دلار آمریکا پس از افزایش قیمت فدرال رزرو به دلیل جدا شدن نفت و طلا کاهش یافت. شاخص DXY جدید پایین است؟


دلار آمریکا، شاخص DXY، USD، فدرال رزرو، FOMC، نفت خام، طلا، بازده خزانه داری، AUD، NZD – نکات صحبت

  • دلار آمریکا با وجود نرخ هدف بالاتر فدرال رزرو، تضعیف خود را از سر گرفت
  • به نظر می رسد افزایش 25 واحدی به 5-5.25 درصد باعث ایجاد ترس بیشتر از رکود شده است.
  • اگر بازار فکر می کند فدرال رزرو در حال کاهش است، شاخص DXY کجا را ترک می کند؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پس از اینکه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) دیروز نرخ هدف خود را 25 واحد پایه به 5-5.25 درصد افزایش داد، امروز دلار آمریکا تحت فشار باقی می ماند.

به نظر می‌رسد که این ضعف ناشی از این تصور است که فدرال رزرو با افزایش قیمت‌های بازار نرخ بهره در حال حاضر نرخ‌ها را برای سه ماهه سوم کاهش داده است.

این علیرغم اطمینان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مبنی بر اینکه هر جلسه آینده وابسته به داده خواهد بود و نیاز به ارزیابی مداوم دارد.

در بیانیه جلسه مارس آمده بود: «کمیته پیش‌بینی می‌کند که برخی سیاست‌گذاری‌های اضافی ممکن است مناسب باشد»، قبل از ذکر عواملی که در تصمیم‌گیری سنجیده می‌شوند.

بیانیه نشست ماه مه این قسمت را به این عبارت تغییر داد: «در تعیین میزانی که ممکن است تقویت سیاست اضافی مناسب باشد».

به نظر می رسد که بازار در حال پیش بینی یک رکود و در نتیجه تسهیل قریب الوقوع شرایط پولی است. اگر کندی رشد به این شکل پیش برود اما تورم بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی بماند، این امر می تواند راه دشواری را پیش روی اقتصاد ایالات متحده قرار دهد.

پیامدهای نشست FOMC شاهد کاهش بازدهی خزانه داری بود که به تضعیف دلار آمریکا کمک کرد. بیشترین ضرر در برابر ارزهای بهشتی سوئیس و ین مشاهده شد.

USD/CHF به پایین ترین سطح 15 ماهه خود نزدیک به 0.8800 رسید، در حالی که شاخص DXY (USD) همچنان نزدیک به پایین ترین حد در 2 سال اخیر افت می کند.

دلار استرالیا و کیوی پس از مشاهده آمارهای اقتصادی قوی هر دو ارز، قوی تر شدند. مجوزهای ساختمانی NZ در ماه مارس 7 درصد رشد ماهانه داشت. مازاد تجاری رو به رشد استرالیا در ماه مارس به 15.27 میلیارد AUD رسید که دومین رکورد بالاترین رقم ثبت شده است.

وال استریت جلسه نقدینگی خود را با کاهش به پایان رساند، اما معاملات آتی امروز به سمت شروع ثابتی اشاره می کنند. شاخص های سهام APAC با بازارهای چینی که برای اولین بار در این هفته باز هستند مخلوط شده است، اما ژاپن همچنان بسته است.

در افتتاحیه نشست آسیایی، نفت خام کاهش یافت در حالی که طلا در همان زمان افزایش یافت. هر دو بازار از آن زمان به سطوح نزدیک به جایی که در بازار آزاد بودند بازگشته اند.

نفت خام WTI به پایین‌ترین سطح 17 ماه گذشته خود رسید و به 63.34 دلار آمریکا رسید که بیش از 7 درصد نسبت به بسته شدن نیویورک در لحظاتی قبل کاهش داشت. بالاترین قیمت قرارداد آتی طلای COMEX در ماه اول، کمی کمتر از بالاترین رکورد تاریخ بود و در 2085.4 در هر اونس معامله شد.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

تجزیه و تحلیل فنی شاخص DXY (USD).

شاخص DXY در یک کانال روند نزولی و کمتر از میانگین‌های متحرک ساده روزانه (SMA) باقی می‌ماند که ممکن است نشان دهد که حرکت نزولی ممکن است آشکار شود.

پشتیبانی ممکن است در پایین ترین سطح قبلی یعنی 100.82، 100.79، 99.57 و 99.42 باشد. در سمت بالا، مقاومت ممکن است در قله های قبلی 102.40، 102.81 و 103.06 باشد. دومی نیز نزدیک SMA های 55 و 100 روزه است که ممکن است مقاومت ایجاد کند.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر





منبع