رفت پایین نیامد، در حالی که در آلمان تورم در آوریل فقط اندکی کاهش یافت). با این حال، فدرال رزرو ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا انتظار می رود نرخ بهره را به ترتیب 25 واحد در ثانیه در جلسات 3 و 4 می افزایش دهند. چگونگی آشکار شدن پویایی رشد-تورم در ماه‌های آینده در تعیین عملکرد واکنش بانک‌های مرکزی کلیدی خواهد بود. .

عملکرد بازار سهام از سال تا به امروز

image1.png

منبع اطلاعات: بلومبرگ

داده‌های تولید و خدمات جهانی که در هفته آینده منتشر می‌شوند، احتمالاً فعالیت‌های جهانی را روشن می‌کند، به‌ویژه در ایالات متحده با توجه به اجماع کمی در مورد فرود نرم، فرود سخت یا عدم فرود. علاوه بر این، سرعت و میزان کاهش تورم در سطح جهانی بسیار مهم خواهد بود. انتظارات بازار با توجه به محوریت بانک های مرکزی بسته به اینکه برخی از این سناریوها چگونه پیش می روند، متفاوت خواهد بود.

با توجه به کاهش تورم استرالیا در سه ماهه اول، انتظار می‌رود RBA در جلسه روز سه‌شنبه، نرخ‌ها را روی 3.6 درصد نگه دارد. بانک مرکزی استرالیا در ماه آوریل نرخ بهره را در حالت تعلیق نگه داشت اما درها را برای تشدید بیشتر باز گذاشت.

عملکرد سال تا به امروز جفت ارزهای کلیدی

image2.png

منبع اطلاعات: بلومبرگ

داده‌های مربوط به فعالیت‌های تولید و خدمات جهانی در هفته آینده منتشر می‌شود، با شروع PMI تولیدی NBS چین و PMI غیرتولیدی برای آوریل که اوایل امروز منتشر شد. PMI تولید ISM ایالات متحده برای ماه آوریل که قرار است دوشنبه باشد. تصمیم نرخ بهره RBA و داده‌های تورم منطقه یورو برای آوریل که قرار است روز سه‌شنبه منتشر شود. گزارش ثبات مالی RBNZ و داده‌های مشاغل نیوزلند برای سه ماهه اول، داده‌های PMI خدمات ISM ایالات متحده در ماه آوریل، و تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره در روز چهارشنبه. تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره نرخ بهره در روز پنجشنبه؛ آمار مشاغل ایالات متحده در ماه آوریل و داده های خرده فروشی منطقه یورو در ماه مارس در روز جمعه.

جدای از داده ها و تصمیمات سیاست بانک مرکزی، موضوع سقف بدهی همچنان منبع نوسان است – CDS یک ساله ایالات متحده به بالاترین سطح حداقل از سال 2014 رسیده است. جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده روز سه شنبه هشدار داد که عدم موفقیت کنگره در افزایش نرخ دولت. سقف بدهی باعث یک “فاجعه اقتصادی” می شود.

پیش بینی ها:

آماده سازی EUR/USD برای هفته سنگین داده با تمرکز ECB و فدرال رزرو

EUR/USD به داده های اقتصادی از جمله تصمیمات نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو نگاه می کند. معامله گران یورو مطمئن نیستند که اکنون به دنبال اصول بنیادی برای سوگیری جهت یا ادامه هستند؟

هفته پیش رو پوند بریتانیا: پوند/دلار و یورو/ پوند با موسیقی های مختلف می رقصند

افزایش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا اخیرا متوقف شده است، و این احتمال وجود دارد که تثبیت می تواند برای مدتی بیشتر ادامه یابد تا اینکه در یک مرحله جدید صعودی قرار گیرد.

چشم انداز دلار استرالیا: RBA و فدرال رزرو به سمت دیدگاه حرکت می کنند

دلار استرالیا هفته گذشته سقوط کرد، اما در محدوده دو ماهه باقی می ماند و با اتخاذ تصمیمات سیاست پولی در پیش است، ممکن است در AUD/USD حرکتی رخ دهد.

پیش بینی قیمت طلا: محدوده XAU/USD پیش از ریسک رویداد بزرگ باقی می ماند

قیمت طلا در دو هفته اخیر در محدوده وسیعی گیر کرده است. خطر رویداد با تأثیر بالقوه بالا (FOMC، PMI یا NFP) ممکن است انگیزه لازم را برای شکست ایجاد کند.

S&P 500، پیش بینی هفتگی نزدک: صعود از دیوار نگرانی

درآمدهای شرکت های بزرگ فناوری ممکن است شاخص های سهام ایالات متحده را تقویت کرده باشد، اما پیش از نشست FOMC ایالات متحده در هفته آینده، میله برای سود بیشتر در حال افزایش است. با این حال، این روند همچنان صعودی است و تاکنون هیچ نشانه‌ای از معکوس شدن روند صعودی در نمودارهای فنی مشاهده نشده است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— بدنه مقاله نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish





منبع