سقوط بیت کوین، ETH پشتیبانی از ترس از بحران کریپتو پس از FTX BK را آزمایش می کند


نکات صحبت بیت کوین، اتریوم:

  • این یک هفته بزرگ در فضای کریپتو بود و در طول هفت روز گذشته پس از اخباری مبنی بر وجود شکاف در ترازنامه FTX، این صنعت به طرز چشمگیری تغییر کرده است.
  • پس از اعلام نجات با بایننس به‌عنوان ناجی، آنها پس از دیدن کتاب‌ها از آنجا دور شدند و چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس درباره یک «بحران رمزنگاری آبشاری» هشدار داده است، که با توجه به اینکه او یکی از معدود افرادی است که درون خود را دیده‌اند، جالب است. کار FTX در این مرحله. و او با هشدار دادن در مورد چنین چیزی سود چندانی ندارد، زیرا شرکت او به شدت در این فضا سرمایه گذاری کرده است.
  • جالب اینجاست که بیت کوین در این هفته درد بیشتری نسبت به اتریوم داشته است که بالاتر از پایین ترین سطح ژوئن نگه داشته شده است.
  • پیامدهای بلندمدت این امر می‌تواند بزرگ‌تر باشد، زیرا رمزارزها شروع به پذیرش کرده‌اند و سام بانکمن-فرید مسئولیت را به سمت مقررات هدایت می‌کند.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

یکی از مهم‌ترین حامیان ارزهای رمزنگاری شده در جهان نسبت به «بحران کریپتو» هشدار داده است. این اظهار نظر از سوی مدیر عامل Binance، Changpeng Zhao، که چند روز قبل پس از نجات FTX به عنوان ناجی صنعت مطرح شد، ارائه شد.

اما بایننس پس از بررسی کتاب‌های FTX، این خبر امیدوارکننده چندان دوام نیاورد. و این به خودی خود سؤالاتی را ایجاد می کند، زیرا این بسیار به نفع بایننس است که یکی از رقبای اصلی آنها برای سلامت کلی صنعت زنده بماند. همانطور که قبلاً در مورد FTX دیده بودیم، سام بانکمن-فرید به سرعت به شرکت‌های ارزهای دیجیتال درگیر از ترس از بین رفتن اعتماد، کمک‌های مالی ارائه می‌کرد تا جایی که در رکود بزرگ با جی‌پی مورگان مقایسه می‌شد. و در این مرحله به نظر می رسد که حداقل بخشی از آن تلاش برای قهرمانی در حال حاضر مسئول مرگ خود او است، اگرچه جزئیات سناریو هنوز در حال آشکار شدن است.

صبح امروز استعفای Bankman-Fried و اعلام ورشکستگی FTX International را به همراه داشت. بنابراین، وضعیت همچنان در حال تحول است. و تنها چیزی که در این مرحله به یقین می دانیم این است که FTX تلاش کرده است تا 9.4 میلیارد دلار جمع آوری کند، که نشانه خوبی برای آنچه ممکن است پس از تحقیقات بیشتر کشف شود، اکنون که شرکت وارد شده است، نیست. مراحل ورشکستگی

اعتماد رمزنگاری شده

هر آنچه در ترازنامه FTX وجود ندارد چیزی است که می تواند و احتمالاً باعث از بین رفتن بیشتر اعتماد به ارزهای دیجیتال شود. اندازه‌گیری تا چه حد دشوار است، زیرا ما هنوز در حال کشف عمق مشکل هستیم، اما وقتی سرمایه‌های مشتریان در صنعتی که در حال حاضر به طور ضعیفی تنظیم شده است از بین می‌رود، بعید است که سرمایه‌گذاران را مجبور به پذیرش ریسک در این مرحله کند، به خصوص در مورد ارزهای دیجیتال بزرگ. مانند بیت کوین و اتریوم در حال حاضر با روند نزولی فروش روبرو هستند.

من کسی نیستم که بگویم این کریپتو را از بین می برد. زیرا همیشه زمان زیادی است. اما با توجه به اینکه سرمایه گذاران در حال حاضر با تورم تهاجمی و فدرال رزرو کمتر دوستانه روبرو هستند، حاشیه خطا بسیار کمتر از آن چیزی است که در طول عمر ارزهای دیجیتال وجود داشته است. همانطور که از بیشتر سال گذشته گفته ام، من یک گاو بلند مدت در حوزه کریپتو هستم. اما در سطوح بسیار پایین تر.

همچنین مورد توجه این است که این ممکن است برای مقررات چه معنایی داشته باشد. سم بنکمن-فرید اغلب به عنوان یک رهبر در فضا در ایالات متحده شناخته می شد. و این خیلی خوب پیش نمی‌رود، بنابراین آیا تنظیم‌کننده‌های آمریکایی به دنبال این هستند که با پیشروی مقررات ارزهای دیجیتال، دست قوی‌تری بگیرند؟

اینها سوالاتی هستند که به دور از پاسخ هستند و به طور کلی سرمایه گذاران از عدم اطمینان متنفر هستند. بنابراین ما شاهد ضربه خوردن بیت کوین و اتریوم در این هفته بودیم، اگرچه انحرافی بین این دو وجود دارد که تا حدودی جالب است.

بیت کوین

همانطور که در بحران‌های قبلی کریپتو مانند آنچه در LUNA رخ داد، دیدیم، بیت کوین بخشی از طرح سرمایه‌گذاری بود. بنابراین، زمانی که دارایی ها به سرعت فروخته می شد، بیت کوین نیز همینطور بود. لونا در ماه می منفجر شد و این زمانی بود که بیت کوین به زیر سطح 28737 دلار رسید. و از آن زمان تا به حال بهبود نیافته است. و جالب اینجاست که بالاترین رقم پنج ماهه کنونی دقیقاً کمتر از نوسان فروش ماه مه است.

نمودار روزانه بیت کوین

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; بیت کوین در Tradingview

بیت کوین بلند مدت

با برداشتن یک گام به عقب در نمودار بیت کوین، می‌توانیم ببینیم که قیمت‌ها به پایین‌تر از حوزه اصلی حمایت رسیده‌اند. این از سطح فیبوناچی در 17792 تا بالاترین نوسان سال 2017 در 19666 را شامل می شود. این منطقه در ماه ژوئن وارد بازی شد و برای بیش از چهار ماه، پایین ترین سطح را حفظ کرد.

اما استراحت این هفته باعث تشکیل مثلث نزولی می شود که نزولی است و به احتمال ضرر بیشتر اشاره می کند. در مورد پشتیبانی های بعدی، با توجه به سرعت بالای جهش بیت کوین به بالای 10 هزار در سال 2020، چیز زیادی وجود ندارد. علنی مهم باشد.

یک سال بعد، بیت کوین به 40 هزار دلار رسید و این روند هنوز به پایان نرسیده بود، با قیمت هایی که در نوامبر سال گذشته به بالاترین رقم فعلی یعنی 69 هزار دلار رسید.

جالب اینجاست که این تقریباً در همان زمانی است که نزدک به دلیل چشم انداز تغییر در فدرال رزرو به اوج رسید. در اواخر همان ماه بود که حرکت رئیس پاول به «بازنشستگی» کلمه گذرا در جلسه استماع مجدد نامزدی او شروع به تغییر پس‌زمینه کرد، که امروز هم پابرجاست.

زندگی از زمان اوج 69 دلار بسیار متفاوت بوده است و بیت کوین اکنون 77.34 درصد نسبت به اوج نوسان نوامبر گذشته کاهش یافته است. این در واقع هنوز در محدوده اصلاحی 2017/2018 قرار دارد که 83.82 درصد است.

نمودار قیمت هفتگی بیت کوین

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; بیت کوین در Tradingview

بیت کوین: قیمت پایین کجاست؟

سوال طبیعی در اینجا این است که میزان پایین کجاست. من پیشاپیش خواهم بود: من هیچ نظری ندارم و فکر نمی‌کنم کس دیگری هم چنین کند. ما حتی عمق مشکل پشت FTX را در این مرحله نمی‌دانیم و فکر می‌کنم تقریباً برای همه افراد دیگری که کتاب‌های FTX را ندیده‌اند، همین را می‌توان گفت. اما نشانه هایی که دیده ایم مثبت نیستند.

عمق آن مشکل نشان می دهد که فرسایش اطمینان تا چه حد ممکن است دیده شود. و این احتمالاً تعیین خواهد کرد که بیت کوین چقدر ممکن است سقوط کند.

احتمالاً سرمایه‌گذاران زیادی وجود دارند که در درازمدت نسبت به ارزهای رمزنگاری‌شده صعودی باقی می‌مانند، و برای چیزی مانند بیت‌کوین، این فروش ممکن است به عنوان یک فرصت در نظر گرفته شود. اما، دوباره، سوال بزرگ این است که “چه مقدار” و احتمالاً با آنچه در کتاب های FTX کشف شده است تعیین می شود.

از نمودارهای بلندمدت، تعداد زیادی از پشتیبانی های نزدیک وجود ندارد و این عمدتا به دلیل سرعت بالای بیت کوین در افزایش محرک های دو سال پیش است. یک نوسان از سال 2018 در 13880 وجود دارد و این مشخص است. و یک نقطه دیگر کمی پایین تر، گرفته شده از نوسان مقاومت تبدیل به حمایت در اطراف سطح روانی 10k وجود دارد.

اگر بیت کوین به زیر 10 هزار سقوط کند، که یک سطح روانی مهم است، این جایی است که گاوهای نر بلندمدت در کانون توجه قرار می گیرند و این منطقه قانع کننده ای برای جستجوی حمایت برای ساخت خواهد بود.

نمودار قیمت هفتگی بیت کوین

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; بیت کوین در Tradingview

اتریوم

جالب اینجاست که اتریوم هنوز به پایین ترین سطح ماه ژوئن نرسیده است.

چند سناریو احتمالی در اینجا وجود دارد. با توجه به ظهور Defi از آخرین چرخه فروش کریپتو، ممکن است ترجیحات ساختمانی برای اتریوم برای گاوهای کریپتو درازمدت وجود داشته باشد زیرا ETH در آنجا کاربردهای متعددی دارد.

یا، احتمالاً، این می تواند به سادگی موردی باشد که فروش اجباری زیادی در اتریوم دیده نمی شود.

«چرا» در این مرحله بسیار کمتر از «چی» واضح است و اتریوم هنوز تا پایین ترین سطح ماه ژوئن آزمایش نکرده است. سطح روان‌شناختی 1k به‌عنوان مجموعه‌ای از پایین‌ترین سطح‌ها پس از آن آزمون در ماه ژوئن که در رقم بزرگ قبل از افزایش 20 درصدی طی دو ماه آینده برگزار شد، کلیدی باقی می‌ماند.

اما، دوباره، این وضعیت در مورد کریپتو به سرعت در حال تغییر است و ممکن است آسیب های جانبی در روزهای آینده نشان داده شود. بنابراین، این استنتاج ظریف همچنان می‌تواند مورد انتقاد قرار گیرد زیرا سرفصل‌ها همچنان پتانسیل کاهش بیشتر اعتماد را به همراه دارند.

نمودار قیمت هفتگی اتریوم

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; اتریوم در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع