شاخص قیمت PCE کاهش می یابد و فشار بیشتری بر DXY می افزاید


نکات کلیدی اصلی PCE ایالات متحده:

  • هسته PCE شاخص قیمت سالانه (دی) واقعی 4.4% در مقابل 4.7% قبلی.
  • شاخص قیمت PCE سال (دسامبر) واقعی 5% در مقابل 5.5% قبلی.
  • احتمال الف فدرال رزرو اوج نرخ بالای 5 درصد برای سال 2023 همچنان در حال کاهش است.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

CPI و Forex: چگونه داده های CPI بر قیمت ارز تأثیر می گذارد

قیمت‌های اصلی PCE در ایالات متحده، بدون مواد غذایی و انرژی، در دسامبر 2022 0.3 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت که از 0.2 درصد افزایش در ماه قبل و مطابق با تخمین‌های بازار افزایش یافت. قیمت کالاها 4.6 درصد و قیمت خدمات 5.2 درصد افزایش داشته است. قیمت مواد غذایی ۱۱.۲ درصد و قیمت انرژی ۶.۹ درصد افزایش یافت. بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، شاخص قیمت PCE نسبت به سال گذشته 4.4 درصد افزایش یافته است. این کمترین افزایش در 14 ماه گذشته را نشان می دهد. چاپ امروز PCE فشار بیشتری را بر دلار وارد خواهد کرد، زیرا بازارها ممکن است این را نشانه ای ببینند که فدرال رزرو ممکن است سرعت افزایش نرخ بهره را زودتر کند کند.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

اقتصاد ایالات متحده همچنان به سرپیچی از انتظارات با ادعاهای اولیه بیکاری این هفته و داده های تولید ناخالص داخلی هر دو مثبت است. آیا نیازی به کاهش سرعت چرخه پیاده روی از طرف فدرال رزرو ایالات متحده وجود دارد؟ این سوال بسیار مهمی است که در جلسه هفته آینده مطرح می شود. داده ها همچنان نشان می دهد که وعده “فرود نرم” توسط فدرال رزرو ممکن است امکان پذیر باشد، اما دلایلی برای احتیاط وجود دارد. با نگاهی به داده‌های ایالات متحده و علائم رکودی ساختمان‌ها با کاهش ساخت‌وساز مسکونی در 6 ماه گذشته، تولید صنعتی در 3 ماه گذشته کاهش یافته است و فروش خرده‌فروشی در نوامبر و دسامبر 1٪ یا بیشتر کاهش یافته است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

به نظر نمی‌رسد که محیط کلی اخیراً با فعالیت ضعیفی که برای کنترل فدرال رزرو تنظیم شده است چندان خوشایند نباشد. علیرغم ماهیت جنگ طلبانه فدرال رزرو قبل از دوره خاموشی، بازارها انتظارات خود را از نرخ اوج وجوه فدرال رزرو برای ماه می 2023 تعدیل کرده اند. بازارها اکنون با احتمال 56 درصد قیمت گذاری می کنند که اوج نرخ صندوق های فدرال رزرو در ماه می 5 درصد خواهد بود. 40.8٪ یک ماه پیش. در حالی که احتمال اوج نرخ بالای 5 درصد تا دسامبر 2023 از 7.8 درصد در ماه گذشته به 3.1 درصد کاهش یافته است. این تغییرات اخیرا شاهد مبارزه شاخص دلار بوده است زیرا در پایین‌ترین حد چند ماهه باقی مانده است.

image2.png

منبع: CME Fedwatch Tool

واکنش بازار

پس از انتشار داده ها، شاخص دلار بار دیگر اندکی به زیر سطح 102.00 سقوط کرد. این شاخص از زمانی که دیروز به پایین ترین حد خود در حوالی 101.50 رسید، سعی کرد قبل از جهش بالاتر، بهبود یابد.

در حال حاضر برای بخش اعظم 10 روز محدود باقی مانده‌ایم، زیرا تولید ناخالص داخلی دیروز و داده‌های PCE امروزی قادر به الهام بخشیدن به شکست نیستند. همه نگاه ها به این خواهد بود که آیا نشست فدرال رزرو می تواند الهام بخش یک شکست باشد یا خیر. از نظر فنی، هر چه یک جفت در محدوده طولانی‌تری باقی بماند و زمانی که رخ می‌دهد ناپایدارتر شود، ممکن است این موضوع در مورد رویدادهای ریسک هفته آینده در نظر گرفته شود.

نمودار روزانه شاخص دلار – 27 ژانویه 2023

نمودار، نمودار آبشار شرح به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

— نوشته شده توسط Zain Vawda برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع