پوند صاف در برابر همتایان، فشار Dovish در نصب BoE


تجزیه و تحلیل پوند استرلینگ و نکات صحبت

  • امروز یک روز معاملاتی کاملاً انتظار می رود با صحبت های فدرال رزرو در بورس.
  • نیروی کار بریتانیا و CPI ایالات متحده فردا در کانون توجه قرار می گیرند.
  • سطوح کلیدی روانی در معرض تهدید

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی GBPUSD

پوند انگلیس صبح امروز دوشنبه در برابر یورو و دلار اندکی سبز است و هیچ خبر واقعی یک شبه پیشرو نیست. به طور کلی، پوند در برابر دو ارز اصلی تحت فشار قرار دارد که عمدتاً تحت تأثیر بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو تهاجمی نسبت به بانک انگلستان (BoE) قرار دارند. اقتصاد قوی ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا که چرخه افزایش نرخ بهره خود را دیرتر از بقیه آغاز کردند، BoE را در موقعیت محتاطانه تری قرار داده است. برخی از داده‌های نگران‌کننده اقتصادی بریتانیا، افزایش‌های بیشتر نرخ بهره را پس از ماه مارس کاهش داده است (جدول زیر را ببینید) و به نظر می‌رسد بازارهای پول اکنون به توقف نشست ماه مه تمایل دارند. همانطور که گفته شد، تورم اصلی به دلیل فشار دستمزدها ثابت می ماند، بنابراین تاکید بیشتری بر حرکت رو به جلو بخش خدمات خواهد بود. در حالی که می‌دانیم یک سیاست پولی سختگیرانه زمان می‌برد تا در اقتصاد منعکس شود، بسیاری از مقامات BoE معتقدند که اثرات بعدی به‌ویژه در بازار مسکن وجود دارد، زیرا اکثر وام‌های مسکن بریتانیا تحت قراردادهای مدت معین هستند.

احتمالات نرخ بهره بانک انگلستان

image1.png

منبع: Refinitiv

تقویم اقتصادی امروز نسبتاً سبک است و فقط اعتماد مصرف‌کننده EZ در بورس وجود دارد، در حالی که فردا محتوای بیشتری را در اختیار بازارها قرار خواهد داد. داده های PMI برای منطقه یورو. ایالات متحده و بریتانیا در کانون توجه قرار خواهند گرفت، در حالی که شاخص احساسات اقتصادی ZEW ممکن است در صورتی که داده‌های واقعی در یک راستا قرار گیرند یا بر چاپ قبلی که برای اولین بار از فوریه 2022 مثبت بود، کمک کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تقویم اقتصادی

image2.pngimage3.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

در جبهه سیاسی، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا به ایرلند شمالی سفر کرده است تا در پروتکل NI تجدید نظر کند که می تواند روابط و تجارت با اتحادیه اروپا را بهبود بخشد و به پوند برخی مفاد می دهد.

تجزیه و تحلیل فنی

GBP/USD نمودار روزانه

image4.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

قیمت روزانه GBP/USD توانسته است سر خود را بالاتر از قیمت نگه دارد 1.2000 پشتیبانی روانشناختی وجود دارد، اما بسته به داده های بنیادی آینده، ممکن است یک شکست دیگر در کارت ها باشد. دقایق روز چهارشنبه FOMC می‌تواند موجی از حمایت از دلار آمریکا را به همراه داشته باشد، در صورتی که این گزارش نگاهی جنگ‌طلبانه داشته باشد. از نظر فنی، یک فشار به زیر SMA 200 روزه (آبی) ممکن است منجر به فروش قابل توجه پوند شود که سطح شاخص قدرت نسبی (RSI) را به سمت قلمروی بیش از حد فروش سوق دهد.

سطوح مقاومت کلیدی:

  • 1.2407
  • 1.2270
  • SMA 1.2154/50 روزه
  • 1.2100

سطوح پشتیبانی کلیدی:

احساسات مشتری IG صعودی

داده های احساسات مشتری IG (IGCS) نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند بلند در GBP/USD، با 56% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، به یک سوگیری صعودی کوتاه‌مدت می‌رسیم.

نمودار روزانه EUR/GBP

image5.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

EUR/GBP روند کوتاه مدت مشابهی را با کاهش ارزش پوند در برابر یورو نشان می دهد. کانال صعودی از نزدیک SMA 50 روزه (زرد) را دنبال می کند، زیرا اکنون به دنبال نقض این کانال است. 0.8900 یک بار دیگر سطح مقاومت اساساً، بانک مرکزی اروپا احتمالاً اقدامات تهاجمی تری را در سیاست پولی خود نشان می دهد و این می تواند کانال را در کوتاه مدت / میان مدت در بازی نگه دارد.

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

  • 0.8852
  • پشتیبانی کانال/SMA 50 روزه

احساسات مشتری IG مختلط

داده های احساسات مشتری IG (IGCS) نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند کوتاه در EUR/GBP، با 56% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های فروش دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، به یک سوگیری محتاطانه کوتاه‌مدت می‌رسیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع