دلار آمریکا با افزایش قیمت بازارها به حرکت فدرال رزرو افزایش می یابد. آیا بازده دلار را افزایش می دهد؟


دلار آمریکا، دلار آمریکا، شاخص DXY، فدرال رزرو، نکات، بازده، بانک مرکزی اروپا – نکات صحبت

  • دلار آمریکا هفته گذشته به دلیل جنگ طلبی فدرال رزرو تقویت شد
  • به نظر می رسد خزانه داری و بازده واقعی در حال حاضر حمایت از دلار آمریکا را فراهم می کنند
  • تعطیلات امروز ایالات متحده جلوتر از برخی از داده های مهم ایالات متحده در اواخر هفته است

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

ویژگی های معامله گران موفق

دلار آمریکا هفته را اندکی قوی‌تر آغاز کرده است زیرا بازارها در نظر دارند فدرال رزرو در نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در اواخر ماه مارس رفتار جنگ‌طلب‌تری داشته باشد.

این احتمال پس از آن که لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند و جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، هفته گذشته اظهارنظرهای جنگ طلبانه کردند، قوت گرفت.

هر دوی آنها اعلام کردند که در جلسه بعدی افزایش 50 واحدی از نرخ هدف وجوه فدرال رزرو را در نظر خواهند گرفت. در حالی که خانم مستر در هیئت مدیره است، او در حال حاضر عضوی است که حق رای ندارد.

این باعث شد که بازدهی خزانه داری تا پایان هفته گذشته به سمت شمال حرکت کند و اگرچه بازار اوراق قرضه ایالات متحده امروز بسته است، به نظر می رسد افزایش بازده واقعی زیربنای دلار آمریکا باشد.

بازدهی واقعی عبارت است از بازده اسمی خزانه منهای نرخ تورم قیمت بازار که از اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری (TIPS) در همان دوره بدست می آید.

اگر فدرال رزرو تصمیم به حرکت با 50 بشکه در روز بگیرد، این امر برای بازارها غافلگیرکننده خواهد بود، زیرا بازارهای سوآپ و آتی هر دو در حال حاضر در دو گردهمایی بعدی FOMC، 25 بشکه در واحد قیمت دارند.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که آنها در نشست بعدی خود 50 بشکه در روز حرکت خواهند کرد، اما نرخ نقدی آنها بیش از 200 bp کمتر از فدرال رزرو است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تنش های ژئوپلیتیکی در منطقه APAC با شلیک 2 موشک از سوی کره شمالی در آخر هفته بر فراز دریای ژاپن ادامه دارد. به دنبال آن امروز آمریکا و کره جنوبی تمرینات نظامی ترکیبی انجام دادند و سپس روز دوشنبه 3 موشک دیگر توسط کره شمالی شلیک شد.

این در حالی است که روابط ایالات متحده و چین پس از حماسه بالون هفته گذشته در حال جوشیدن است. این به ایجاد نگرانی گسترده‌تر برای دارایی‌های ریسک کمک کرده است، اگرچه امروز سهام APAC مختلط بود.

شاخص‌های سهام استرالیا و ژاپن نسبتاً ثابت هستند در حالی که چین و هنگ رشد متوسطی را تجربه کردند.

شاخص S&P/NZX 50 نیوزلند که بیش از 1% کاهش یافته است، یکی از عملکردهای ضعیف قابل توجه امروز بوده است. به نظر می رسد هزینه طوفان گابریل و چشم انداز افزایش 50 واحدی بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) به 4.75 درصد در روز چهارشنبه، آن را کاهش داده است.

با فشار قرارداد آتی WTI به 77 دلار در بشکه در حالی که قرارداد برنت به بالای 83.50 دلار آمریکا نگاه می‌کند، قیمت نفت خام با افزایش اندکی روبرو شد. طلا ثابت است و در زمان نگارش این مقاله نزدیک به 1842 دلار معامله می شود.

با نگاهی به آینده، ممکن است یک روز آرام با ایالات متحده در تعطیلات باشد و به غیر از اعتماد مصرف کنندگان اتحادیه اروپا، اطلاعات کمی وجود دارد.

در اواخر هفته، صورتجلسه FOMC در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد و شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو Core PCE در روز پنجشنبه و همچنین برخی از ارقام تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در چهارماهه چهارم منتشر خواهد شد.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

{{GUIDE|HOW_TO_TRADE_}}

شاخص DXY (USD) در برابر بازده واقعی 10 ساله آمریکا

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع